Keilen begint met een goede steen - Reisverslag uit Banff, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Keilen begint met een goede steen - Reisverslag uit Banff, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Keilen begint met een goede steen

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Augustus 2010 | Canada, Banff

Lieve I.

Afgelopen dinsdag was ik, na mijn bezoek aan de overigens zeer leuke dierentuin, ruim op tijd op het vliegveld om Jette en Jeroen te begroeten. Moet eerlijk bekennen dat ik best een beetje gespannen was en onrustig heen en weer liep voor het scherm met de binnenkomende vluchten. Toen ik zag dat ze waren geland, liep ik naar de gate. Vrijwel gelijk werd ik aangesproken door een vrouw, die ook op iemand aan het wachten was die met dezelfde vlucht naar Calgary was gekomen als Jette en Jeroen. Binnen tien seconden kwam ze al tot de conclusie dat ik Nederlands moest zijn! Je kunt ze er gelijk uitpikken, zo zei ze. Ik verontschuldigde me met een knipoog voor mijn ‘slechte’ Engels. Ze begon te lachen en ik kon het zoveelste compliment voor mijn goede Engels weer in mijn zak steken.
Een klein half uur na de landing kwamen Jette en Jeroen eraan lopen. Goed om ze weer te zien!
Na een kop koffie bij Tim Hortons liepen we naar de balie om onze huurauto voor de komende twee weken op te halen. Een rode Nissan Sentra.
Via een aantal omwegen, zo’n beetje de hele stad is opengebroken, kwamen we na een klein uurtje aan bij het hostel. Daarna nog even een snelle hap gegeten in de stad en toen ons bed ingedoken.

Omdat Calgary op zich niet zo’n boeiende stad is (het is vooral een uitvalsbasis voor toeristen die de Rockies in gaan) besloten we de volgende dag om naar Drumheller te gaan. Een klein stadje op anderhalf uur rijden van Calgary. Dit stadje staat volledig in het teken van dinosaurussen en werd me door veel mensen, waaronder Will, aangeraden. Nou, Drumheller is inderdaad een echte dinostad. Op elke straathoek staat een exemplaar van een dinosaurus en voor het visitorcentre staat er één in een megagrote uitvoering (26 meter hoog). Beetje kitsch allemaal, maar wel de moeite waard.
Voordat we naar het Royal Tyrell Museum gingen reden we nog even langs de Rosedale suspension bridge, die weinig voor bleek te stellen. Het museum stond volledig in het teken van de dinosaurus en was echt heel erg leuk. Na Drumheller hebben we boodschappen ingeslagen voor de komende twee weken, want de Rockies zijn erg toeristisch en dus duur.

Voordat we donderdag vertrokken richting Banff brachten we eerst nog een bezoekje aan de Calgary Tower. Vanaf deze 180 meter hoge toren heb je een mooi uitzicht over Calgary en kun je in de verte de Rockies al zien leggen. Het eerste lake dat we tegenkwamen op weg naar Banff was Lac des Arcs. Hier nuttigden we onze lunch en gaf ik Jette keil-les. Les één, ‘Keilen begint met een goede steen’, vond ze wel geschikt voor op een tegeltje en daar kon ik haar wel gelijk in geven. Omdat we redelijk vroeg aankwamen in Banff en pas om 15.00 uur konden inchecken besloten we om de Lake Minnewanka Loop te rijden. Hier zagen we Cascade Pond, Johnson Lake, Two Jack Lake en Lake Minnewanka. Ik kan je hier nu wel gaan vertellen hoe het eruit zag, maar in dit geval doen woorden echt te kort. Dus ik zou zeggen, check de foto’s online via de welbekende link.

Vrijdag hebben we een flinke hike gemaakt, van in totaal twaalf kilometer, door de Johnston Canyon. Omdat we vrij vroeg waren, waren we de toeristenstroom voor en hadden we de Lower Falls, Upper Falls en Inkpots bijna voor onszelf. Toen we terugliepen vanaf de Inkpots, wat het verste punt was van de trail, liepen de mensen ons in grote getale tegemoet. Dit was dan ook het moment dat we besloten dat we elke dag vroeg gaan opstaan. De hike door de Johnston Canyon was een tikkeltje vermoeiend (veel stijgen en dalen), maar erg mooi. We waren ook best een beetje trots dat we dit hadden gedaan. ’s Middags even het zeer toeristische Banff (het stadje) in geweest en daarna lekker uit eten bij de Mexicaan. ’s Avonds zochten we na een paar potjes Machiavelli en Saboteur ons mandje op, want de volgende dag beloofde weer een drukke dag te worden

Gisteren stonden Sulphur Mountain, Bow River, Bow Falls, Marsh boardwalk en de Sundance Canyon op het programma. De top van de Sulphur bereikten we met behulp van de Gondola. Vanaf de top heb je een 360 graden uitzicht over Banff en de verschillede bergketens. Erg mooi. Voordat we gisteren ons lijstje voor die dag hadden afgewerkt was het 17.30 uur waren we gesloopt, met name de dames Van Zijll. ’s Avonds dan ook niks meer gedaan en op tijd gaan slapen.

Vandaag rijden we naar Lake Louise waar we de volgende twee nachten zullen slapen. Het beloofd weer een mooie dag te worden.

O, deze week heb ik een reservering gemaakt voor hetgene wat ik aan mezelf ga geven als vervroegd verjaardagscadeau. 25 augustus wordt ik om 16.00 uur verwacht, whaaaaaa

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 15 Augustus 2010 - 19:02

    Sanne:

    Dat verjaardagscadeau klinkt wel heel misterieus!!

  • 16 Augustus 2010 - 07:07

    Monique:

    Hoi Loes, Jette en Jeroen,
    Heel veel plezier met elkaar de komende 14 dagen!
    groet Monique B.

  • 16 Augustus 2010 - 11:35

    Hoi Loes:

    Ik was een eind achter met het lezen ik was bij het kersen plukken gebleven. Maar ik ben nu weer bij met het lezen. Het heeft mij wel wat tijd gekost maar het was zeer de moeite waard Ik ben wel benieuwd naar dat verjaardagscadeau ik wacht nu maar geduldig af. Loes nog heel veel succes
    Liefs Lidy

  • 16 Augustus 2010 - 13:17

    Suus:

    Dag Loesje,

    Klinkt als vakantie op je vakantie! Maar je maakt me nieuwsgierig!!!

    x

  • 16 Augustus 2010 - 17:26

    Gemmie:

    Hey die Loes,

    Ik volg je nog steeds,je schrijft geweldige verhalen en maakt prachtige foto's.

    Wat die foto met het verbodsbord waarop die vis op zijn rug ligt betreft; ik denk dat het betekend dat je geen muntjes in het water mag gooien omdat de vissen hierdoor dood gaan.

    Groetjes, Gemmie

  • 18 Augustus 2010 - 12:41

    Marijke:

    Ha die Loes,

    Natuurlijk volgen we je nog regelmatig! En wat heb je een mooie foto's gemaakt; mooie natuur, heerlijk niets...! Geweldig. Blijf genieten en tot horens of beter: tot schrijvens.....

    Groet uit regenachtig Losser,
    Marijke, Jord en Sjardé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Banff

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 126223

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: