Bestemming bereikt - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

17 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Afgelopen vrijdag om 20.00 uur aangekomen bij het hostel in Nanaimo. Dus, na een zeer leuke omweg van een week eindelijk mijn bestemming bereikt, Vancouver Island! Bed geboekt in een dorm voor drie nachten. Het waren kleine dorms met vier bedden, dus dat was wel lekker. Het hostel ziet er echt keurig netjes en schoon uit en ligt downtown. Vanwege een feest in het café dat naast het hostel ligt en door al het langsrazende verkeer heb ik de eerste nacht helaas niet zo goed geslapen. Toch even wennen na de stilte van Anahim Lake.

Nanaimo is een stad aan het water. Aardig wat tijd doorgebracht in de haven. Om de zoveel minuten landt er een watervliegtuigje. Leuk om naar te kijken. Verder een wandeling gemaakt door Piper’s Lagoon Park. Een mooi park aan het water. Verder een beetje geklauterd over de rotsen daar. Vaak was ik helemaal alleen. Dat vond ik heerlijk, want de afgelopen drie maanden heb ik vrijwel altijd mensen om me heen gehad.

Gistermiddag in het hostel raakte ik aan de praat met een jongen. Hij bleek ook Nederlands te zijn, dus dat was wel leuk. ’s Avonds zijn we samen uit eten geweest en hebben nog iets gedronken in een pub aan het water. Daarna nog even de haven ingelopen. Er meerde net een boot aan met een aantal lawaaierige Canadezen. Ze boden ons een drankje aan en vroegen of we een stukje mee wilden varen. Het leken aardige, betrouwbare lui, maar de combinatie dronken mensen, boot en nacht was ons toch net iets te riskant. Dus dat hebben we vriendelijk geweigerd.

Over een uurtje pak ik de bus naar Victoria. Moet een mooie stad zijn met veel historische gebouwen, dus ik heb er zin an.

Tot schrijfs.

• 17 Mei 2010 - 20:51

S:

lussie! De bedden hadden toch niet van die belachelijke namen als horny en hotstuff hè? Hey en had je niet voor mij in zo'n watervliegtuig kunnen stappen? Lijkt me zo cool! En bijna iemand aan de haak geslagen. Fietview! Nou verstandig hoor. Soms is t goed om nee te zeggen... Als ze je nou een brownlady hadden aangeboden was t een ander verhaal..

• 18 Mei 2010 - 08:18

Laura Van Zutphen:

Hoi Loes,

Wat schrijf je toch mooie verhalen....Ik reageer wel niet zo vaak, maar lees ze altijd! Geweldig wat je allemaal meemaakt, wat een ervaring! Veel liefs uit Nederland, Laura.