Dokter Loes - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Dokter Loes - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Dokter Loes

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

30 Maart 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Het gaat nog steeds helemaal prima hier in Anahim Lake. Het werk is een stuk rustiger geworden. Er zijn zelfs dagen dat er geen kalfjes meer worden geboren. Veel tijd dus om lekker te lezen en muziek te luisteren. We zijn momenteel nog met zijn vijven op Six Mile. Roger, Wanda, Joe, Anna-Marie en ik. Raine is vertrokken en Eli is door zijn rug gegaan en verblijft op Three Circle. Anna-Marie is trouwens een leuke meid. Geen probleem om daar mijn kamer mee te delen.

Afgelopen weekend is er opnieuw sneeuw gevallen. Wel merk ik dat het warmer begint te worden. (De temperatuur die bovenaan mijn website staat klopt niet, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen.) De lente komt eraan! De dikke winterjas die ik in bruikleen heb is lang niet altijd meer nodig. Zeker niet als ik de ‘shoot’ (dit is de plek waar ze kalfjetrekken en verreweg het smerigste deel van de stal) aan het uitmesten ben. Een ander gevolg van het warmere weer is dat het ijs begint te smelten. Hierdoor sta ik regelmatig tot aan mijn knieën in de koeienstront/modder. En ik overdrijf niet! Nou, een beetje dan… maar de laarzen die ik gebruik zijn maar net lang genoeg om mijn broek nog enigszins stront-en moddervrij te houden.

Deze week twee leuke dingen gedaan. Ik heb geholpen met het vaccineren van de koeien. Het begin verliep een beetje moeizaam (er is één koe met zes prikgaten in haar kont), maar na even oefenen ging het prima. Verder heb ik samen met Joe een kleine snowmobiel trip gemaakt in de ‘achtertuin’. Echt supergaaf!

O, het is ook erg leuk om te constateren dat veel spreekwoorden en gezegdes die we in Nederland gebruiken me hier letterlijk overkomen. Zo ben ik erg slecht in veel hooi op de vork nemen, zak ik met grote regelmaat door het ijs en praat ik veel over koetjes en kalfjes.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 30 Maart 2010 - 20:32

    Sanne:

    Haha, grappig die gezegdes. "door de stront zakken". Past er ook bij, vind je niet? :D

  • 31 Maart 2010 - 06:43

    Jeroen:

    Hey Loes,

    staan er geen hoefafdrukken op je na al dat geprik? Flinke achtertuin daar als je met een snowmobiel rond kan gaan racen.

    Bedankt voor je kaartje!
    Jeroen

  • 31 Maart 2010 - 06:44

    Suus:

    Haha, geweldige afsluiting!

    x

  • 31 Maart 2010 - 09:27

    Jette:

    Ey Dokter Loes

    Leuk verhaaltje. Bij ons vorderen de Canada plannen. Het ticket is geboekt, de auto is geboekt en we hebben al wat hostels opgezocht, die we ook zsm gaan boeken. oooeeeh Augustus is nog ver, maar t komt steeds dichterbij. Ik kijk er echt enorm naar uit om naar Canada te gaan :D:D

  • 31 Maart 2010 - 10:17

    Lidy:

    hoi Loes,
    Hoeveel beroepen heb je straks. Dokter, schrijfster boerin? Ik wacht maar af als je weer terug bent in Nederland. Ik zou wel graag foto's van jou willen zien als dokter of als je zover in modder zakt. Geweldig wat een verhaal weer.
    Liefs Lidy

  • 31 Maart 2010 - 14:41

    Wieteke:

    Hoor ik hier een carriere switch naar VPK'er. Er is hier werk genoeg hoor...
    Het lijkt me heerlijk even weg uit de bewoonde wereld. Geniet er maar goed van.

    liefs wiet

  • 31 Maart 2010 - 15:27

    Dorothé:

    Ik heb medelijden met die koe. Kon je niet per koe maximaal 2x oefenen?
    Hahahaha

    x Door

  • 31 Maart 2010 - 16:11

    Angele:

    Hoi Loes,

    Leuk je verhalen te lezen en fijn dat het zo goed met je gaat. Hier is de sneeuw ondertussen verdwenen. Maar de winterjas hebben wij ook nog wel aan. Ga je bij terugkomst diergeneeskunde studeren want je hebt heel veel talenten.

    groetjes Angele

  • 01 April 2010 - 10:23

    Carolein:

    Geweldig die humoristische verhalen van jou. Je hebt het volgens mij erg naar je zin.

    Groetjes,

    Henk, Carolein en Lisa

  • 01 April 2010 - 17:55

    Suzanne:

    hey Loes,
    ik lees elke keer trouw je verhalen! Super leuk om te lezen! En fijn dat je het zo naar je zin hebt. Om je even het laatste nieuws vanuit ons te vertellen; Esther is vanochtend thuis bevallen van een zoon, Max. Alles gaat goed!

    Veel plezier nog!

  • 05 April 2010 - 17:41

    Gerdie:

    Hoi Loes,

    Volgens mij bevalt het boerenleven je wel als ik het zo lees.
    Je bent er in ieder geval niet vies van ( weer zo'n spreekwoord )
    Zeg doe je het hennig an en tot mails.

    De groetjes van ons allen

  • 05 April 2010 - 20:02

    Joke:

    Hey Loes,

    Ik had al even niet meer gekeken en gelezen hoe het met je ging. Wat weer leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet. Een fantastische ervaring.Geniet ervan en succes met je verdere plannen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 126219

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: