Een gaaf ritje! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Een gaaf ritje! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Een gaaf ritje!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

22 Juli 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Ik ben echt de grootste bofkont op deze aardbol! En weer een te gekke ervaring rijker!

Het was rotweer in Oyama vandaag. Het regende bijna de hele dag. En regen is funest voor de kersen. De regen blijft namelijk ‘liggen’ op de kersen die nog in de bomen hangen. Op het moment dat de zon weer begint te schijnen splitsen alle kersen en is dus vrijwel de hele oogst naar de filistijnen. Gelukkig is er een ‘makkelijke’ oplossing voor dit probleem.

Zodra het stopt met regenen wordt er een helikopter ingehuurd die laag over de bomen heen vliegt. Dit veroorzaakt zoveel wind dat alle bomen (en dus de kersen) worden droog geblazen. Hierdoor wordt voorkomen dat de kersen splitsen.

John en Marie-Louise hadden aan Simon en Jacob beloofd dat ze de eerstvolgende keer dat de helikopter werd ingehuurd een stukje mochten meevliegen. Dus zo gezegd zo gedaan.
Dus toen rond 16.00 uur de helikopter begon aan zijn rondje langs de verschillende orchards ontstond er een flinke opwinding bij de jongens. We keken toe hoe de helikopter zijn werk deed. Opeens vroeg Marie-Louise: “Would you like to go, too”. Nou, daar hoefde ik dus echt niet lang over na te denken. “Of course!”

Dus toen de helikopter bijna alle kersenbomen in Oyama had droog geblazen landde hij op een klein veldje op nog geen minuut rijden van de orchard. Ik mocht voorin naast de piloot zitten en Marie-Louise zat samen met de boys op de achterbank. Toen we opstegen moest er eerst nog de laatste orchard worden droog geblazen. Hierbij vlogen we dus heel laag over de bomen. Na tien minuten was dit gepiept. Hierna vervolgden we onze weg naar Vernon, waar de basis van de helikopter zich bevindt. Hierbij vlogen we onder andere over Kalamalka Lake. Rod, de piloot, haalde nog een aantal kleine ‘stunts’ uit wat uiteraard bij iedereen erg in de smaak viel. Na een kleine vijf minuten kwamen we aan in Vernon, waar we werden opgepikt door John. In totaal duurde het ritje dus ongeveer een kwartier. Het was echt te gek! Dit had ik toen ik begon aan dit kersenplukavontuur echt niet voor mogelijk gehouden! De werkervaring is leuk, maar zo’n helikopter ritje is natuurlijk een dikke kers op de taart.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 23 Juli 2010 - 06:21

    Marieke GOS:

    Jeetje, dat is cool zeg! Super! Dan ziet toch alles er weer heel anders uit vanuit de lucht. Gaaf!

  • 24 Juli 2010 - 23:10

    Jeroen V. D.:

    Geluksvogel
    ik wordt bijna jaloers
    geniet er van
    groetjes
    Jeroen, miranda, Debbie, Tom
    p.s. Volgende week gaan wij met VAKANTIE naar Porec, Kroatie
    Liefs van ons allen.

  • 25 Juli 2010 - 16:36

    Marijke:

    Ha Loes,

    Je bent er maar druk mee! Volgens mij kun je straks niet meer wennen aan ons kleine Nederland. De tijd vliegt maar je hebt nog best een leuk tijdje te gaan. Er valt vast nog heel veel te beleven.

    Groet vanuit een klein Nederland,
    Marijke Jord en Sjardé

  • 26 Juli 2010 - 05:57

    Carolein:

    Ha die Loes,

    Over bofkonten gesproken.....geweldig wat jij allemaal weer meemaakt. We genieten elke keer weer van de verhalen, en lezen ze dan ook met heel veel plezier.
    Ook wij gaan de komede tijd met vakantie, dus het kan zijn dat je niet iedere keer een reactie krijgt, maar....af en toe check ik de mail via de telefoon en zal een kleine reactie geven.

    Groetjes van ons allen.

    Carolein, Henk en Lisa

  • 26 Juli 2010 - 11:08

    Monique:

    Hoi Loes,
    ik had al 3 maanden niet naar je foto's gekeken. Heb dat nu ingehaald: wat een prachtige plekken heeft Canada toch en wat heb jij daar mooie foto's van gemaakt!
    En dan nu ook nog vanuit een helicopter!
    Groet monique B.

  • 27 Juli 2010 - 23:17

    Marina:

    Hoi Loes.
    Ik heb zojuist al je verhalen, vanaf de laatste keer dat ik gelezen heb, dus zo eigenlijk vanaf juni, van boven naar onder gelezen... had beter andersom gekund, maar het zei zo..
    Ik vind dat je ontzettend boeiend schrijft over al je belevenissen en knap dat je dit allemaal doet,respect!
    Ik vind het vooral leuk om te lezen hoe je reis gaat en wat je daar zoal ziet. Ik had van Canada een bepaald beeld, zoals veel mensen waarschijnlijk, van vooral saai.. maar zoals jij het beschrijt is het zeker niet saai. Zo zie je maar weer dat aanname niet altijd het beste is. Wat wordt je volgende project? Australie? Daar zou jij je volgens mij ook prima redden..
    Nogmaals, leuk om te lezen en fijn dat het je goed gaat. Veel plezier weer de komende tijd en groetjes, ook van Kirsten
    :)

  • 07 Augustus 2010 - 20:23

    Gerdie:

    Hoi Loes

    Zoals ik wel lees bevalt het je nog prima. Je maakt wel wat mee lees ik,
    Kersen droogblazen mt een heli, Hoe verzinnen ze het.
    Hou je haaks en tot mails.

    groet Gerdie

  • 09 Augustus 2010 - 19:15

    Angelique:

    Ha Loes!

    Wat een ontzettend leuke dingen maak jij daar allemaal mee! Ik had al een tijdje je reisverslagen niet meer gelezen, maar ben nu weer op de hoogte! Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    En ik kan me heel goed voorstellen dat kersenplukken zwaar werk is... En ook wel bijzonder dat je zoveel vriendelijke/warme mensen ontmoet op je 'tour door Canada'. Ik mail je binnenkort weer!

    Groetjes,
    Angelique

  • 17 Augustus 2010 - 09:23

    Inge:

    Heey Loes, geweldig dat je in de helicopter mocht! lijkt me ook een superervaring
    (ben weer terug van vakantie dus ik ga even je verhalen bijlezen)
    xx Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 126224

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: