Brrrrrr - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Brrrrrr - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Brrrrrr

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 Mei 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Soms krijg je in je leven te maken met een persoon waar je de kriebels van krijgt. Iedereen heeft wel een collega, buurman, teamgenoot, klasgenoot, enz. waar hij het liefst een eindje bij uit de buurt blijft. Nou, in die situatie zit ik nu.

De broer van Roger is hier deze week samen met zijn vrouw. Allebei de pensioengerechtigde leeftijd gepasseerd en ze zijn hier voor ‘branding’. Officieel wonen ze in Alaska, maar elke winter reizen ze met hun trailer richting Arizona om hier te overwinteren. En met ‘branding’ zijn ze elk jaar in Anahim Lake. Zij is degene die mij de kriebels bezorgd.
Ze hebben een hond, een Shit-Zue (je spreekt het uit als Shiet-Zu) met de naam Lucy. Op zich best een leuk beest, maar wel de ‘oorzaak’ van de ellende. Wanneer ze iets verteld gaat het 99 van de 100 keer over die hond. Echt om gek van te worden. Lucy dit, Lucy dat, Lucy zus, Lucy zo, pfff. Verder praat ze tegen die hond praat alsof het een klein kind is, drinkt de hond alleen water uit de fles (c’mon) en gaat ze eens per vier weken met haar naar de kapper (zo vaak ga ik nog niet eens!). Maar het ergste van alles is dat ze zichzelf en haar partner mummy en daddy noemt, wanneer ze tegen die hond praat. “You come with mummy for a walk? of “Oh, I know you want to see Daddy, but he’s outside”. Please!

Het stomme is dat je je door zoiets gaat ergeren aan de meest kleine dingen. Ze praat irritant, ze lacht irritant (inclusief geknor), ze loopt irritant, ze kijkt irritant, enz. Allemaal dingen waar het ongetwijfeld beste mens niks aan kan doen en totaal onredelijk van mezelf om zo te denken. Maar ik krijg gewoon de kriebels van haar. En ze is hier de hele week! Heb haar tot nu toe braaf geholpen met alle voorbereidingen in de keuken voor ‘branding’, maar heb echt een paar keer op mijn tong moeten bijten om geen, wellicht voor haar kwetsende opmerkingen te maken. (She a dog, not a kid!)
Het ‘leuke’ is dat het er dik in zit dat ik zondag een lift van ze krijg naar Williams Lake, die ik natuurlijk niet kan weigeren. Zie je het voor je? “Sorry, ik kan niet met je meerijden, want ik krijg de kriebels van je.” Dat kan natuurlijk niet, dus ik zal die vier uur ook nog moeten doorkomen. Stiekem hoop ik nog op een andere lift, want er komen dit weekend veel mensen over de vloer voor ‘branding’. Hopelijk is er nog iemand die zondag die richting op gaat, dus fingers crossed.

Afgelopen weekend was ik voor twee dagen even terug in de bewoonde wereld. Wanda en Roger gingen naar Williams Lake voor allerlei regeldingen en voor een koeveiling en ik mocht met ze mee. Voor het eerst sinds twee maanden weer een winkel van binnen gezien.
We sliepen bij Don en Lil, waarmee Wanda en Roger bevriend zijn. Een prachtig huis strak aan het Williams Lake. Echt een plaatje. De koeveiling was een hele belevenis. Heb nog nooit iemand zo snel horen praten als die veilingmeester, echt grappig. Heb op zich niet heel veel gezien van Williams Lake, maar het was lekker om weer even in een stad te zijn. Vanaf volgende week zal dat weer meer de normale kost zijn.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 11 Mei 2010 - 06:35

    Sanne:

    Hahaha je verteld het weer leuk. Maar misschien kunnen ze wel geen kinderen krijgen. Is dat het?
    Misschien kun je in het nederlands zeggen wat je wil zeggen. Dat lucht je hart! Ze verstaan het toch niet. toch?

  • 11 Mei 2010 - 06:59

    Mam:

    He Loes,
    Laat je laatste dagen op Anahim Lake niet overheersen door ergernissen, zou jammer zijn. Sluit zoveel mogelijk ogen en oren voor haar en richt je op de leuke dingen.
    Prachtige foto's, leuke mannetjes, leuke cowgirl! Alsof je nooit anders hebt gedaan.

  • 11 Mei 2010 - 07:24

    Lidy:

    hoi Loes,

    Loes hier kom je wel door heen. je hebt wel voor heter vuur gestaan. Dan lukt je het nu ook wel. Laat je niet gek maken nog een paar dagen.
    Lidy

  • 11 Mei 2010 - 11:12

    Jannie En Gosse:

    Ha heerlijk weer zo'n verhaal. We hebben genoten en jij je maar ergeren. Maar nog een paar dagen en je gaat een ander avontuur tegemoet. Ja er zijn nu eenmaal mensen die honden of katten als hun kind beschouwen.
    Weet wat je deze week niet hoeft. Collecte lopen voor de muziek.
    Groetjes van ons beiden.

  • 11 Mei 2010 - 12:09

    Gemmie:

    Hoi Loes,

    Mooie verhalen en foto's weer, het is alsof je terug in de tijd gaat,de tijd van de echte cowboys en het bijbehorende ranchleven. Als ik de foto's zo bekijk voel jij je er wel thuis. Jammer dat er dan toch een moment komt waarop je je gaat ergeren aan één persoon. Gelukkig maak je meer mooie dan vervelende dingen mee. Veel plezier nog en ik blijf je volgen.

  • 11 Mei 2010 - 18:55

    Laura:

    Loes,
    Je fotos zien er super uit! Echt cool :)
    xx Laura

  • 11 Mei 2010 - 21:16

    Ingeborg:

    Hoi Loes,

    Eindelijk daar is ze dan.Ik vond toch echt dat ik moest kijken en lezen wat jij zoal doet. Het is dus een hele ervaring en zo te lezen zijn ook daar vreselijke irritante mensen aanwezig.Lekker een oor in en andere oor eruit laten gaan. Je kunt niet iedereen aardig en leuk vinden mmar je bent nu natuurlijk wel op bepaalde mensen aangewezen en dat maakt het niet altijd makkelijk. Lekker jezelf blijven en probeer er de leuke dingen van te zien over een jaar lach je er om.Het is een hele ervaring waar jij mee bezig bent en ik vind dat je echt lef hebt om dit echt te doen. Knap hoor! Haal er lekker uit wat er in zit en geniet er van. Ik laat nog wel wat van me horen!!
    gr Ingeborg

  • 12 Mei 2010 - 08:01

    Suus:

    Haha, loesje.. Ik eerst denken dat jij kriebels van verliefdheid had, maar t zijn de andere..:S
    Maar snap je helemaal hoor. Mensen met zo’n raar trekje, dan zie je snel nog meer. Maar goed.. Kijk er doorheen? Heb je inmiddels al een lift gehad? Of is dat aankomend weekend?
    Al een tijdje niet meer gesproken, dus ben niet helemaal op de hoogte.

    En hoe was branding?
    Ben benieuwd naar de nieuwe plannen en hoop je snel eens te “spreken”.

    x

  • 12 Mei 2010 - 09:41

    Dorothé:

    Ha ha ha, dit is een leuk verhaal. Het is trouwens een Shih Tsu hond... Maar je mag het ook een "schiet ze" hond noemen hoor! Ik hoop wel dat je een lift van "mummie" and "deady" krijgt. Had je graag willen zien in de auto met stoom uit je oren !!!
    Sometimes life sucks...
    Heel veel sterkte!
    Dikke knipoog van
    Dorothé GeNietert

  • 12 Mei 2010 - 22:53

    Aloys En Yvonne :

    Hoi loes je zult ons dan ook wel vreemd vinden wy zyn ook van die hondegekken . maar ik zeg altyd maar .liever verwend dan verwaarloosd . In Losser blyft het koud morgen hemelvaart . geen muziek.jammer . je maakt mooie foto,s

  • 16 Mei 2010 - 22:02

    Inge:

    Heey loes ik lag een beetje achter op je verhalen dus ik lees nu ff weer goed bij! Vreselijk, mensen die hun hond als hun kind benaderen. :P
    X Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 126217

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: