LOES! Loes is uitgevallen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu LOES! Loes is uitgevallen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

LOES! Loes is uitgevallen!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

29 September 2008 | Nederland, Amsterdam

LOES! Loes (lus) is uitgevallen! Dit riep Denley afgelopen maandag toen rond 10.30 uur de stroom weer eens een keer uitviel op mijn werk. Voor degene die (nog) niet al mijn verhalen hebben gelezen behoeft dit wellicht een korte uitleg. Lus (je spreekt dit hetzelfde uit als mijn naam) is licht in het Papiaments. Jullie zullen begrijpen dat ik dit een erg humoristische opmerking vond.
Stroomuitval is iets wat regelmatig voorkomt op Curaçao, met name in deze warmste periode van het jaar. Overal draaien dan de airco’s en de ventilatoren op volle toeren. Omdat de leverancier dan niet voldoende capaciteit heeft om iedereen te kunnen voorzien van stroom, wordt in de verschillende wijken ombeurten de stroom uitgeschakeld. Soms duurt dit dan een heel dagdeel en soms maar een half uur, zoals afgelopen maandag. In de vijf weken dat ik hier nu ben is op mijn werk de stroom al drie keer uitgevallen en bij ons thuis in Boca Sami ook al drie keer. Bij ons thuis wordt de stroomuitval meestal veroorzaakt door extreme weersomstandigheden, zoals storm.

In de afgelopen stageweek heb ik wederom erg weinig uitgespookt. Ik ben wel het gesprek aangedaan met Denley, maar hieruit kwam niet zo veel respons. Hij neemt er gewoon geen tijd voor om mij te laten zien wat hij allemaal doet, zodat ik hem kan helpen om zijn bedrijf beter te organiseren (zoals was afgesproken aan het begin van de stage). Ik hoor echter van de andere studenten veel dezelfde verhalen. Ze hebben weinig te doen en zitten veel te niksen (lees: internetten). Dus misschien moet ik het maar gewoon accepteren en er het beste van maken. De schoolopdrachten kan ik grotendeels wel uitvoeren, dus dat levert geen problemen op.

Donderdagavond had ik Sanne en Suzanne uitgenodigd in Boca Sami. Ik heb in hen twee spelletjesmaatjes gevonden!! Bij mijn huisgenoten had ik ook al wel eens voorgesteld om eens een spelletje te doen, maar die voelen er over het algemeen niet zo heel veel voor. Dus dan moet je je heil ergens anders zoeken he ;). (Ik heb overigens deze week wel een avondje gepokerd met de jongens). We hebben ons prima vermaakt met Koehandel. De avond was alleen wel een beetje kort. Sanne en Suzanne waren er rond 20.30 uur en omdat we de volgende dag om 08.45 uur op school moesten zijn hebben we het maar niet al te laat gemaakt. De volgende keer moeten we dus iets eerder beginnen ;), want dat er een volgende keer gaat komen is zeker!

Vrijdagochtend, normaal een uitslaapdag, moesten we vroeg uit de veren omdat we om 08.45 uur op school moesten zijn. Nou ja vroeg, we konden een uur langer liggen dan op een ‘normale’ stagedag, dus eigenlijk was het toch wel een beetje uitslapen.
Toen we op school aankwamen bleek dat de workshop voor de a-variant pas om 15.00 uur begon!! Lekker balen dus. Eerst hebben Laura en ik geprobeerd om op school te internetten, maar hier konden we geen verbinding krijgen. Dus zijn we maar naar Wilhelminaplein gereden. Susanne, Cheryl, William, Ivo en Colin (mijn andere huisgenoten) volgen allemaal de b-variant van de minor en deze begon wel gewoon om 08.45 uur. De mensen die de b-variant van de minor volgen hebben allemaal een economie gerelateerde studie. Omdat de oorspronkelijke minor te veel overlap had met deze studies is er een b-variant ontwikkeld en die volgen zij dus. Laura en ik hebben allebei weinig tot geen economische vakken bij onze studie, dus wij volgen de a-variant.
Bij Wilhelminaplein hebben we lekker op internet gezeten en wat gedronken. Rond 12.00 uur kwam Sanne ook richting Wilhelminaplein zodat we samen konden lunchen. Hier hebben we het ook gehad over Venezuela, waar we allemaal graag naar toe willen, en al voorzichtig wat plannen gemaakt. In Venezuela is de Angel Falls, de hoogste waterval ter wereld. Je kunt hier verschillende tours maken, zowel ééndaagse als driedaagse. Dit lijkt ons alledrie supermooi. Hopelijk gaat het er in december van komen.
Rond 13.30 uur zijn Laura en ik weer richting de auto gelopen. We waren wel uitgekeken op het internet en moesten ook nog tanken. Op het tankstation kwamen we de eerste gestresste Antilliaan tegen! Het ging hem allemaal niet snel genoeg, dus wilde hij ons helpen. Op een gegeven moment zat hij aan de slang te trekken en die schoot los. En... je raad het al, mijn broek zat onder de benzine. Gelukkig waren we op tijd en konden we nog even richting huis rijden zodat ik een andere broek aan kon doen.
Om 15.30 uur begon de workshop. Erg wennen om opeens weer ‘op school’ te zitten.
Rond 16.45 was de workshop afgelopen en zijn we richting huis gereden. De andere vijf waren nog niet thuis en dus besloten Laura en ik om nog even te gaan zwemmen. Hier kwamen we in gesprek met een Antilliaanse jongen, Shannon. Hij woonde vlak bij ons in de buurt en kende Angelo ook wel. Op een gegeven moment vertelde hij dat hij ook in Nederland was geweest en hier heeft gestudeerd. Hij had zelfs een aantal cd’s van een Nederlandse zanger zo zei hij. Hoe die zanger nu precies heette wist hij niet meer. ‘s Avonds kwam hij even bij ons langs met een aantal cd’s. En weet je van welke ‘zanger’ hij een cd had? Van Hans Teeuwen! Haha. Echt cool, een Antiliaan met een cd van Hans Teeuwen.

Zaterdag was dan eindelijk de door ons huis georganiseerde barbecue in Boca Sami. Feitelijk kwam het er echter op neer dat we niet zo heel veel hoefden te doen. Angelo had een vriend die voor ons grillde en zijn vrouw maakte samen met een paar vriendinnen een overheerlijke aardappelsalade. Eigenlijk hoefden wij alleen maar te eten :). En dit ging ons prima af. Praktisch al het vlees is op gekomen en neem maar van mij aan dat er heel veel was. Al met al waren er een man of 40 op de barbecue. Alle minorstudenten, onze buren Bas en Fialka en een hele zooi bekenden van Angelo. Het was een gezellige boel en iedereen heeft het erg naar zijn zin gehad.

Toen zondagmiddag iedereen eindelijk een beetje op gang was gekomen besloten we om toch nog maar iets te gaan doen. We besloten om naar Cas Abou te gaan. Toen we wilden vertrekken lag er een aangename verrassing te wachten voor de mensen in de andere auto, NOT! De hele auto stonk naar bruine bonen. Deze had degene die voor ons grillde meegenomen toen we hem hebben opgehaald, maar blijkbaar heeft de bak waar ze in zaten niet goed dicht gezeten. Wat een stank zeg, echt niet normaal. Toen de anderen de auto hadden leeggeschept zijn we toch maar vertrokken richting Cas Abou. Dit was, het wordt inmiddels een beetje cliché, ook weer een supermooi strand. Maar wat vooral super was daar is het snorkelen! Vooral bij de rotsen zaten echt heel veel vissen in alle soorten en maten. Er zat ook een alle-kleuren-van-de-regenboog-vis, WOW!
Omdat we geen boodschappen in huis hadden gehaald, de hele koelkast stond zaterdag immers vol met barbecue benodigdheden, zijn we ‘s avonds uit eten geweest bij Octopus (bij ons om de hoek). Ik bestelde een sinas en gestoofd rundvlees op lokale wijze met gebakken aardappels. Uiteindelijk kreeg ik een cassis en zalm met friet. De sinas en het gestoofde rundvlees bleken op te zijn en de friet was gewoon een vergissing. Bovendien kreeg ik mijn eten ook later dan de rest, de bestelling was niet goed doorgekomen bij de kok. Zo zie je maar, je weet nooit wat je hier te eten krijgt ;). Maar, het smaakte heerlijk.
Ik ben ‘s avonds redelijk op tijd mijn bed ingedoken, want ik heb een drukke week voor de boeg. Voor vrijdag moet ik namelijk samen met Kittie en Monier een workshop organiseren over de SWOT analyse. Dit betekent dus dat ik ‘s avonds, na stage aan de gang moet voor school, Blegh!

Nog even een tweetal opmerkingen:

Ik realiseerde me deze week dat ik jullie nog niet heb bedankt voor alle verjaardagswensen. Bij deze. Beter laat dan nooit, toch?

Verder zie ik dat er naar aanleiding van mijn vorige verhaal maar vijf reacties zijn gekomen. Dit kan echt niet mensen! Jullie moeten me wel een beetje helpen om mijn stagedagen door te komen hoor ;), anders verveel ik me helemaal kapot. Vertel me wat jullie allemaal meemaken. Werk, school, stage, muziekvereniging andere beslommeringen, het maakt niet uit. Dan blijf ik ook nog een beetje op de hoogte. Mailen mag natuurlijk ook altijd.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek5#

  • 29 September 2008 - 16:47

    Sanne:

    Wat een goede bezig heid op maandag in je lunchpauze he?

    xx

  • 29 September 2008 - 16:54

    Suus(z):

    heey loesje!

    Leuk verhaal! Jij had iig wel een leuke titel!!! nou succes nog!

    Liefs suus

  • 29 September 2008 - 16:58

    Sanne:

    Wat een goede bezig heid op maandag in je lunchpauze he?

    xx

  • 29 September 2008 - 18:00

    Inge:

    Nou alweer de vierde reactie, haha 1tje uit Nederland in dit geval. Wel balen dat je zo weinig te doen hebt, dan duren de dagen inderdaad erg lang. Ik ben momenteel druk bezig met de minor, het begint eindelijk op gang te komen. We zijn bezig bedrijven te zoeken voor alle opdrachten. Valt nog niet mee. Verder plan ik mn dagen vol met werk, sport (ja je leest het goed ;) ) heb een scheg sportpas aangeschaft dus ik squash nu elke week, verder ben ik nog bezig met het maken van een site van mn mooiste foto's. ;)
    Nou zet hem op, ik was al van plan je binnenkort weer eens een wat langere mail te sturen. :)
    XX Inge

  • 29 September 2008 - 18:55

    Carolein:

    He Loes,

    Balen dat je zo weinig te doen hebt. Ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar onze mailtjes. Helaas heb ik nu niet zoveel tijd, en morgen ook niet (ga morgen naar Evita), maar ik zal je woensdag verslag doen van Evita, en andere nieuwtje (als die er zijn).

    xx Carolein

  • 30 September 2008 - 18:40

    Marga Ter Laak:

    Hoi Loes,

    Niet iedereen is zo'n schrijftalent!!!! Bij ons verandert er niet veel. De stagiaire is begonnen. Jeroen. Leuke jongen. Alle waardering voor hem tussen al die vrouwen. Er is een volleybaltoernooi geweest. En je raadt het al. Centraal Bureau heeft de beker gewonnen. 1e prijs dus.
    De groetjes

  • 01 Oktober 2008 - 07:04

    Hans En Wilma:

    Eindelijk dan ook een reactie vanuit de Scholtinkstraat: We volgen jou berichten natuurlijk op de voet en we vinden het eigenlijk wel jammer dat je niet zo heel tevreden bent met je stage op zich. Natuurlijk is het mooi om op een lekker warm eiland te zijn en daarvan te kunnen genieten. We herkennen veel plekjes op de foto's die we van jou zien en we hopen dat je een fijne tijd mag hebben op Curacao. Wehouden op deze manier mooi contact met jouw. Knuffel van Hans en Wilma

  • 01 Oktober 2008 - 19:38

    Jannie En Gosse:

    Loes wat maak je wat me op zo'n eiland. Heerlijk toch het is inderdaad niet leuk dat het niet wil vlotten met de stage.
    Het weer is hier vandaag halen en brengen van water. Maandag vergadering gehad bij Jan want Jeroen van D was nog niet terug uit Polen. Repetitie bezoek is wat lage kant. Daarom hebben we zondag 12 oktober een extra repetitie. We verheugen ons wel op het concert van 8 november in Deventer. Slavische Dansen gaan eraf daarvoor komt wind in the willows of hoe het stuk mag heten voor in de plaatst. We hebben het al eens eerder gespeeld in de nieuwe kerk. Toen moest Yvo een bak met rotzooi laten vallen. Misschien gaat er een lampje branden.
    Trompetsectie is erg magertjes. Zo nu ben je weer een beetje op de hoogte. Weekend er is er trouwens kermis in losser.
    Maar het weer is guur en grouw er zal wel niet geBBQed worden. We denken eerder aan oliebollen en paling.

  • 02 Oktober 2008 - 18:20

    Eveline Veltink:

    Hoi Loes,

    Jeetje dat je nu alweer vijf weken in Curacao zit, niet te geloven.
    Inderdaad wel balen dat je op je stageplek zo weinig te doen hebt, daar kun je al zo slecht tegen! Tja, heb ik nog iets nieuws te melden. Nou ja, 13 okt. gaan we naar Marco Borsato (in het wit uiteraard) en in nov. naar de theatertour van Within Temptations. Dus nog wel leuke dingen in het verschiet.

    Groetjes vanuit een regenachtig Enschede

  • 04 Oktober 2008 - 15:52

    Dorothé:

    Toetertje Stuk !

    Hoi Loes,

    Mijn allerliefste hoorn van Alexander(ik noem hem Alejandro, Il corno fantastico) had wat kuren. Regelmatig bleven de cylinders hangen. Leek wel of er kauwgum in zat. Ik de importeur gebeld.... Op zijn advies het toetertje in een sodabadje gedaan. Gespoeld, gespoeld en nogmaals gespoeld. Daarna keurig volgens de gebruiksaanwijzing geolied (3 soorten minerale olien!!!) en het leek erop dat ie weer goed was. Tot 2 weken terug liep ie weer vast. En vorige week weer. Heel onbetrouwbaar dus. Weer gebeld... ze zouden er naar kijken. Hoorntje via Bert naar de importeur. 3 dagen later bericht: de verenstang bleek muurvast te zitten. Hebben ze los gemaakt en Il corno (dramatico volgens Bert, hahahaha) liep als een trein. Keek ik gisteren naar mijn hoorn en zag ik een plekje, het leek wel geschuurd en wat bij gelakt... wat bleek... ze zijn uitgeschoten en hebben mijn hoorn beschadigd. Ze hebben geprobeerd het weg te werken (lees: weg te moffelen). Balen!!!Laklaag is dusdanig beschadigd dat hij retour fabriek moet. Schade: Ergens tussen de 800 en 1.500 euro !!! JEZUS, daar ben je ziek van zeg! Nu ga ik met Bert naar Mainz... ben benieuwd... groetjes,
    Door (die geweldige hoorniste van het Sol hahahaha)

  • 04 Oktober 2008 - 17:50

    Gerdie:

    Ha die Loes,

    Ik mag dan wel niet zo vaak reageren maar ik volg je nog wel vanaf Nederland hoor.
    Ik vind dat je prachtige verhalen schrijft, en wat je zoal meemaakt en ziet, bijna om jaloers op te worden in ons koude en regenachtige kikkerlandje. Maar misschien verlang je er stiekem ook wel even naar terug.
    Nog suc6 op je stage adres en al heb je niet veel te doen probeer er het beste van te maken.

    groet en een dikke knuffel van mij.

    Gerdie

  • 04 Oktober 2008 - 18:42

    Ida:

    hallo loes,

    je hebt weer een heerlijke week gehad zo te lezen, wij moeten nog 8 nachtjes slapen en dan gaan we naar vrienden in Ghana, met hen gaan we een rondreis door Ghana maken, we hebben er erg zin in, het zal wel een hele belevenis worden om met een rolstoeler(jasmijn) zo door Ghana te reizen, daar is natuurlijk niets aangepast. maar ik heb net mijn vriendin nog aan de telefoon gehad en zij zie maak je niet druk alles kump good.
    mis je je trompet nog een beetje?
    ben benieuwd naar je volgend bericht.
    ik wens je een hele fijne week!
    groetjes.

  • 04 Oktober 2008 - 19:50

    Ilse:

    Hoi Loes,
    Je hebt gelijk hoor, het wordt tijd om weer te reageren. Doe jij zoveel moeite om van die ontzettend mooie verhalen te schrijven en dan reageer ik niet. Even terug komen op die mooie verhalen van jouw. Het jij er ooit over nagedacht om schrijfster te worden. Echt ongelooflijk hoe jij schrijft. Ik zit elke keer weer helemaal aan het computerbeeld gekluisterd. Moet je wel veel gaan reizen om zulke mooie verhalen te schrijven.
    Je wilde ook graag weten hoe het hier met ons gaat. En niets anders dan anders, prima dus. En zoals ik altijd zeg, een luxe dus als alles goed gaat. Tessa vind het erg leuk in groep 3, ze doet veel moeite om het schrijven en lezen onder de knie te krijgen. Hoeft nog helemaal niet hoor op die manier, maar goed ze is en blijft een strebertje. Mijn nieuwe werk gaat elke keer een stukje beter, maar ik heb ook nog heel veel te leren. Oh had ik je verteld dat ik een mail had van Jet, ze wilde graag een reunie organiseren voor de groepsleiding van de Imker. Ze wist nog niet hoe ze dit wilde doen, maar vroeg me al wel of ik volgend jaar op haar verjaardag wil komen, dan wordt ze 50. Zou leuk zijn als je dan ook mee gaat!. Zou ze erg leuk vinden, weet ik zeker. Kunnen we Lidy ook meteen meenemen want die zal ook wel een uitnodiging krijgen. Ik begin trouwens 30 oktober met de cursus ambulant werken, ben benieuwd! Ik zal je laten weten hoe het bevalt. Nou Loes, moet met nog wel even van het hart dat ik schrok van de titel. Dacht even wat is er nu gebeurt dat je bent uitgevallen. Maar gelukkig ben je nog gewoon stage (nou ja) aan het lopen. Maar weer veel succes en tot gauw. Liefs Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 126208

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: