De tranen van Wüst - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu De tranen van Wüst - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

De tranen van Wüst

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Februari 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Wat heb ik een geweldig weekend gehad! Eerst de overwinning van Mark Tuitert en de volgende dag de overwinning van Ireen Wüst. En weer was ik er bij! De verrassing was misschien iets minder groot dan bij Mark Tuitert, maar dat maakt haar gouden plak zeker niet minder mooi. (Saillant detail: voordat de wedstrijd begon maakten mijn buurman en ik een top drie. Hij dacht brons Wüst, zilver Nesbitt en goud Groves. Ik dacht: laat ik eens een gewaagde top drie maken. Brons Sablikova, zilver Groves en goud Wüst! Haha, ik zou willen dat ik er wat geld op had gezet). Ik had het geluk dat op deze dag de medailleceremonie plaats vond direct na de wedstrijd in de Oval. En dan nog met het Wilhelmus ook. Wat wil je nog meer!
Toen bleek nog maar eens hoe waardeloos het is dat de meeste medailleceremonies pas een dag later plaatsvinden. Een medailleceremonie hoort op dezelfde dag plaats te vinden en wel vlak na de wedstrijd als de adrenaline en emoties nog door de lichamen van de sporters heen gieren.

Ireen was niet de enige die het niet droog hield tijdens het Wilhelmus. Man, wat stond ik te genieten daar op de tribune. Daar heb ik echt geen woorden voor...

En dan ontkom ik er nu natuurlijk ook niet aan om wat te vertellen over de 10 kilometer van vandaag. Het gebeurde vlak voor mijn neus. Wat een persoonlijk drama voor Sven Kramer. Train je je vier jaar lang de pleuris voor dat ene ultieme doel en dan gebeurt er zo iets. En wat dacht je van Gerard Kemkers, die man moet zich verschrikkelijk voelen!

Het viel me erg tegen dat veel Nederlanders de Oval al verlieten voor de 'flower ceremony'. Want laten we niet vergeten dat Bob de Jong gewoon de bronzen medaille in de wacht sleept! Ook hij heeft zich vier jaar lang kapot getraind. Zo gaat dat nu eenmaal in topsport. Er zijn winnaars en verliezers.

Ik ga vanavond ook gewoon naar het Holland Heineken House, waar Bob de Jong gehuldigd zal worden, want dat verdiend hij! Daarna is er nog een optreden van Guus Meeuwis.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 24 Februari 2010 - 06:37

    Sanne:

    Ja! alles ging over Sven!. Jammer. Staat er eindelijk een goede naam ;) op het podium, lopen ze weg!
    En wat ga je nu doen loes?

  • 24 Februari 2010 - 09:48

    Pa:

    Maar laten we ook niet vergeten wat een fantastische prestatie die Lee heeft geleverd !
    Hij had ongeveer 4 seconde voorsprong op Sven die ook nogeens 30 meter minder heeft gereden. Het is natuurlijk wat minder leuk , een Sven die de verkeerde baan kies, maar het is wel een uniek moment in de nederlandse sportgeschiedenis.En jij was er bij !!

  • 24 Februari 2010 - 12:55

    Suus:

    He nog een keertje:D

    Had je er maar geld opgezet inderdaad! Mooi om te lezen dat je nu echt helemaal op gaat in t olympische wereldje!
    Nou ik gister ook. Durfde dus al amper te kijken naar t schaatsen. Bij Bob zapte ik telkens al weg omdat ik gigantische stress voelde (whihi). Bij Sven natuurlijk ook en dan opeens gaat hij zo'n rare sprong maken. Tsss.. Kon t echt niet geloven. Jeetje, wat balen. Anders hadden we gewoon nog een gouden plak. Zat alleen thuis, maar heb dr echt alles uit geschreeuwt;)

    Whaha nu lees ik Sanne's reactie. Die goede naam. hihi. De grappen over de coach zijn al gesignaleerd.

    Nou maar goed.. Je geniet vast nog wel in t westen(vanaf hier gezien). Ben benieuwd wat je na de OS gaat doen. Vast veel slapen;)

    Nou Loes tot horens.

    Liefs

  • 24 Februari 2010 - 13:15

    Gemmie:

    Hey die Loes,

    Hierbij dan toch, zoals beloofd voordat je ZSM ging verlaten een berichtje van mij.
    Ik geniet weer volop van jouw fantastische verhalen/foto's en wat fantastisch om zo de olympische spelen te beleven, met al zijn up's en down's.
    Ik wens je nog veel plezier toe en zal in de toekomst zeker nog eens een berichtje versturen, per slot van rekening ben je nog bijna een heel jaar in Canada.

  • 24 Februari 2010 - 13:32

    Angele:

    Ha Loes,
    alweer een verslagje van je, in zo'n drukke periode. Jij bent wel een echt goudhaantje met uitzondering van gisteravond.
    groetjes ook aan Guus

  • 24 Februari 2010 - 20:21

    Elles:

    Hoi Loes,
    Jeetje het was gisteren echt een avond met een hele vreemde wending.Was er kapot van.Hij ging zo goed!!! En dan...helemaal niets....zo zielig om te zien.ook voor Gerard Kemkers,die man gaat ook door een hel op dat moment.En jij zat er bovenop las ik, wat een vreemde stemming zal er geweest zijn opeens.
    Je maakt wel heel wat mee zeg!!
    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt.super! Veel plezier nog.
    Groetjes Elles

  • 25 Februari 2010 - 08:09

    Sanne:

    Als we naar het oosten gaan komen we ook bij jou terecht. Alleen is het ietsie verder dan linksom.....misschien wel twee keer zo ver.

  • 25 Februari 2010 - 15:07

    Jannie En Gosse:

    Wat hebben we weer genoten van jou belevingen tijdens de sporten die je van zo dicht bij mee maakt. Mooie foto's. Nieuwe jas? Ze zitten bij de muziek steeds te zoeken of ze je kunnen vinden, op de beelden van de t.v. maar ze kijken steeds naar een groene.
    Mooie muts. Lekker warm zeker. Je spot nog wel eens bekenden zowel sporten als artiesten. Als ze over een paar jaar nog hebben over de foute baan van Sven kun jij zeggen ik was er bij in levende lijve. Nog veel plezier en tot de volgende foto's en verhalen.

  • 01 Maart 2010 - 20:50

    Lidy:

    Hoi Loes,Ik ben wel blij dat je een uit gebreid verslag hebt geschreven. Ik heb weinig gezien van het schaatsen wij zaten 10 dagen in Oostenrijk en daar is natuurlijk alleen maar skiën op. gelukkig zaten wij in een pension waar een Nederlander opzat en hebben we de 10 km. nog wel gezien maar dat was een drama jammer da volgende keer maar weer beter. Wat ben jij toch een boffer dat jij dit allemaal van dicht bij hebt mee gemaakt. Nu de Olympische spelen zijn afgelopen ben ik wel benieuwd waar jij nu naar toe gaat. Ik blijf je volgen heel veel plezier daar in het verre Canada. Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    Liefs Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 126227

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: