This is ‘your’ bathroom! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu This is ‘your’ bathroom! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

This is ‘your’ bathroom!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Dinsdagochtend om 8.30 uur met de auto vertrokken voor de zes uur durende rit naar West-Vancouver. Op de weg van Vancouver naar Anahim Lake pakte Raine de weg via de Fraser canyon. Deze keer reden we via Clinten, Lillooet en Whistler. Onderweg een paar keer gestopt op een mooie plek zoals Seton Lake, Duffey Lake en de Shannon Falls. Hierdoor hebben we in totaal ruim acht uur over de reis gedaan, maar dat was allemaal ingecalculeerd.

Toen we aankwamen in West-Vancouver werden we zeer hartelijk ontvangen door Sylvia, een goede vriendin van Janet en één van de zes vrienden met wie ze die wereldreis heeft gemaakt. Het is werkelijk een prachtig huis met een geweldig uitzicht op Stanley Park en de skyline van Vancouver. Sylvia liet me gelijk de kamer zien en vervolgens de badkamer. Dit deed ze met de woorden: “This is ‘your’ bathroom”. Totaal verbijsterd door deze woorden zei ik: “My bathroom?” waarop Sylvia begon te lachen en bevestigend antwoordde. Wat een luxe! Geloof niet dat ik ooit eerder een eigen badkamer heb gehad, haha.

Vervolgens nestelden we ons met een glas wijn op de porch. Het weer is hier heerlijk, een stuk warmer dan in Anahim Lake. Ik vertelde over mijn reis en ik sprak met Sylvia over wat voor een geweldige ervaring het is om een Olympische Spelen mee te maken. Zelf had ze ook een aantal evenementen bezocht en was net als ik razend enthousiast. Het bleek zelfs dat we een aantal keer bij elkaar in het stadion hadden gezeten.
Fijn om het twee maanden na dato weer even terug te halen. Dat is een nadeel van het alleen reizen, je hebt niet iemand om zo’n fantastische ervaring mee te delen. Natuurlijk doe ik het een beetje door middel van mijn weblog, maar dat is toch anders. Dus, bereid je maar vast voor op een aantal zeer enthousiaste verhalen over de Olympische Spelen. Want die ga je, ondanks dat het dan een jaar geleden is, zeker te horen krijgen als ik weer terug ben in Nederland.

’s Avonds heerlijk gegeten en vervolgens naar een IJshockeywedstrijd gekeken. Dat is echt big deal hier. Er wordt momenteel gespeeld om de Stanley Cup (te vergelijken met de Champions League in het voetbal) en de Vancouver Canucks moesten deze wedstrijd winnen om door te gaan. Helaas, ze verloren met 5-1. Drie kwartier later kwam Ken, de man van Sylvia, thuis die samen met zijn dochter de wedstrijd live in het stadion had gezien. Nog een uur gepraat over van alles en nog wat en toen mijn bedje maar eens opgezocht.

’s Ochtends heerlijk gedoucht in de megagrote douchecabine in ‘mijn’ badkamer en vervolgens een heerlijk ontbijt weggewerkt. Daarna mijn tas weer ingepakt en rond 8.30 uur waren we klaar voor vertrek naar de ferryterminal van Horshoe Bay waar we de ferry zouden pakken naar de Sunshine Coast. Afscheid genomen van Ken en Sylvia. Sylvia ga ons beiden een dikke knuffel.
Er heerst hier echt een ‘hugcultuur’. Wij Nederlanders begroeten elkaar (of nemen afscheid) met drie zoenen. Hier geven ze elkaar een ‘hug’. Maar dit voelde niet als een ‘standaard’ hug. Het voelde heel vertrouwd en heel gemeend. Ik werd er warm van. En dat voor iemand die je net de avond ervoor voor het eerst hebt ontmoet. Super.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 13 Mei 2010 - 07:58

    Monique:

    Hoi Loes, wat een belevenis is dat geweest om'branding'mee te maken. Jij schrijft het weer allemaal op , op een manier dat ik er bijna zelf bij kan zijn geweest!Veel plezier met het vervolg van je reis,
    groetjes Monique B.

  • 13 Mei 2010 - 08:42

    Marina:

    Het was weer leuk om te lezen hoe het jou vergaat in Canada. Ben benieuwd naar je volgende verhalen!. Je had natuurlijk al gehoord dat we een ontzettend leuk concert gegeven hebben, zodra ik wat beeldmateriaal voor je heb zal ik proberen er iets van voor je op picasa te zetten. Over 6 dagen gaan Door, Kirsten en mijn moeder naar Marije op Fuerteventura en een van de makers van de film heeft me beloofd voor die tijd wat beeldmateriaal te geven. Dus miscchien binnen een paar dagen nog iets van Cor te zien, ik doe mijn best. Zondag hebben we nog een concertje op de Brink en 6 juni Vogeleiland en dat zit het er even op tot september.
    Veel plezier daar en blijf schrijven :) groetjes Marina

  • 13 Mei 2010 - 12:13

    Wendy:

    wat een geweldige verhalen!!!! en wat is het daar mooi!
    geniet nog steeds van het lezen van je verhalen en zien van je foto's.
    veel plezier daar
    groetjes wendy

  • 13 Mei 2010 - 15:41

    Angele:

    Hoi Loes,
    Welkom in de bewoonde wereld. Het is zeker leuk weer in Vancouver te zijn en het gevoel van OS weer een beetje te hebben en ik snap wel wat je bedoelt dat je je ervaringen niet zo kunt delen maar zo voelt het niet voor de lezers van je weblog want het is telkens weer leuk je verhalen te lezen. Het branding vond ik eruit zien als kalfjesworstelen. Ik kom net terug van een rondje Haagse bos en een ree gespot!!!!!! staat natuurlijk niet in verhouding met je spots in Canada maar wij hebben ook wel wat wild hoor. Verder hebben we vanavond de Champignons League Finale met Bayern München, Arjen Robben, Marc van Bommel en Louis van Gaal. Dit allemaal even om je op de hoogte te houden van het reilen en zeilen hier zodat je geen ontwenning verschijnselen krijgt. Wij zijn namelijk nog niet overgestapt op Ijshockey. Het is hier nog akelig koud en we verlangen naar een beetje voorjaars weer om lekker buiten te kunnen zitten. Veel plezier op Vancouver Island en even onthouden wat de moeite waard is voor ons, voor als wij onze Canada trip gaan maken.

    Groetjes uit Losser

  • 13 Mei 2010 - 22:08

    Marloes:

    He loes,
    Het is een tijdje geleden, maar ken je me nog?
    Ik heb je reis in Curacao gevolgd, en lees zo af en toe ook je canada verhalen. Toevallig zit ik nu zelf op YVR te wachten om naar huis te gaan. Heb 2 weken in Vancouver doorgebracht omdat mijn vriend hier een congres had. Vancouver Island is erg mooi, walvis spotten is erg duur en niet gegarandeerd dat je ze ziet, maar wel een hele ervaring. Highway 99 is inderdaad een ervaring opzich en je kunt niet vaak genoeg stoppen voor het mooie uitzicht. Veel plezier nog, je hebt nog een flinke tijd te gaan :)
    Groetjes Marloes

  • 16 Mei 2010 - 08:36

    Suus:

    Loesje, je maakt wat mee zeg! Pff.. en volgens mij zijn die mensen echt super gastvrij. Krijg het idee dat je overal mee naar toe mag en kan en dat iedereen van alles aanbiedt om jou een leuke ervaring te laten krijgen.
    Vind het erg grappig dat jij paardgereden hebt en wijn drinkt. Dit is nou niet bepaald het beeld wat ik van jou in Nl heb.hihi. Geniet van de verdere reis.

    Liefs

  • 16 Mei 2010 - 22:10

    Inge:

    Hey Loes, wat een lieve mensen allemaal :) Je maakt fantastische dingen mee.
    Op naar t volgende verhaal haha ik lees nu alles ff bij ;)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 126224

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: