"I love you, Loes" - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu "I love you, Loes" - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

"I love you, Loes"

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 Maart 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Vandaag heeft iemand voor het eerst in mijn leven ‘I love you’ tegen me gezegd…
Later zal ik vertellen hoe het zover is gekomen.

Ik ben inmiddels flink aan het werk gezet op de ranch. Gisteren onder andere een stal uitgemest en een aantal kruiwagens vol koeienstront en nageboorten verplaatst naar de mesthoop. Ben veel buiten. Heerlijk. Merk wel dat ik ’s avonds echt kapot ben. Moet denk ik nog een beetje wennen aan het fysieke werk en de buitenlucht. ’s Ochtends wordt ik standaard om 7.30 uur wakker (zonder een wekker te zetten) van het geklets van de kids. En ’s avonds na het eten, dat vaak pas rond 20.00 uur ‘geserveerd’ wordt, zoek ik vrijwel meteen mijn bedje op, waardoor ik er praktisch altijd om 21.00 uur in lig.

Lig nu lekker in mijn bed, met op de achtergrond de prachtige trompetklanken van Wynton Marsalis in combinatie met de zang van Kathleen Battle, dit verhaaltje te schrijven. Voor het eerst sinds een week heb ik de slaapkamer voor mij alleen. Helaas is de reden minder leuk. Amanda is zondagmiddag erg ziek geworden. Ze heeft suikerziekte en door een aantal nachten met weinig slaap en licht drankgebruik waren haar waarden abnormaal hoog. Een kennis heeft haar toen naar de verplegerpost in Anahim Lake gebracht. Daar heeft ze wat vloeistof toegediend gekregen waarna ze weer naar huis mocht. Ze moest die nacht goed in de gaten worden gehouden en elke twee uur haar suikergehalte ‘laten’ checken. Man, wat heeft die zich beroerd gevoeld. Echt geen pretje om daar naast te liggen. Zelf voelde ik me ook niet helemaal top. Had hoofdpijn en was wat rillerig. Maar als je dan naast iemand ligt die zo veel pijn heeft, dan moet je niet zeuren. Inmiddels voel ik me weer oké.

Omdat Amanda maandag nog ziek in bed lag nam Punky de kids noodgedwongen mee naar haar werk. Maar ze was er al redelijk op tijd weer. Ik heb haar toen gezegd dat ik het geen probleem vind om een dag op Jackson te passen als ik haar daarmee kan helpen. Van dat aanbod heeft ze vandaag meteen gebruik gemaakt, want ze moest met Amanda naar het ziekenhuis in Bella Coola, dat twee uur rijden verderop ligt! (als je dus een hartstilstand krijgt in Anahim Lake, kun je het schudden)
Vandaag heb ik dus vrijwel de hele dag met Jackson doorgebracht, waarvan ook een flinke tijd buiten. Allemachtig wat was het koud! De zon had vandaag plaatsgemaakt voor een ijzig koude wind. Jackson had nergens last van en rende vrolijk heen en weer, maar ik had het echt verrekte koud. Na bijna drie uur wist ik hem er eindelijk van te overtuigen om toch maar naar binnen gaan. Toen maar de televisiezender met de altijd geliefde cartoons opgezocht.
Als zo’n klein ventje je dan aan het einde van de middag, tussen twee tekenfilms in, in de armen vliegt en ‘I love you, Loes’ tegen je zegt, is dat toch wel heel erg schattig en vertederend!

Tot schrijfs.

  • 10 Maart 2010 - 20:39

    Sanne:

    En maakt niet uit welke jackson het zegt. Altijd leuk om te horen! (L)

  • 10 Maart 2010 - 20:44

    Simone:

    AAAAAh wat super lief!! :)

    En wat een leuk verhaaltje weer!! Kijk uit naar de volgende!

    Liefs

  • 11 Maart 2010 - 08:31

    Pa:

    Loes, je blijft me verbazen, wat heb je weer een lekker lezend verhaaltje geschreven !

  • 11 Maart 2010 - 14:43

    Lidy:

    Hoi Loes, Ik houd het kort ik word iedere keer eruit gegooid door mijn computer. Wat een geweldig verhaal . Loes als je weer terug bent in Nederland kun je ons ook wel helpen om koeienmest weg te brengen maar daar hebben we het dan wel over. Loes werk ze ik wacht met spanning op je volgende verhaal. Liefs Lidy

  • 11 Maart 2010 - 19:11

    Dorothé:

    Goh Loes wat een heerlijke verhalen allemaal. Volgens mij kan jij overal op de wereld aarden. Ik vind het superleuk wat je allemaal schrijft.
    Groeten en een dikke kus uit het kleine kaaslandje. X Door

  • 11 Maart 2010 - 19:59

    Leonie:

    Hey Loes! Goed dat je je hyves ook bij houdt en je www actueel houdt. Zodoende kwam ik weer op je site terecht. Leuk verhaal! Koeienmest is weer eens iets heel anders dan die plakken van eremetaal. ;) En tussendoor ook nog een beetje nanny... Je maakt wat mee. Geniet er nog van!! Ben benieuwd welk ander uiterste je hierna gaat meemaken!
    Groetjes, Leonie
    PS Hier is het ook ijzig koud, maaaaaar... voor volgende week is er warmer weer voorspeld!

  • 11 Maart 2010 - 21:10

    Wieteke:

    Hoi Loes,

    Inmiddels ben ik weer terug in het koude NL. Heel raar om hier weer rond te lopen in het over georganiseerde navelstaarderige land. Als ik je verhaal lees heb jij het verschrikkelijk naar je zin. En wat ontzettende lieve kinderen!

    Loes hou je haaks en we mailen of msn'en nog wel.

    Liefs wieteke

  • 14 Maart 2010 - 11:04

    Gerdie:

    Hoi Loes,

    Wat een prachtig verhaal weer, ben gewoon geboeid om het helemaal door te lezen. Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt, wel hard werken maar dat ligt je wel neem ik aan. Je wordt al een echte boerin. Veel (werk) plezier verder en doet hennig an.


  • 24 Maart 2010 - 17:14

    Jannie En Gosse:

    We hebben weer heerlijk genoten van het mooie verhaal dat jij op papier kan zetten.
    Al die belevingen geweldig. Soms zien we de beelden de bij.
    En fijn dat we met je mee mogen genieten.

  • 25 Maart 2010 - 07:02

    Sanne:

    Tis stil aan de overkant, tis stil aan de overkant! ;)

  • 26 Maart 2010 - 17:43

    Suus:

    How sweet! Maar goed dat Sanne weer een opmerking maakte..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 126217

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: