O, SHIT! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu O, SHIT! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

O, SHIT!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 April 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Hmm, de titel doet me denken aan een kaartje dat ik ooit heb gekregen…
Anyway, voor dit verhaal is deze titel meer dan ooit van toepassing. Want vandaag is me iets overkomen waar ik al tijden op zit te wachten. Dat kan ook haast niet anders met die dikke laag koeienstront.

Ik liep samen met Wanda tussen de koeien. Een paar van hen moesten worden verplaatst naar een andere wei. Wanda loopt richting het hek. Ik til mijn linkervoet op en probeer haar te volgen. Helaas is mijn laars het hier niet mee eens en blijft staan in de 15 centimeter dikke laag koeienstront. Gevolg,: shitsok, shitvoet, shitbroek, shithandschoen (probeer je balans maar eens te houden als je laars ineens blijft staan) en shit-binnenkant-van-mijn-laars. Lang leve de wasmachine!

Deze week ook voor het eerst echt geholpen met het kalfjetrekken. Alleen Roger, Wanda en ik waren aanwezig op Six Mile. Eerst was ik degene die de staart moest vasthouden. Een leuke beginnerstaak. Maar het is nog moeilijker dan je denkt. Op een gegeven moment kreeg ik promotie en mocht ik de ketting overnemen van Wanda. Zij kan vanwege haar astma niet zo lang in de ‘barn’ zijn. Samen met Roger heb ik toen het kalf naar buiten getrokken. Met deze taak heb ik de top van mijn kalfjetrekcarrière bereikt. Er is nog één hogere functie, degene die zijn arm in de koe mag steken (onder andere om de kettingen te bevestigen), maar deze functie ambieer ik niet. Ik neem genoegen met de functie van kalventrekker.

Pasen was supergezellig. Veel mensen over de vloer. McGee (punky’s broer), en zijn gezin, Charlie (punky’s andere broer) en Krista, Punky en Eli en de kids en Amanda. En dan nog een drietal vrienden. Al met al was er zo’n twintig man. Wanda had 48! eieren gekookt om te beschilderen. Jackson doopte Pasen dan ook al snel om tot ‘eggpainting day’. Daarna met een flinke club de maaltijd voorbereid en heerlijk gegeten. Leuk om een feestdag zo door te brengen, met de hele familie. Van huis uit ken ik dat helaas helemaal niet.
’s Avonds een deel van de afwas weggewerkt en nog wat gekletst met de mensen die nog waren blijven hangen. Op een gegeven moment kwam het gesprek op een berg met de weinig tot de verbeelding sprekende nickname ‘sisters tits’,waarop ik uitriep ‘What a stupid name for a mountain!’
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb wel een vermoeden hoe die berg er ongeveer uit moet zien.

Tot slot een verhaal om aan te tonen bij wat voor een geweldige mensen ik momenteel verblijf.
Vorige week dinsdag reden Anna-Marie en ik met Wanda mee richting Anahim Lake. Zij dropte ons bij het werk van Punky zodat wij online konden. Wanda ging tussendoor wat andere zaken regelen. Anna-Marie wilde graag een afspraak maken met haar Australische vriend, die momenteel werkt op een ranch in Williams Lake (4 uur rijden). Ze hebben elkaar drie maanden niet gezien. Op een gegeven moment zie ik een traan over het gezicht van Anna-Marie rollen. We hebben oogcontact en ik besluit om het even te laten gaan. Zelf was ik ook lichtelijk ontroerd door alle lieve mailtjes en berichtjes op waarbenjij.nu van familie,vrienden, ouders van vrienden, ex-collega’s en ga zo maar door. Zelfs mijn papa had me gemaild!

Even later vraagt Anna-Marie Punky om een tissue. Ze kan zich niet meer inhouden en barst in tranen uit. Punky troost haar en na een paar minuten is ze eindelijk in staat om te zeggen wat er aan de hand is. Het blijkt dat haar vriend op zeer korte termijn teruggaat naar Australië. Punky twijfelt geen seconde en zegt: ‘Dan regelen we dat je vanavond nog naar Williams Lake kunt.’ Vervolgens belt Punky gelijk een vriend om het nummer te achterhalen van de ranch waar hij verblijft zodat Anna-Marie contact kan leggen om iets af te spreken. Een paar uur later is alles geregeld en is
Anna-Marie samen met Amanda op weg richting Williams Lake. Dit ‘geintje’ kost de familie minstens CAD 100,- aan benzine en bovendien moeten ze het ook een dag doen zonder nanny. En dat alles voor iemand die ze net vijf dagen kennen! Dan moet je echt wel supertof zijn. Maar dit is nog niet alles. Twee dagen later mailt/belt Anna-Marie met Punky. Ze heeft besloten om niet meer terug te komen naar Anahim Lake en vraagt of haar spullen opgestuurd kunnen worden. Persoonlijk zou ik dan toch knap pissig worden. Doe je al die moeite om het iemand zoveel mogelijk naar de zin te maken en dan flikt ze je dit. Ze had namelijk min of meer toegezegd drie maanden te zullen blijven. Maar het tegendeel gebeurde bij deze familie. Ik heb werkelijk geen kwaad woord horen vallen!
We vermoeden dat ze de afstand tussen Williams Lake en Anahim Lake heeft onderschat en nu haar vriend niet meer in Williams Lake verblijft is er voor Anna-Marie geen reden meer om in Anahim Lake te blijven. Blijkbaar trok ze het toch niet dat het zo afgelegen ligt.

Ik heb er zelf totaal geen moeite mee. Het is voor mij inmiddels bijna zes weken geleden dat ik een winkel heb gezien. Het onaangetaste winterlandschap (het heeft deze week weer flink gesneeuwd) is echter adembenemend en maakt alles goed. Voor twee maanden is het heerlijk om dit ranchleven te ervaren. Ik denk echter niet dat ik het zou trekken om hier mijn hele leven te vertoeven. Op een gegeven moment zal het me denk ik gaan benauwen dat ik niet zo maar even ergens naar toe kan als ik daar zin in heb. Dus, no worries, ik heb het super naar mijn zin in Anahim Lake, maar ik blijf hier niet.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 10 April 2010 - 10:55

    Sanne:

    Nou je kan dus promotie maken van Koeien trekken naar Nanny? Ambities in die hoek dan?
    Haha leuk verhaal Loes! Ik heb al allerlei beelden in mijn hoofd voordat ik je foto's gezien hebt. Eens kijken of het dan ook zo grappig is. :)
    x S

  • 10 April 2010 - 10:56

    Sanne:

    Ik denk ik ga een hoop shit foto's zien, maar nee. Misschien maar goed ook. ;)

  • 10 April 2010 - 12:25

    Marijke:

    Ha die Loes!
    Je maakt wat mee; heb weer eens wat van je verslagen gelezen. Volgens mij is heimwee een vies woord en heb je het wel naar je zin! Fijn! Groet uit Losser,

    Marijke

  • 10 April 2010 - 12:26

    Jette:

    goed verhaal zus ;)

  • 10 April 2010 - 17:33

    Jannie En Gosse:

    Wat hebben we weer genoten van je verhaal. Wat de eieren betreft de laatste donderdag voor pasen zijn door ongeveer 18 personen ook 40 eieren gegeten. Waren alleen niet gekleurd.
    We zien het helemaal voor ons hoe jij daar aan het werk bent. We hebben het wel eens over je als de buurjongen van ons een praatje komt maken hij leert voor boer.
    Wat betreft de muziek Nadya doet het leuk met de jeugd. JLTKoor gaat al klinken en denken al aan een CD opname. Debbie en Lilian hebben nu allebei een groepje met blokfluiters.
    Heb je trouwens Yvonne Mekkelholt al toegevoegd ze willen zo graag je verhalen lezen en de foto's zien.
    Loes nog veel succes met je kalvertrekkerij.
    De smokkeltocht van vorige was erg geslaagd.
    Simone was er ook.
    Nou dit was het dan weer we wachten op de foto's

  • 10 April 2010 - 18:34

    Gerdie:

    Hoi Loes, volgens mij ben jij je beroep mis gelopen, maar het kan altijd nog. Schrijver worden. Je verhalen ...genieten....het is net of ik er zelf bij ben.
    Zie het helemaal voor me.
    Lachen.......
    Liefs van ons

  • 11 April 2010 - 07:38

    Carolein:

    He Loes,

    Wat een ontzettend ontroerend verhaal om te lezen. Wat zijn je verdere plannen?? Ga je binnenkort richting bewoonde wereld??
    Ik kijk met veel plezier uit naar je volgende verslag. Trouwens......mooie foto's heb je gemaakt.

    Henk, Lisa en Carolein

  • 11 April 2010 - 12:34

    Inge:

    Heey Loes, lekker ploeteren in de shit ;) haha mooi verhaal heb je er weer van gemaakt. :) Heb je al een beetje een plan gemaakt wat je hierna wil gaan doen?
    XX Inge

  • 11 April 2010 - 19:32

    Gossie:

    Hey Loessie,

    Zo zo je wordt steeds meer een boerin annex dierenarts! Je gaat met grote sprongen vooruit zo te lezen. Misschien toch een carrieremove als je straks terug in Nederland bent? Nou ja straks, gelukkig heb je nog een hele tijd, want volgens mij heb je het daar ontzettend naar je zin! Geniet nog steeds ontzettend van je verhalen.

    Je shitverhaal past momenteel helemaal bij mijn interesses trouwens. Ik moet namelijk a.s. vrijdag namens het arrondissement Almelo meedoen aan de oostelijke pleitwedstrijd in Arnhem. En je raadt het al: ik heb letterlijk en figuurlijk een shitcasus! Het gaat namelijk over hondenpoep. Dus inmiddels weet ik hier van alles over. Van de enorme productie tot de gevolgen die het voor volksgezondheid kan hebben. Ja, ja, het leven van een advocaat is soms ook gewoon SHIT!!

  • 12 April 2010 - 19:56

    Ilse:

    He Loes,
    Alweer zo'n super verhaal geschreven. Ik heb helemaal geen foto's of video nodig om een voorstelling te maken van hoe jij dit alles mee maakt. Ik kan me zelfs voorstellen welke gezichten je soms trekt. Helemaal top. I'm waiting for the next story en keep on smiling in the cowshit.

  • 14 April 2010 - 17:01

    Marga Ter Laak:

    We hebben het reeds eerder gezegd. Je moet schrijfster worden.

    Prachtig en leuk om alles te lezen

  • 17 April 2010 - 01:46

    Wieteke:

    Hoi Loes,

    Hier een nachtelijk bericht; Zo te lezen heb je het erg naar je zin op de boerderij! Het klinkt idd heel vriendelijk allemaal..knap hoor van zo'n familie. Begrijp ik nu goed dat je bij terugkomst gaat beginnen aan je studie bij Larenstein? Of gaat dat toch weer te ver?
    Ik probeer op dit moment mijn ogen open te houden bij mijn eerste nachtdienst..niet voor geslapen dus eigen schuld dikke bult..
    Het concert was wel aardig gegaan. Niet helemaal tevreden, positief kritisch zeg maar.
    Als ik beeldmateriaal heb zal ik het je toezenden!
    Veel plezier nog,tussen de kalfjes. Liefs wieteke

  • 17 April 2010 - 17:08

    Mirjan:

    Heb je nog meer verborgen talenten? In P&O-termen: competenties voor een P&O-functie ambieer je en boerinnen-vaardigheden komen erbij. What's next?
    Ik hoop het snel te lezen! Groetjes motormuis uit Raalte (sinds 14-04-10)

  • 20 April 2010 - 08:44

    Nini:

    hoi meis wat een geweldig stuk heb je gescheven en goed om te lezen dat je het in ieder geval heel erg naar je zin hebt
    ik hoop dat je nog meer leuke dingen gaat schrijven want wacht nu al met spanning wat je nog meer gaat mee maken.
    want natuurlijk volg ik je.

    veel liefs nini

  • 20 April 2010 - 20:22

    Mam:

    Toch nog een mooie shitfoto geplaatst.
    Ik neem aan dat het jouw benen/voeten zijn?
    En natuurlijk is dat zeer interessant bij zo'n "shitverhaal".

    groetjes.

  • 21 April 2010 - 18:00

    Esther:

    Hoi Loes,

    Bedankt voor je kaart, hartstikke leuk! Het gaat goed met onze kleine Max. en zo te lezen vermaak jij je ook prima!! Heel veel plezier nog de aankomende tijd. Wij gaan genieten van het heerlijke weer en ons mannetje!!

    Groet Esther

  • 24 April 2010 - 15:40

    Monique / Franc:

    Mooie verhalen Loes. We genieten ervan. Bedankt voor je kaartje. Groeten van ons.

  • 06 Juni 2010 - 20:01

    Yvonne:

    hoi loes ik geniet van al je verhalen .fyn dat je het naar je zin hebt in losser is ook alles goed.maar weinig nieuws.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 126221

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: