Nederlands is best moeilijk... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Nederlands is best moeilijk... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Nederlands is best moeilijk...

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Gisterenmiddag rond 14.00 uur aangekomen op Texada Island, een eiland met 1000 inwoners vlak voor de kust van Vancouver Island. Kennisgemaakt met Katrin, Raines vrouw, en met haar zus die ook voor een paar maanden in Canada verblijft. Raine was er niet, die is paddenstoelen aan het plukken ergens in de Okanagan valley. Ook liepen er twee kinderen rond. Een roodharig meisje van ruim anderhalf, die mee deed denken aan Annie en een jochie van acht maanden. En, dit is niet aardig om te zeggen, maar het is niet bepaald het mooiste kind om te zien. Punky en Eli hebben het een stuk beter getroffen.

Voordat Janet en ik afgelopen dinsdag vertrokken vanuit Williams Lake had ze nog mailcontact gehad met Katrin. Zij kon nog wel wat hulp gebruiken in en om het huis (ze wonen er net een maand en er moet nog veel gebeuren) in ruil voor eten en onderdak en vroeg of ik wellicht interesse had. Dit klonk goed en ik zat er sterk aan te denken om wellicht een paar dagen langer te blijven dan Janet, die voor slechts één nacht zou blijven. Na aankomst op Texada Island besloot ik al vrij snel dat ik hier niet langer wilde blijven. Katrin komt uit Zwitserland en spreekt voornamelijk Zwitsers-Duits tegen haar kinderen en uiteraard ook tegen haar zus. Ondanks dat ik toch een aardig woordje Duits kan verstaan valt er barweinig te maken van Zwitsers-Duits. Niet echt tof als je hier de hele dag tussen zit en weinig van de gesprekken kunt volgen. Het voelde niet goed (genoeg), dus ik vervolg lekker mijn eigen weg.

Vandaag pakken we om 9.10 uur de ferry van Texada Island naar Powell River en rijden vervolgens de hele Sunshine Coast af. In West-Vancouver zal ik afscheid nemen van Janet en mijn weg vervolgen naar Nanaimo op Vancouver Island, waar ik rond 19.00 uur zal aankomen. Nog een lange dag te gaan dus met in totaal vier verschillende ferries.

O, nog een grappig iets. Gisteren op de ferry van Earls Cove naar Saltery Bay kwam ik de Nederlandse vrouw weer tegen, die ik ook had gezien in Gibson bij het visitors centre. De wereld is klein. Zij was samen met haar man op vakantie in Canada en reisden voor drie weken rond met een camper, zoals heel veel toeristen doen. Heb in totaal iets van tien minuten met ze gesproken. Ik moest echt mijn best doen om fatsoenlijke Nederlandse zinnen te vormen zonder allemaal Engelse woorden. Wonderbaarlijk hoe snel je aan een andere taal gaat wennen.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 16 Mei 2010 - 08:42

    Suus:

    Nou schrijven lukt je nog wel hoor. Ik snap je verhalen nog steeds;) Maar 21 graden zag ik. heerlijk. Daar ben ik wel jaloers op hoor. Hier is t telkens behoorlijk fris en sinds een paar dagen eindelijk weer droog. Hopelijk krijgen wij ook lekker lente weer.

    Veel plezier mt je verdere reis. Ik ga zo eens kijken waar alle plekken liggen.

    Liefs

  • 16 Mei 2010 - 10:25

    Aloys En Yvonne :

    . Ik wil wel met je ruilen in nederland is het winter 8 gr. heel veel plezier in je nieuwe omgeving.

  • 16 Mei 2010 - 22:14

    Inge:

    Kan je nog wel nederlands als je terugkomt? ;) Of ben je dan een halve barry stevens. :P
    Ik ben trouwens van de week naar dauwpop geweest, miste je wel een beetje. Waylon, Caro Emerals en Direct vond ik erg goed :)
    XX Inge

  • 17 Mei 2010 - 14:37

    Dorothé:

    Tjee Loes, je bent er maar druk mee.... Goed dat je besloten hebt niet te blijven als het niet goed "voelt". Gevoel is vaak de beste raadgever!
    Ik zal de komende week even niet reageren op jouw verslagen want als de aswolk uit ijsland geen roet in het eten gooit (leuke woordspeling) dan zit ik samen met Marina, Kirsten en Geertje op Fuerte Ventura... Yeah! Even een weekje er tussen uit. Leuk om ook Marije weer te zien na 5 maanden. Duss..... Tot over een dagje of 9...

    Veel plezier daar aan de andere kant van de wereld.

    Dikke kus vanuit Holland X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 126221

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: