The Olympic Torcher - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu The Olympic Torcher - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

The Olympic Torcher

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Februari 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Ik weet het, ik heb gezegd dat ik je niet elke week zou schrijven en dat ik het deze keer wat rustiger aan zou doen. Maar ik maak hier zoveel toffe dingen mee en doe zoveel nieuwe indrukken op, die moet ik wel met je delen!

Grouse mountain was echt supercool. Het begon al in de ‘skyride’ naar de top van de berg. Ik werd aangesproken door een man, uiteraard in het Engels, die vroeg of ik voor het eerst naar Grouse mountain ging. ‘Yes, that’s right’. ‘Where are you from?’ vroeg de man. ‘I’m from Holland.’
Waarop de man antwoordt: ‘Aha, uit Nederland’. Dan sta je toch wel even raar te kijken, haha. Vervolgens iets van tien minuten met deze man gesproken (zolang duurde het ritje naar boven) over mijn plannen voor het komende jaar. Hij bleek zelf al dertien jaar in Canada te wonen en hij ging elke zondag met zijn gezin skiën op Grouse mountain. Vancouver is wat dat betreft echt de perfecte stad om te wonen voor mensen die van alles wat willen hebben. Je hebt er strand, bos en met een half uurtje rijden vanaf downtown zit je in de bergen en kun je tot diep in het voorjaar skiën. Ook de stad zelf is erg mooi en schoon.

Eenmaal boven op de berg boekte ik een ticket voor de Mountain Zipline tour. Ik was de enige, dus ik kreeg een privétour. De snelheid kon tijdens de tour oplopen tot 80 kilometer per uur. De spierpijn, van het opvangen van de klap bij het remmen, de volgende dag was dan ook niet te zuinig! Ondanks dit en ondanks dat het zicht slecht was door de mist, was het echt superleuk om te doen. Misschien ga ik het nog wel een keertje doen, ik sluit niks uit.

Gisteren ben ik naar Stanley Park geweest. Een supermooi (en groot) park op een kwartiertje rijden van het centrum. Hier heb ik ‘the seawall’ bewandeld. Een rondje om het park van een kilometer of tien. Het weer was echt prachtig. Koud en zonnig. Weer een paar mooie plaatjes kunnen schieten.
Tegen het eind van de route werd ik aangesproken door een Canadese man (ik wordt hier echt heel vaak aangesproken!). Hij vroeg of ik hier was voor de Olympische Spelen. Ik vertelde wat ik kwam doen en wat mijn plannen waren na de OS. Ik denk dat ik wel een kwartier met deze man heb staan praten. Echt een leuke man! En hij was, net zoals iedereen die ik het vertel trouwens, erg jaloers op mijn vijftien Olympische tickets. Zelf had hij niks kunnen krijgen. I guess I’m very lucky!
’s Avonds was er een feest in de Richmond O-Zone (waar ook het Holland Heineken Huis staat), omdat het Olympisch vuur, of zoals ze hier zeggen de ‘Olympic torcher’, Richmond aandeed vandaag.
Ik heb het vuur van zeer dichtbij voorbij zien komen. Voor jou is het misschien gewoon een nietszeggend vlammetje uit Griekenland maar voor mij niet. Ik was er zeer van onder de indruk en merkte dat het me zelfs wel een beetje emotioneel maakte. Ik ben hier toch maar mooi en ik ga de Olympische Spelen meemaken. De Olympische Spelen!!

Vandaag nog een vijftal Olympische tickets opgehaald bij twee verschillende ticket agencies, gevolgd door een heerlijke cappuccino van de Starbucks. Hier kom ik bijna elke dag, heerlijk!
Het was petweer vandaag. Het heeft de hele dag geregend. En wat doe je dan? Precies, dan ga je winkelen en het liefst in een overdekt winkelcentrum. Laat in Burnaby, ook een voorstad van Vancouver, nu net het op één na grootste overdekte winkelcentrum van Canada staan! Op weg naar de Skytrain kwam ik nog langs de winkel met alle merchandise artikelen. Inmiddels is het er zo druk dat er een rij voor de deur staat met mensen die wachten om de winkel binnen te mogen. Alle supporters zullen inmiddels wel zijn gearriveerd.

Nog twee dagen tot de openingsceremonie…

Tot schrijfs.


P.S. Dit is de link naar de foto’s: http://picasaweb.google.nl/loesvanzijll

  • 12 Februari 2010 - 09:06

    Leonie:

    Hey Loes,
    Wat een leuke verhalen! En je hebt de komende maand prima vooruitzichten qua te bezoeken activiteiten. Naast de sportwedstrijden zijn de 'concertjes' in het HHH ook niet mis! ;)
    Geniet er maar van!
    Groetjes, Leonie

  • 12 Februari 2010 - 10:28

    Wendy:

    hey loes

    wat leuk man, al die sporters in het HH en morgen voor jou volgens mij de openingsceremonie! nu gaat het echt beginnen. veel plezier!
    groetjes wendy

  • 12 Februari 2010 - 18:25

    Marijke:

    Ha Loes,

    Naast al die andere leuke dingen die je meemaakt gaat het nu bijna gebeuren: OS! Moet bekennen dat wij onze nachtrust gewoon gaan nemen en het met de samenvattingen gaan doen! Hier in Losser alles oké en het verenigingsleven is weer bloeiend! Gisteren begonnen met JTL-koor 12 aanmeldingen; niet gek toch! Hé Loes, have fun!

    Groet,
    Herman, Marijke, Jord, Sjardé

  • 13 Februari 2010 - 09:39

    Suus:

    Heey Loesje,

    Leuk weer een verhaal. Volgens mij ben je al aardig in het engels aan t denken.
    Geniet van je de wedstrijden!

    Liefs

  • 13 Februari 2010 - 12:24

    Sanne:

    Ja je hebt je zeker niet gebrandt door al die tickets te kopen denk ik. Mis je bij de starbucks de frappuchino's van Hemmingway?

  • 14 Februari 2010 - 19:42

    Mirjan:

    Hello en hoi,
    Geweldig wat je allemaal onderneemt en beleeft. Om nog maar niet te spreken over wat je allemaal nog gaat doen. Jouw verhalen in combinatie met de sportreportages maken veel beelden compleet. Heel erg leuk. In carnavalstemming hebben 'wij' gejuicht om de overwinning van Sven. Dit is natuurlijk niet te vergelijken met de stemming in het stadion en in het HHH. Veel plezier en geniet ervan. Groetjes, Mirjan

  • 15 Februari 2010 - 18:18

    Angele:

    Hoi Loes,
    Alweer leuke verhalen en belevenissen. Ik zie dat je reserve bent bij de tweemans/vrouws bob dus dat komt helemaal goed.
    Veel plezier de komende dagen en probeer twee keer per week iets te schrijven zodat we op de hoogte blijven, het is echt leuk om je verhalen te lezen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 126230

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: