Roeien met de groenten die je hebt - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Roeien met de groenten die je hebt - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Roeien met de groenten die je hebt

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 Augustus 2010 | Canada, Lake Louise

Lieve I.

Na Banff National Park was gisteren Yoho National Park aan de beurt. Hier hebben we de Takakkaw Falls, Natural Bridge en Emerald Lake bekeken. Met name de Falls en het Lake waren zeer spectaculair. Nadat we hadden ingecheckt bij het hostel in Lake Louise, wat echt supermooi is met zeer goede faciliteiten, gingen we op pad voor een paar boodschappen. Dat bleek nog niet mee te vallen. Uiteindelijk vonden we een klein en achterlijk duur supermarktje. Voor een brood, een pond gehakt, een komkommer en een zakje groenten moesten we ruim vijftien dollar neertellen! Maar goed, een mens moet wat en zelf koken is altijd nog goedkoper dan uit eten.
Jeroen flanste professorisch een maaltijd in elkaar, die er bij ons allen prima in ging. ’s Avonds hebben we nog even bij het kampvuur gezeten en wat gesocialized met andere hostelgangers.

Vandaag hebben we een rondje geleden langs alle bekende (en soms zeer toeristische) lakes. Maar niet voordat we een zeer stevig Canadees ontbijt hadden weggewerkt. Twee gebakken eieren, bacon, toast en gefrituurde aardappels. Jette verwachte dit ontbijt niet aan te kunnen en koos voor pancakes. Moraine Lake was echt onwerkelijk fel blauw en één van de mooiste dingen die ik tot nu toe heb gezien. Voor Lake Louise wordt je in de lonely planet voorbereid op Disneyland taferelen en dat was niet voor niks. Wat een mensen! Bij Peyto Lake was het al niet anders. Dit neemt niet weg dat ook dit een zeer mooi lake was. Omdat Jette en ik allebei niet zo goed te pas waren vandaag besloten we op tijd terug te rijden naar het hostel. Na een middagdutje van twee uur was ik weer aardig opgeknapt, maar ik hoop wel dat ik me morgen nog iets beter voel.

Morgen laten we Lake Louise weer achter ons en rijden we via Kootenay National Park naar Revelstoke in British Columbia.

Tot schrijfs.

P.S. Als je niet jaloers op me wilt worden is het misschien beter om de foto’s online niet te bekijken.

• 17 Augustus 2010 - 08:10

Leon:

Kon me nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb tòch je foto's bekeken:-)
    Geweldig!Ben inderdaad héél jaloers!!

• 17 Augustus 2010 - 08:41

Sanne:

Ja heel leuk om ons net niet lekker te maken om de foto's te gaan kijken. Waardoor we natuurlijk wel gaan kijken.Echt Super Mooi!
    x

• 17 Augustus 2010 - 09:37

Inge:

Nou ik heb je foto's bekeken en ik ben inderdaad jaloers ;) Ben inmiddels ook weer helemaal bijgelezen, zal je snel even een mail sturen! Heb inmiddels ook de koptelefoon met microfoon :)
    Je maakt superavonturen mee daar, geweldig
    xx Inge

• 17 Augustus 2010 - 11:31

Suus:

super mooi loesje. Dacht kijk toch de fotos, maar jaloers ben ik zeker (hier regen:S)

• 17 Augustus 2010 - 14:44

Mam:

Ha Loes, Jette en Jeroen,

Wat een geweldige omgeving. Prachtige foto's ook. Hopelijk zijn jullie snel weer opgeknapt.
    Ben trouwens zeer benieuwd naar je haar zonder doek.

groetjes, mam