De Olympische koorts is nog steeds stijgende... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu De Olympische koorts is nog steeds stijgende... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

De Olympische koorts is nog steeds stijgende...

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

06 Februari 2010 | Canada, Ottawa

Lieve I.

Vancouver is echt een te gekke stad. Het maakt niet uit waar je bent, altijd zie je op de achtergrond die prachtig besneeuwde bergen. Ik kan maar niet genoeg krijgen van dat geweldige uitzicht.
Ook het weer is heerlijk. Er schijnt een heerlijk zonnetje en het is met een graad of tien extreem warm voor de tijd van het jaar.

Ik ben al op een aantal mooie plekken geweest. De Capilano Suspension Bridge (een houten wiebelbrug 70 meter boven de Capilano River) was wel één van de hoogtepunten. Verder nog een bezoekje gebracht aan Granville Island en Olympic Village. Helaas kon je het dorp alleen van een afstandje bekijken, maar ik heb wel gezien waar ‘onze’ mannen en vrouwen verblijven.

Ook een boeddhistische tempel vereerd met een bezoekje. Ik was, zonder overdrijven, de enige blanke. Voor de rest waren het allemaal Chinezen. Net toen ik me afvroeg waarom er in hemelsnaam voor elke Boeddha sinaasappels en appels lagen las ik het bordje dat er naast stond: “don’t take away the offerings”. Ik vind het maar een vreemde gewoonte, dat offeren. Maar als het ooit zover komt dat ik gedwongen ben om op straat rond te zwerven weet ik wel waar ik naar toe ga…
Aan het offeren waren wel regels verbonden. Zo mocht bij de ene Boeddha alleen maar voedsel worden geofferd (geen vlees) en bij de andere alleen maar bloemen. Ik moest wel even grinniken toen ik zag dat in de tempel zelf bloemen werden verkocht. Uiteindelijk draait alles toch om de centen.

Deze week ook even een rondje gemaakt langs de verschillende ‘departure hubs’. Van hieruit vertrekken de bussen naar de Olympische evenementen in Cypress Mountain en Whistler. Aangezien deze bussen ’s ochtends zeer vroeg vertrekken wilde ik graag alvast weten waar ik moet zijn en uitproberen hoe lang ik er over doe vanuit Richmond. Wat dat betreft wil ik niks aan het toeval overlaten. Het zou toch zonde zijn als ik een evenement moet missen omdat ik te laat ben voor de bus!

Vandaag heb ik, samen met 750 anderen, een fietstochtje door Richmond gemaakt. Toen ik in de rij stond om de fiets op te halen werd ik door iemand aangesproken. Ze herkende me van mijn foto op hyves. Ik had een paar keer met haar gemaild en we hadden het plan opgevat om een keer af te spreken op het moment dat zij ook in Vancouver op vakantie was. En nu kwamen we elkaar gewoon tegen zonder af te spreken.

Zojuist heb ik het advies van mijn goede vriendin Sanne, om iedere dag iets voor het eerst in mijn leven te doen, maar eens opgevolgd. Ik heb sushi gegeten! Het was een hele ervaring. Het begint al met het kiezen van het gerecht, want wat moet je in vredesnaam nemen als sushileek! Ik besloot voor de mix te gaan. Ik ging aan de bar zitten vlakbij de koks. Altijd leuk om te zien hoe zij hun werk doen. Toen het gerecht werd geserveerd kwam de volgende uitdaging namelijk het bestek, of beter gezegd het gebrek daaraan. Blijkbaar zag één van de koks me kijken naar de stokjes, want hij vroeg gelijk of ik een vork wilde hebben. Ik bedankte hem vriendelijk, ik wilde me immers niet laten kennen, en ging aan de slag. Tussendoor sprak ik wat met de kok, die erg geïnteresseerd was in Nederland en in wat ik kwam doen. Het eten met stokjes ging me eigenlijk best goed af. Het scheelt dat het allemaal niet zo snel hoeft, sushi is immers een koud gerecht. Ik heb overigens geen idee wat voor eten ik allemaal naar binnen het gewerkt, maar het was goed te doen. Heb mijn bordje netjes leeg gegeten.

O, weet je nog dat ik in mijn vorige bericht schreef dat het die avond een latertje zou worden omdat ik graag nog een tweetal tickets wilde bemachtigen? Nou het is gelukt! Ik heb nog een ticket weten te bemachtigen voor het cross-country skiën en nog eentje voor short track. Helaas niet voor het schansspringen. Dit vindt namelijk op hetzelfde moment plaats als het cross-country skiën, dus ik moest kiezen. En in zo’n geval ga ik toch voor de goedkoopste optie.
Ik heb vanavond ook eens even op een rijtje gezet waar ik allemaal naar toe ga tijdens de OS. En ik kan je vertellen, het is een propvol programma. Je zult bijna denken dat ik geen vakantie heb als je het schema ziet wat ik ‘moet’ afwerken! Mijn voornemen om dit jaar geen agenda te gebruiken moet ik deze maand echt nog even laten varen. Maar na de OS verdwijnt hij onder in mijn backpack.

‘Mijn’ Olympische programma ziet er als volgt uit:

13-02 Schaatsen - 5000m mannen
(’s avonds naar Marco Borsato in het HHH)

15-02 Schaatsen - 500m mannen

16-02 Snowboarden - Snowboard Cross dames
(’s avonds naar Jan Smit in het HHH)

17-02 IJshockey – Finland tegen Wit-Rusland
(’s avonds Nick & Simon in het HHH)

18-02 Schaatsen - 1000m dames

19-02 Alpine skiën – Super G mannen

20-02 Schaatsen - 1500m mannen

21-02 Schaatsen - 1500m dames

22-02 Cross-country skiën - Team sprint mannen en vrouwen
Curling (geen idee welke landen er spelen…)

23-02 Schaatsen – 10.000m mannen
(’s avonds Guus Meeuwis in het HHH)

24-02 Short track – 1000m dames (series), 500m mannen (series) en 3000m relay dames (finale)
(’s avonds Van Velzen in het HHH)

26-02 Snowboarden - Parallel reuzenslalom dames
Short track - 500m mannen (finale), 1000m dames (finale) en 5000m relay mannen (finale)

27-02 Bobslee - 3e en 4e run viermansbob

Je ziet wel: ik ga een erg ‘vervelende’ periode tegemoet.
Ik heb nog aardig wat te doen de komende week, want ik wil nog zo veel zien van Vancouver en omgeving en daar gaat tijdens de OS denk ik niet zo heel veel meer van komen.
Morgen eerst maar eens naar de kerk samen met mijn gastgezin en daarna naar Grouse mountain.

Tot schrijfs.


P.S. Dit is de link naar de foto’s: http://picasaweb.google.nl/loesvanzijll

  • 07 Februari 2010 - 06:23

    Pa:

    Laat ikeens de eerste zijn. Wat zul je je vervelen op 14 en 25 februari ! Zitten je schoenen lekker ?

  • 07 Februari 2010 - 09:21

    Mam:

    Foei, do never take away the offerings, in geen enkel geval!!
    Je dagen zijn goed gevuld tot nu toe en vanaf 13 feb helemaal. Zijn er m.u.v. deze speciale gelegenheid nog meer mogelijkheden om te fietsen of doet men in Richmond en Vancouver alles met de auto en openbaar vervoer? Wat leuk dat je aangesproken werd, kun je mooi samen iets ondernemen.
    Ik ga volgende week weer fietsen nu de gladheid weg is. Het is inmiddels weer grijs en grauw, de sneeuw is zo goed als verdwenen. Maar........... wie weet komt er nog een Elfstedentocht. Er zit alweer vorst aan te komen.
    Veel plezier verder.

    groetjes, mam

  • 07 Februari 2010 - 11:58

    Inge:

    Wow wat heb jij een geweldig programma voor de boeg! Kijk nu al uit naar de foto's ;)
    Have fun!!
    XX Inge

  • 07 Februari 2010 - 15:23

    Marieke GOS:

    Jeetje, en dat noem je relaxed en vakantie! Wel ontzettend leuk hoor. Nog ontzettend bedankt voor je leuke kaartje met mijn verjaardag. Ik ga er zeker een leuk boek van kopen! Veel plezier verder en zorg dat je daar niet overwerkt raakt, he!?!

    liefs Marieke

  • 07 Februari 2010 - 16:32

    Lidy:

    Wat een programma zeg je hoeft je niet te vervelen zo te zien. En dan heerlijke sushi gegeten dat was al een ervaring op zich. Geniet ervan.

    Liefs Lidy

  • 07 Februari 2010 - 16:43

    Jette:

    Ik laat weer braaf een berichtje achter. Ik voel me na twee keer al een beter mens ;)

    Maar je hebt wel een megadruk programma zeg. " vervelend" voor je. Leuke artiesten kome er in het HHH. Heb je goed voor elkaar. Ik ben trouwens heel erg benieuwd of jij een jaartje zonder agenda gaat volhouden :P

    X Zus

  • 07 Februari 2010 - 16:47

    Angele:

    Hoi Loes,
    bij mij thuis zitten ze achter Ajax- FC Twente het staat nu 2-0 voor het geval je het misschien wil weten hoe het er bij ons voor staat. Verder worden we steeds jaloerser met zo'n vol programma in zo'n mooie omgeving met zulke leuke ervaringen. Maar goed te lezen dat je nog een echte Hollander bent (goedkopere optie).
    Geniet ervan en ik vind het leuk om de olympische spelen ook via jou te volgen.Heeeeeel veeeeeel plezier.
    Ps hoe ga je zaterdag gekleed want aan je schoenen kunnen we je waarschijnlijk niet herkennen tussen al dat oranje.
    Groetjes Angele

  • 07 Februari 2010 - 19:12

    Carolein:

    Jeemig wat een mega druk programma. Maar wat gaaf dat je naar veel schaatswedstrijden gaat. Ik hoop dat er mooie resultaten voor Nederland behaald worden.

    Carolein

  • 07 Februari 2010 - 19:20

    Jannie En Gosse:

    He wat een druk programma. Maar ik moet het nog eens rustig doorlezen. Ben nu nog te druk met de foto's bewerken van de workshop van Sempre Crescendo. Het was een geweldige middag. Je heb wat gemist. Marijke zal enkele of Hyves zetten. Dan dan Tom ze op de site zetten. De foto's van jou ga ik morgen wel bekijken dan heb ik meer tijd.
    Hou je goed en geniet vooral.

  • 08 Februari 2010 - 12:34

    Suus:

    Heey Loessie!

    Tja wijze woorden van San.
    Moest trouwens wel ff gniffelen toen ik je stukje over de appels enz las. Honger zal je zeker niet krijgen nu je weet waar je heen moest.

    Maar een gaaf programma heb je zeg! Ga je ook elke bijzondere avond langs het HHH? Zo zie je nog eens wat zeg!

    En ook leuk om te lezen dat die persoon jou herkende! Al wat samen gedaan?

    Nou tot horens!

    Liefs Suus

    ps. Je houd t best goed vol om, tot nu toe elke week, een berichtje te plaatsen.

  • 08 Februari 2010 - 17:58

    Eveline:

    Hoi Loes,

    Zo hey dan heb je de komende weken nog genoeg te doen. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Gr.
    Eveline

  • 08 Februari 2010 - 18:41

    Marieke:

    Wat vervelend, zo'n volle agenda!

    Heel veel plezier..... en zorg je nog voor een paar medailles??????

    Groetjes Marieke

  • 09 Februari 2010 - 13:58

    Sanne:

    En trouwens! Ik moest het doen met Jeroen van der Boom in de HHH. Nou daar heb je wat aan :s Dan heb jij toch heel wat meer geluk! Super!
    En Respect voor de stokjes !;)

  • 09 Februari 2010 - 14:15

    Sanne:

    Je slaagd er wel in om iedere keer echt dezelfde pose aan te houden voor de foto! Ook leuk! Ik zie een leuke collage voor me. En bij die Grouse mountain, hebben ze daar ook de Famous Grouse? Krijg je het tenminste beetje warm van. Hier is het KOUD! weer -3 ofzo.. brrr

  • 10 Februari 2010 - 20:52

    Ilse:

    He Loes,
    Ik ben bijgelezen, mooi om te lezen dat het goed met je gaat. En zoveel mooie dingen om te zien, horen, proeven en gave nieuwe schoenen!!!! Wat heb je veel kaartjes voor wedstrijden, super om mee te maken. Ik heb ook meteen je foto's gekeken, dan krijg ik ook een klein beetje mee hoe het er daar uit ziet. De O.S. gaan nu echt bijna beginnen, dus heel veel plezier. En als de camera's dichtbij staan dan wel met je hoofd ervoor en zwaaien.
    Liefs Ilse

  • 11 Februari 2010 - 20:25

    Wieteke:

    Hey Loes,

    Ik ben jaloers op je! Al mag ik geloof ik zelf ook niet klagen komende maand. We spreken elkaar nog wel ff voor ik de lucht in ga.
    Liefs wieteke

  • 28 Maart 2010 - 13:20

    Aloys En Yvonne :

    Loes we genieten van je geweldige foto's wat een prachtige natuur .en wat maak je veel mee. Ooit wil ik ook naar Canada .maar eerst maar eens myn vliegangst overwinnen. gr. A&Y

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 126234

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: