Sushine Coast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Sushine Coast - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Sushine Coast

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

13 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Ik heb me voorgenomen om je vanuit iedere plaats waar ik de nacht doorbreng minstens één maal te schrijven. Aangezien ik de laatste drie nachten op drie verschillende plekken heb geslapen heb ik het even druk. En jij hebt lekker veel leesvoer. Bofkont!

Na een ferrytocht van zo’n 40 minuten kwamen we gisteren we om iets voor 10 uur aan in Langdale aan de Sunshine Coast. De Sunshine Coast hoort officieel bij het vaste land, maar is vanwege de Coastal Mountains alleen bereikbaar via de boot. Na aankomst reden Janet en ik richting Gibson waar we het ‘visitors centre’ een bezoekje brachten om uit te zoeken wat er zoal te doen is aan de Sunshine Coast. Een zeer vriendelijke vrouw stond ons te woord en gaf een paar goede tips. Later bleek dat er nog een andere Nederlandse in het visitors centre was, dus die heb ik even vriendelijk in het Nederlands begroet. Er schijnen hier veel Nederlanders te komen.
Janet en ik hebben vervolgens een rondje door Gibson gelopen en een fles wijn gekocht voor Jim en Sue, waar we die avond zouden slapen. Het is hier de gewoonte om je ‘eigen’ fles drank mee te nemen wanneer je bij iemand op bezoek gaat. We vervolgden onze weg naar Roberts Creek dat bekend staat als een voormalig hippiedorp. Hier hebben we geluncht bij Gumboot.

Daarna zijn we doorgereden naar Halfmoon Bay waar Jim en Sue, de ouders van Raine, wonen. Ook weer superaardige mensen! En wat wonen ze op een prachtige plek. ’s Middags een wandeling gemaakt richting Sergeant Bay, waarop je ook uitzicht hebt vanuit hun huis. ’s Avonds overheerlijke couscous gegeten, dat had ik nog nooit gehad, en heerlijke aardbeien met chocola als toetje. Jumjum.

Vanochtend gewekt door fluitende vogels en een heerlijk zonnetje. Het is hier, in tegenstelling tot Anahim Lake, waar tot vorige week nog steeds sneeuw lag, al echt lente. Groen gras , veel kleuren én hooikoorts! Na het ontbijt gaan we op weg richting Texada Island. En we hebben weer twee ferrytochtjes voor de boeg. Altijd leuk!

Tot schrijfs.

• 16 Mei 2010 - 08:38

Suus:

hooikoorts.. Das toch het mindere aan de mooie lente. :S

• 16 Mei 2010 - 22:11

Inge:

Gelukkig was je overal op voorbereid, zelfs de hooikoorts met de pillen van de apotheek :)
    X