Kakkerlaklokdoosjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Kakkerlaklokdoosjes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Kakkerlaklokdoosjes

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

26 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Voor de mensen die altijd mijn blog lezen en trouw reageren: Sorry dat dit bericht wat langer op zich heeft laten wachten!
Voor iedereen die mijn blog wel leest en af en toe reageert: Een beetje minder sorry, maar jullie zij ook niet altijd even trouw ;).
Voor degenen die mijn blog altijd lezen, maar nooit reageren: Een klein beetje sorry.
Als laatste voor de mensen die mijn blog niet lezen: Lekker dom van jullie, want ik schrijf hele leuke verhalen ;).

Nu volgt er eerst een verslag van mijn 21e week op het eiland.

Dinsdag zijn we ter ere van de verjaardag van Colin uit eten geweest bij Brakkeput mei mei. Daarna zijn we naar de bios gegaan en wel naar de film Yes man, met Jim Carey. Echt een superleuke film. Toen we thuis kwamen bleek dat we geen water hadden, want onze buurvrouw was zo vriendelijk geweest om de waterleiding die naar ons huis liep kapot de rijden met de auto. Behalve dat we de hele avond zonder water hebben gezeten was er ook nog een andere leuke bijkomstigheid in onze douche, namelijk een dertien leden tellende kakkerlakfamilie. Het blijkt dus dat deze beesten via de afvoer het huis binnen komen en dat gaat dus een stuk eenvoudiger als er geen water doorheen loopt. Gelukkig hadden we de volgende dag weer water en hebben de kakkerlaklokdoosjes hun werk goed gedaan. Als je geen water hebt merk je pas hoe vaak je het eigenlijk gebruikt (wc, douche, tanden poetsen, enz) en dat water een belangrijkere levensbehoefte is dan stroom.

Woensdag had ik mijn eindbeoordeling op stage. Deze stelde net als de tussentijdse beoordeling geen zak voor. Kwestie van hokjes aankruisen. Eén ding is nog wel de moeite waard om te noemen. Denley vond mijn werktempo namelijk matig. Haha, ik vond het echt een lachertje, maar ben er maar niet op ingegaan, dat was de moeite niet waard. Hij moet eens naar Nederland komen, dan is ie met een week overspannen.

Donderdagavond vierden we bij ons thuis nog een keer de verjaardag van Colin, maar nu voor de hele minorgroep. Was een leuke avond.

Vrijdag heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan. ’s Avonds ging de rest van mijn huisgenoten mee met de partybus. Maar aangezien dit eigenlijk gewoon een zuipbus is had ik hier niet zo veel trek in. Zij zouden buiten de deur eten en omdat ik dan geen auto zou hebben ben ik snel even naar Centrum (de plaatselijke supermarkt) gereden om wat te eten te halen. Nu hoor ik jullie denken: “Lekker boeiend, ik doe ook wekelijks boodschappen”. Maar deze keer is het wel de moeite waard om het even te benoemen, want moet je eens raden wie er voor mij in de rij stonden bij de kassa? Inderdaad, ik kan weer een paar mensen toevoegen aan mijn gespotte BN’ers lijstje. Eerst zag ik Thijs Römer en een moment later zag ik ook Birgit Schuurman. En op het moment dat ik dacht: “Thijs is toch getrouwd met Katja?” zag ik dat ook Katja Schuurman van de partij was. Ze waren blijkbaar met de hele familie op vakantie, want volgens mij waren pa en ma Schuurman er ook.

Zaterdagochtend ben ik redelijk op tijd naar Willemstad gereden met Laura en Ramin (de vriend van Laura). Ik ben toen eerst even langs gegaan bij de Dolphin Academy om me aan te melden om het weekend erop met dolfijnen te zwemmen. Ik had geluk, want het weekend van 24 en 25 januari was inderdaad het stagiaireweekend van die maand en dat scheelt toch bijna 150 gulden. Zaterdag 24 januari werd ik om 11.00 uur verwacht.
Daarna ben ik nog even Willemstad in geweest en heb alvast een paar sneakers gescoord en een aantal kleine souvenirs.

Zondag gingen we naar Klein Curaçao wat betekende dat we om 6.00 uur ons bed uit moesten. Om 7.30 uur zou namelijk de Jonalisa, de catamaran waarmee we naar Klein Curaçao voeren, vertrekken. Ongeveer drie kwartier later werd het anker uitgegooid vlak voor de kust van dit kleine onbewoonde eiland. Terwijl de rest van de mensen met een klein rubberen motorbootje naar het eilandje werd gebracht maakten wij ons klaar voor onze duik. Het was echt een superplek om te duiken en hij behoort zeker tot één van mijn favorieten. Wat ook heel erg leuk was is dat we voor één dag een digitale onderwatercamera hadden gehuurd. Hiermee hebben we een aantal hele mooie onderwaterfoto’s kunnen maken. Ik heb nu dus ook een aantal foto’s van mezelf onder water :). Op Klein Curaçao zelf was eigenlijk niet zo heel veel te beleven. Er stond een vuurtoren en er lag een oud verroest scheepswrak. Beiden hebben we even bekeken. Met name de foto’s in en nabij de vuurtoren zijn erg leuk geworden. Het was echt een bountyeiland. Een mooi wit strand en ongelofelijk helder lichtblauw water. Rond 15.00 uur vertrok de boot weer naar het ‘vaste’ land van Curaçao. Het eerste deel hebben we gezeild, maar omdat er maar weinig wind stond werd al snel de motor aangezet zodat we toch om de afgesproken tijd, 17.00 uur, weer konden aanmeren.
We hebben die avond met zijn allen gegeten bij Zanzibar. De pizza’s hier zijn echt overheerlijk!

En dan nu nog even een verslag van mijn laatste volledige week op Curaçao.

Vrijdag moesten we voor de laatste keer naar school, als afsluiting van de minor. Eerst was er een ‘officieel’ gedeelte waarin iedereen zijn ongenoegen over de stageplekken, de ‘lessen’ op school en huisvesting in meer of mindere mate heeft geuit. Voor velen had vooral de stageplek niet aan de verwachtingen voldaan. Aan het eind kreeg iedereen nog een certificaat voor het met succes volgen van de minor. Na het officiële gedeelte kon er nog even worden nageborreld en dit hebben we dan ook nog even gedaan.
Die avond hadden wij, net als in het begin, nog één keer een barbecue georganiseerd in Boca voor iedereen van de minor. Hij was iets minder geslaagd dan de vorige keer, maar toch nog goed te doen. We hebben alleen een beetje veel vlees overgehouden. We kunnen deze laatste week nog wel elke dag ontbijten, lunchen en dineren van het vlees en dan nog krijgen we het waarschijnlijk niet op!

Zaterdag was het tijd voor de laatste activiteit die nog op mij ‘to do list’ stond en dat was zwemmen met dolfijnen. Wow, wat was dat een geweldige ervaring! Het zijn echt hele bijzondere en intelligente beesten. Op de foto’s zie je ook dat ik de hele tijd een vette grijns op mijn gezicht heb. Ik heb echt heel erg genoten van die 30 minuten! Het was absoluut één van de hoogte punten van de afgelopen vijf maanden. De foto’s zijn trouwens gemaakt door Sanne. Vanuit de Dolphin Academy zelf werden er ook foto’s gemaakt. Maar voor een dvd’tje met alle foto’s en een filmpje moest je 225 gulden neertellen. Dit wist ik van tevoren en daarom had ik Sanne gevraagd of ze met me mee wilde gaan om foto’s te maken. Zij heeft zelf een superdeluxe spiegelreflexcamera waarmee ze hele mooie foto’s kan maken. De foto’s zijn misschien nog wel mooier dan die van de academy zelf. Voor de prijs van 18,50 (entreeprijs voor Sanne) heb ik dus hele mooie foto’s van deze topervaring. Thanks Sanne!
Jullie moeten trouwens nog even op de foto’s wachten, want Sanne ‘moet’ ze nog op dvd zetten.

De middag heb ik besteed aan het shoppen van souvenirs. Ook heb ik voor mezelf nog een zonnebril gekocht, want de vorige heeft zijn beste tijd gehad. Verder heb ik nog een doek gekocht waar de Handelskade op is geschilderd. Dat vond ik wel een leuke souvenir voor mezelf. ’s Avonds heb ik samen met Colin, Laura en Ramin gegeten bij De Tropen. En weet je wat ik heb gehad: Erwtensoep! De serveerster zei: “Ben je op Curaçao en dan bestel je erwtensoep”. Maar ik had er gewoon heel veel zin in. Het is per slot van rekening ook gewoon winter! Het was weliswaar gewoon soep van het bekende merk uit blik, maar hij smaakte prima. Maar er gaat niks boven de zelfgemaakte erwtensoep van mijn eigen papa. Ik kan niet wachten om daar binnenkort weer van te smullen. Dan weet je dat bij deze pap!
Na het eten hebben we Colin afgezet bij de Caracasbaai en ben ik met Laura en Ramin nog even bij de pianobar geweest.

Vandaag (zondag) was echt een lamme dag. Ik voelde me ook niet echt goed, want ik ben echt snotverkouden (ja, dat kan ook op Curaçao, al heb ik geen idee waar ik in hemelsnaam kou heb gevat!). Ik heb alleen een uurtje op het strand gelegen en een frozen cappuccino gedronken bij het Hilton hotel. En nu zit ik lekker op de porche voor ons huis dit verhaal te typen met op de achtergrond een paar prachtige musical cd’s. Dat is het voordeel als de meeste van je huisgenoten niet thuis zijn ;).

Ik heb me lang afgevraagd of ik nog een dip zou krijgen in de vijf maanden op Curaçao en ging er ook vanuit dat die er ongetwijfeld zou komen. Hij heeft lang op zich laten wachten, maar vorige week diende hij zich toch aan. Ik had (en heb) het helemaal gehad met mijn stage, ergerde me kapot aan de zooi in huis en aan enkele van mijn huisgenoten die perse harde muziek moesten draaien terwijl ik probeerde te slapen, ik sliep slecht en had veel koppijn. Deze week voelde ik me alweer een stuk beter, al ben ik nu dus wel heel erg verkouden. Het is in ieder geval goed dat ik volgende week weer naar huis kom, het is mooi geweest. Ik ben de komende week in ieder geval de donderdag vrij en zeer waarschijnlijk ook de woensdag. Ik hoop dan nog een duik te maken en wil van mijn laatste guldens lekker gaan shoppen.

Vrijdag vlieg ik terug naar Nederland en dan kom ik zaterdagochtend aan op Schiphol.
Ik kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien en iedereen die ik lief vind een knuffel te geven. Dat ga ik dan ook zeker weten doen!

Ik zal proberen om in de loop van de week nog één keer een berichtje te plaatsen vanaf Curaçao, maar ik weet niet zeker of me dat nog gaat lukken.

Hier laat ik het bij voor vandaag. Het is hier inmiddels 22.00 uur en ik kruip zo lekker mijn bedje in.

Salut dushi’s en tot snel!


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek21KleinCuraAo#
http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/OnderwaterfotoS#
http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek22#


  • 26 Januari 2009 - 08:27

    Thom:

    Ha die Loes.
    Bedankt voor al die berichten die je schrijft. Wat een verhalen zeg. leuk.

    Ik hoor inderdaat bij de iets minder sorry. SORRY SORRY!!!!!!!

    Volgende week kom je thuis,een hele goede reis, en veel plezier/ succes nog deze week.
    Hartelijke groeten van Brigitte , Thom , Ebel en Jord.


  • 26 Januari 2009 - 10:51

    Carolein:

    He die Loes,

    Ik behoor gelukkig tot de die-hards die wel altijd reageren.
    Ik heb giga genoten van je verhalen, en zal blij zijn als ik je binnenkort weer kan begroeten in Twente. We missen je in alle opzichten. En jij mist ons waarschijnlijk ook wel (in muzikaal opzicht dan).

    Mocht in niet meer reageren, dan wens ik je een heel goede terugreis.

    xxx

  • 26 Januari 2009 - 10:56

    Sanne:

    Bij welke hoor ik nou?
    ;)
    We gaan nog hopi dushi dingen doen hoor! donderdag duiken boca sami en vrijdagochtend op een zeilbootje dobberen?
    xx

  • 26 Januari 2009 - 11:09

    Dorothe:

    Hee lichie !!!

    Wat een verhalen weer zeg. Gaaf die onderwater foto's. Ik zit nu op mijn werk (pauze) en heb alle foto's op Picassa nog eens bekeken. Ben tot de conclusie gekomen dat je meer dan genoeg gedaan en gezien hebt op Curacao. Het wordt hoog tijd om naar huis te komen!

    Ik hoop je te zien op ons concert van het Sol. Van mij krijg je een hele dikke knuffel.

    Tot gauw Topper!

    X Door

  • 26 Januari 2009 - 15:04

    Jannie:

    Nou Loes weer genoeg beleefd. Het was weer genieten. Gosse kijkt echt uit naar je verhalen. Zodra ik uit het werk kom is het eerste, Loes heeft weer wat op de site gezet.
    Het is maar goed dat de minor niet in mineur is geeindigd. Ik kan me voorstellen na zoveel op elkaars lip te zitten en de vooruitzichten zijn dat je naar huis kunt.Dat de mede bewoners wel eens kunnen irriteren. Waarom zou jij niet verkouden kunnen worden? Als die Fens en Arco's. Leuk dat je zo genoten heb met het duiken bij Klein Curacao. Mooie foto's hoor.
    Is dinsdags en donderdag s nog live optreden, bij Mei Mei?
    Veel plezier tijdens duiken met dolfijnen. Nog een weekje. We wensen je een plezierige terug vlucht en we zien je volgende week donderdag wel weer op de repetitie Groetjes Jannie

  • 26 Januari 2009 - 17:47

    Suzanne Haar Moeder:

    Hoi Loes, ja ik lees elke keer jouw blog,alleen reageer ik niet altijd, switch gewoon van de een naar de ander, heb je vak wat extra informatie. Ik wens jou de laatste week nog veel plezier, het zal best weer wennen zijn in het koude nederland, Groetjes uit Erica

  • 26 Januari 2009 - 21:27

    Mam:

    Hei Loes,

    Nog ongeveer 105 uur en we zien elkaar weer in levende lijve. Wat zal het weer wennen zijn voor jou, groot temperatuurverschil plus een gejaagder leven dan je gewend was de afgelopen tijd. En wat zal ik je mooie verhalen missen. Maar.......... er gaat toch niets boven een lijfelijk aanwezige Loes dus ik ben heel blij dat je weer thuiskomt.
    Je huisdieren moet je maar gewoon achterlaten daar. Je begon met een leguaan en eindigt met kakkerlakken, brrrrrrrr. (leuke titel trouwens van je blog!!) Ben benieuwd naar de foto's van de dolfijnen, lijkt me inderdaad een bijzondere ervaring.
    Tot gauw.
    P.S. Oma is weer thuis.

  • 27 Januari 2009 - 18:02

    Joke:

    Ik lees je verhalen regelmatig, maar reageer te weinig. Altijd weer plezierig om je verhalen te lezen. Ik hoorde dat je nog contact met Suze hebt gehad. Ik hoor het nog wel.
    Succes de laatste dagen op Curacao en een goede terugreis gewenst.
    Groetjes

  • 28 Januari 2009 - 06:30

    Jeroen:

    Ha Loes,
    Groetjes vanuit het koude Polen(het heeft vanacht weer gesneeuwd).
    Na een mooie lange tijd weer lekker naar huis, het maakt niet uit hoe mooi het allemaal is in het buitenland, er gaat toch niets boven je eigen Thuis, je eigen bed, je eigen bank enz.
    Goede reis terug, ik zal je 1 of 2 weken later zien want het duurt nog even hier.
    ik kijk uit naar je knuffel.

  • 29 Januari 2009 - 08:26

    Marieke:

    Hey Loessie,

    En ben je er al bijna klaar voor om terug te vliegen? Het lijkt mij ieder geval heerlijk om weer ff bij te kletsen. Hoe mooi je verhalen ook waren het is altijd leuker om 'live' te kletsen dan via de mail. De temperatuur is hier momenteel rond het vriespunt, dus dan weet je vast wat je te wachten staat. Jou kennende zul je daar wel aan denken, maar doe in ieder geval niet zo dom als het meisje dat achter mij in het vliegtuig zat toen we terugkwamen uit Mexico. Zij had daar namelijk ook een half jaar stage gelopen en was helemaal gewend geraakt aan die temperaturen. Vervolgens was ze zo slim, ahum, om met teenslippers en korte broek in het vliegtuig te stappen! En koud dat ze het vervolgens had! Uiteindelijk heeft een stewardess nog een paar sokken geregeld. In ieder geval een hele goede reis en geniet nog ff van je laatste twee daagjes daar.

    x Marieke

  • 29 Januari 2009 - 08:27

    Marieke:

    Hey Loessie,

    En ben je er al bijna klaar voor om terug te vliegen? Het lijkt mij ieder geval heerlijk om weer ff bij te kletsen. Hoe mooi je verhalen ook waren het is altijd leuker om 'live' te kletsen dan via de mail. De temperatuur is hier momenteel rond het vriespunt, dus dan weet je vast wat je te wachten staat. Jou kennende zul je daar wel aan denken, maar doe in ieder geval niet zo dom als het meisje dat achter mij in het vliegtuig zat toen we terugkwamen uit Mexico. Zij had daar namelijk ook een half jaar stage gelopen en was helemaal gewend geraakt aan die temperaturen. Vervolgens was ze zo slim, ahum, om met teenslippers en korte broek in het vliegtuig te stappen! En koud dat ze het vervolgens had! Uiteindelijk heeft een stewardess nog een paar sokken geregeld. In ieder geval een hele goede reis en geniet nog ff van je laatste twee daagjes daar.

    x Marieke

  • 29 Januari 2009 - 08:27

    Marieke:

    Hey Loessie,

    En ben je er al bijna klaar voor om terug te vliegen? Het lijkt mij ieder geval heerlijk om weer ff bij te kletsen. Hoe mooi je verhalen ook waren het is altijd leuker om 'live' te kletsen dan via de mail. De temperatuur is hier momenteel rond het vriespunt, dus dan weet je vast wat je te wachten staat. Jou kennende zul je daar wel aan denken, maar doe in ieder geval niet zo dom als het meisje dat achter mij in het vliegtuig zat toen we terugkwamen uit Mexico. Zij had daar namelijk ook een half jaar stage gelopen en was helemaal gewend geraakt aan die temperaturen. Vervolgens was ze zo slim, ahum, om met teenslippers en korte broek in het vliegtuig te stappen! En koud dat ze het vervolgens had! Uiteindelijk heeft een stewardess nog een paar sokken geregeld. In ieder geval een hele goede reis en geniet nog ff van je laatste twee daagjes daar.

    x Marieke

  • 29 Januari 2009 - 08:30

    Marieke:

    Oeps de computer deed een beejte raar, maar nu heb je mijn bericht in ieder geval wel!

  • 29 Januari 2009 - 13:55

    Tineke:

    Haai Loes!
    Geniet nog even van je laatste dagje!! Hoop je binnenkort weer te zien op een sempriaanse bijeenkomst! ;)
    xxx Tineke

  • 31 Januari 2009 - 12:14

    Inge:

    Hey Loes, met terugwerkende kracht lees ik nog even je laatste blogs door! Ik heb gisteren alles eindelijk ingeleverd. Knettersdrukke weken gehad! Ik zie je morgen, can't wait. ;)
    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 126120

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: