Joe-kjoe-lut - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Joe-kjoe-lut - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Joe-kjoe-lut

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 Juni 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Ben net terug van een korte wandeling over de Wild Pacific Trail, want het was eindelijk even droog. Gisteren ook al een deel gelopen, maar toen goot het werkelijk. Het weer is slecht de laatste paar dagen. Daardoor ook nog niet kunnen whale watchen. Hopelijk lukt het in Tofino, want daar ga ik morgen naar toe. Momenteel zit ik in een plaats met de moeilijk uit te spreken naam Ucuelet. Heb al een paar keer gevraagd hoe je het nu uitspreekt en gelet op hoe andere het zeggen, maar ik kan het moeilijk onthouden. Denk dat ik het in het vervolg maar ‘die plaats een dik half uur rijden ten zuiden van Tofino’ ga noemen. Is een stuk makkelijker.

Naast het wandelen niet echt veel gedaan. Als het zo regent ga je ook niet ergens op een bankje in de natuur zitten en lekker om je heen kijken. En in Ucluelet zelf is niet zo veel te doen. Daarom veel tijd besteed aan een verdere invulling van mijn reis. Vanuit Salt Spring Island had ik al gemaild met een helpx-locatie in Dunster in de Robson Valley. Dunster is een plaats die nog noordelijker ligt dan Anahim Lake, maar een stuk verder richting het oosten. De mensen wonen praktisch aan de Fraser River, die loopt van Vancouver tot aan Mount Robson in de Rockies. De rivier is daarmee de grootste van British Columbia. Momenteel zie je hier vaak grizzlyberen rondhangen die in de rivier vissen naar zalm. Ook zie je er veel andere dieren. Verder ligt Dunster maar een half uur rijden van Mount Robson, de hoogste piek in de Rockies. Echt een toplocatie dus!
Van deze mensen kreeg ik een email terug dat het niet uitkwam dat ik zou komen in de door mij aangegeven periode (de laatste twee weken van juni). Maar ze zouden mijn mail doorsturen naar een aantal buren waarvan ze wisten dat zij zich begaven in het wwoof-circuit. Wwoof is praktisch hetzelfde als helpx, de site waarop ik een profiel heb. Binnen een paar uur had ik al een reactie terug, dat deze mensen me graag wilden hebben. Hoe goed kan een mens het hebben!

Behalve een nieuwe ‘werkervaring’, wordt ook de reis naar Dunster een hele belevenis. Op 11 juni pak ik de boot van Port Hardy naar Prince Rupert, een vijftien uur durende reis. De route wordt de ‘inside passage’ genoemd en schijnt erg bijzonder te zijn. In Prince Rupert slaap ik twee nachten in een hostel. De 13e juni pak ik The Skeena (de trein die rijdt tussen Prince Rupert en Jasper) naar Dunster. Dit moet één van de mooiste ritjes van Canada zijn. De trein stopt die avond in Prince George waar ik de nacht zal doorbrengen. De volgende dag vervolgt de trein zijn weg richting Jasper. Het was nog best een ‘probleem’ om een betaalbare slaapplek te vinden. Prince George heeft geen hostel en voor een B&B ben je zo CAD 100,- verder. Daarom maar eens ‘gek’ gedaan en een couchsurf account aangemaakt. Contact gelegd met een aantal mogelijke ‘hosts’ en gezegd waarnaar ik op zoek was. En voila, al meteen een reactie terug dat ik welkom was. Kijken hoe dit bevalt. Want zo ja, dan is er een dikke kans dat ik dit vaker ga doen. Het is een mooie en zeer goedkope (couchsurfen is namelijk gratis!) manier om ergens de nacht door te brengen en in contact te komen met mensen. Maar toch best spannend zo’n eerste keer. Het is toch maar afwachten waar je terechtkomt.

Tot en met 11 juni zal ik nog verblijven op Vancouver Island. Zoals eerder gezegd vertrek ik morgen naar Tofino, waar ik twee nachten blijf. Daarna ga ik naar Courtenay (vooral om een aantal zaken te kunnen regelen) en vervolgens naar Port Hardy. Alle zaken tot aan Dunster zijn inmiddels geboekt (boot, trein, alle hostels, enz). Het heeft me bijna de hele dag gekost om alles uit te zoeken en te regelen. Ben blij dat het voor elkaar is. Je merkt dat het hoogseizoen is aangebroken en dat de hostels sneller vol zijn. Heb met grote moeite nog een slaapplek kunnen vinden in Tofino. Je komt er echt niet onderuit om een beetje vooruit te plannen. En stiekem vind ik dat niet zo heel erg ;).

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 04 Juni 2010 - 06:13

    Carolein:

    Hoi Loes,

    Wat een onderneming!!! Gaaf voor je dat het allemaal lukt. Nu hopen dat het weer een beetje beter wordt.

  • 04 Juni 2010 - 06:38

    Monique:

    Hoi Loes,
    Jij hebt over een week een hele reis te gaan naar Dunster!Lijkt me zeer interessant! Ben benieuwd hoe jou het couchsurfen bevalt. Tot voor kort had ik daar nog nooit van gehoord, maar het is natuurlijk wel een goedkope en interessante manier om in contact te komen met de bewoners van een land. Maar inderdaad ook wel spannend.
    Hoop voor je dat je nog aan het whale watchen toe komt.
    Een goede reis!
    Groetjes Monique B.

  • 04 Juni 2010 - 07:28

    Sanne:

    Doe je de groetjes aan Jasper? ;)

  • 06 Juni 2010 - 21:24

    Yvonne :

    Wat een onderneming.En wat een mazzel toch iedere keer weer. het scheelt dat je zus logopedie studeert .kun je in augustus mooi samen oefenen op die moeilyke plaatsnaam UIKELILE??????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 126223

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: