Er was eens... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Er was eens... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Er was eens...

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

22 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Er was eens een hoorniste van het Sol uit Deventer, die een goed idee had. Toen haar collega-muzikant, een trompettiste, haar vertelde dat ze voor vijf maanden naar Curaçao ging zei zij: Dan kom ik je opzoeken! De trompettiste dacht dat ze dit gekscherend zei, want ze wist dat de hoorniste erg van de zon hield en graag naar warme landen op vakantie ging. Maar op dinsdag 16 september 2008 kreeg de trompettiste een sms van de hoorniste met daarin de volgende tekst: Definitief! Mijn broer en ik hebben geboekt. We komen aan op 29 november om 15.30 uur. YEAH! De trompettiste was heel erg blij toen ze dit berichtje las en verheugd zich op hun komst. Het duurt vandaag op de kop af nog negen weken en 5 dagen en dan is het zover.

Door, even zonder gekheid: Ik vind het supersupersuper dat je komt!!!

Donderdag zijn we na wederom en lange lange stageweek, waarin ik geen zak heb uitgevoerd, gaan stappen bij Cinco. Hier begon om 22.00 uur het Happy Hour. Bij Cinco houdt dat in dat wanneer je bijvoorbeeld vier bier besteld je er acht krijgt. Twee halen één betalen dus. Veel mensen verlaten deze tent dan ook in een niet al te heldere toestand, zo ook mijn huisgenoten. Gelukkig werden we opgehaald door een busje en zijn we weer veilig thuis gekomen.

Even terugkomend op mijn stage. Het is een heel leuk bedrijf en de mensen zijn allemaal superaardig. Het werk valt echter tot nu toe een beetje tegen. Of ik help mee met het borduren van de logo’s of ik zit niks te doen. En dit laatste komt helaas steeds vaker voor. In die tijd dat er geen werk is besteed ik mijn tijd nog enigszins nuttig aan het schrijven van berichten op waarbenjij.nu en het lezen van de reacties. Maar wanneer je zo weinig doet duren de dagen echt verdomde lang. Ik heb mezelf dan ook voorgenomen om vandaag het gesprek aan te gaan met Denley. Het maakt mij niet uit wat voor werk ik moet doen, als ik maar wat te doen heb.
Ik heb donderdag op mijn stage trouwens wel mijn eerste les Papiaments gehad (dat is het voordeel als je niks te doen hebt en je Antilliaanse collega ook niet ;))

Vrijdag was het echt Nederlands weer, met andere woorden: regen, regen en nog eens regen. Aan het begin van de middag zijn we richting Wilhelminaplein gereden. Dit is een echt studentencafé. Je kunt hier elke dag daghappen en er is gratis draadloos internet. Wij kwamen voor het laatste, want nog steeds heeft Angelo het internet niet geregeld. Het is om moedeloos van te worden... Maar omdat het zo onwijs hard regende hebben we maar besloten om door te rijden naar de UDC, waar we ook gebruik mogen maken van de internetfaciliteiten. Je kon goed merken dat men hier op Curaçao niet gewend is aan veel regen, want veel straten stonden helemaal blank. Ik zal zsm de foto’s plaatsen, dan kunnen jullie het ook met eigen ogen zien. Rond 17.00 uur hebben mijn huisgenoten mij afgezet bij Sanne, want wij gingen ’s avonds naar Candy Dulfer!!! Zij trad op bij Mambo. Maar voor we hier naar toen gingen zijn we eerst gaan daghappen bij Wilhelminaplein. We hadden hier afgesproken met Suzanne en Monier, twee andere minorstudenten. Nadat we onze daghap hadden verorberd, die overigens heel erg goed te doen was, zijn we richting Mambo gereden. Wij waren er, Nederlands als we zijn, ruim voor de aanvangstijd van 21.00 uur. Om 22.00 uur kwamen Candy en haar band op. Ik vond het echt een superoptreden. Lekkere funky muziek en een paar zeer goede improvisatie solo’s van de overige bandleden. Onder andere de trompettist :). Ook de bekendere nummers ‘Lily was here’ en ‘Pick up the pieces’ werden niet overgeslagen. Het optreden duurde een dikke anderhalf uur. Sanne en ik zijn daarna nog bijna twee uur blijven hangen. We hebben nog een paar drankjes gedronken op het strand met uitzicht op de zee. En de muziek die werd gedraaid lag helemaal in mijn straatje. Het was echt een topavond! Het was dus ook echt een Nederlands daggie vandaag met regen en Candy Dulfer.


Zaterdag hebben we eigenlijk niet zo heel veel uitgevoerd. ’s Middags zijn we Punda ingegaan omdat een paar van ons even wilden kijken naar kleding. Ook hebben we even een broodje gegeten bij de Délifrance in Saliña (een andere wijk in Willemstad en tevens de wijk waar mijn stagebedrijf zit). Dit hadden we ook al gedaan toen we bij het Suikertuintje waren vorige week. We hebben kunnen constateren dat de Délifrance er van houdt om de toiletten op een vreemde plek te positioneren. Bij het Suikertuintje was het toilet buiten en bij die in Saliña moest je eerst de hele keuken en de vooraadkast door. Echt heel apart. ’s Avonds wilden een paar van ons gaan stappen. Met de rest zouden we Ice Age gaan kijken. Uiteindelijk heeft William iedereen weten over te halen om ook naar Ice Age te kijken. We zijn dus allemaal thuis gebleven en hebben deze film gekeken. Hij blijft leuk, hoe vaak je hem ook hebt gezien.

Zondag zijn we rond 10.30 uur vertrokken richting National Park Shete Boka. Dit park ligt aan de Noordkust van Curaçao. Hier kun je de zee heel mooi tegen de rotsen zien slaan. Dit is een erg spectaculair gezicht. Er is ook een kleine grot waar de zee echt naar binnen komt ‘rollen’. Erg mooi om te zien. Toen we waren uitgekeken in de prachtige park, dat ik absoluut iedereen zou aanraden om te bezoeken, zijn we verder gereden naar de Kleine Knip. Dit ligt dicht bij de Grote Knip en ziet er ook bijna hetzelfde uit, alleen dan wat kleiner (dùùùh). Wat wel anders was is dat je hier ook nog een paar mooie rotsen had waar vandaan je een prachtig uitzicht had over de zee. Hier heb ik dan ook een hele tijd rondgehangen.
‘s Avonds hebben we Chinees gehaald. Dit gaat hier echt heel anders dan in Nederland. Je krijgt namelijk, naast bami, ook aardappels en veel verschillende soorten vlees. Ondanks dat we maar voor vier personen Chinees hadden gekocht (en we aten met zeven mensen) hadden we nog meer dan de helft over, dus vanavond eten we weer Chinees. Na het eten heb ik samen met de jongens gepokerd. Hierbij fungeerden bierdopjes als fiches, want hier hadden de jongens er inmiddels flink veel van verzameld.
Rond 22.30 uur heb ik mijn bed maar eens opgezocht.

Bon Siman (goede week)


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuracaoWeek4#

  • 22 September 2008 - 13:35

    Inge:

    Heey Loes, leuk bericht. Leuk dat er iemand langskomt zeg! Zou ik ook wel willen, helaas laat mijn budget dat niet echt toe momenteel. :P Ik verveel me momenteel ook nog genoeg met deze minor. Wordt je echt lui van zeg, ik kan nu best een aantal dingen doen maar ik heb er gewoon geen zin in. Stel het de hele tijd uit. ;) Ga ik maar weer Joseph filmpjes kijken.
    Nou ik spreek je wel weer snel
    xx Inge

  • 22 September 2008 - 16:56

    Roomie Cheryl:

    haha dat is dus je mega goede titel haha...

  • 22 September 2008 - 20:42

    Mam:

    Hoi Loes,

    Wat ontzettend fijn voor je dat Door je komt opzoeken, dat is dus aftellen nu. Ook de muziek hoef je niet te missen op Curacao en dat met Candy Dulfer nog wel. En hoe zit het met de alcohol, ben jij al om of hou je het nog altijd bij fris?
    Jammer dat de werkdagen zo lang duren. Goed idee om te vragen naar werk. Zal niet meevallen om een stageverslag te schrijven als je niets te doen hebt, maar wie weet verandert dat binnenkort. In ieder geval benut je wel ten volle je vrije tijd, lees ik. Succes verder en veel plezier.

    groetjes.

  • 23 September 2008 - 18:41

    Jannie En Gosse:

    Loes wat vervelend dat het niet opschiet met je stage. Maar zo te lezen geniet je wel. Wat gezellig dat er toch bekenden overkomen.
    We vinden het wel grappig veel bekende situaties te lezen.
    we wensen je veel succes met het vinden van een nieuwe stage plek en jullie krijgen wel internet maar het duurt even. Ze doen al jaren met een stroom net wees dus blij dat je niet steeds zonder stroom zit.

  • 29 September 2008 - 15:22

    Suus(z) Op Curacao:

    heey coole fotos! Komen er ook nog wat van afgelopen zat.. of heeft iemand anders die gemaakt?!

  • 30 September 2008 - 21:58

    Dorothé:

    Ha die Loes,

    Wat leuk om die verhalen van je te lezen. Grappig ook dat je mijn sms tekst letterlijk hebt overgenomen. Mijn broer Mark en ik tellen de dagen af. Wel bellen bijna elke dag met elkaar om te vertellen dat het nu echt niet lang meer gaat duren... nog 8 weken en 4 dagen! Mijn broer Mark (die overigens niet spoort, maar nog steeds niet in behandeling is... haha) is nog nooit de grote oceaan over geweest. Hij vindt het heel spannend. Ik ook hoor!
    Ik begrijp dat je geen reet uitvoert daar (nou, ja, voor Hollandse begrippen dan) dus ik verwacht dat je wel een beetje huiswerk gaat doen voor ons. We willen naast snorkelen en "kantelen" natuurlijk ook wel wat zien van het eiland. Maak maar eens een mooie top 5 van de dingen die we beslist moeten zien! Als tegenprestatie zal ik iets meenemen voor je uit Holland. Wat je mist (geen haring!) Ik heb ook aan Jan Hankel al gezegd dat we jouw kant op gaan dus wellicht dat iemand van Sempre uit Losser mij ook nog iets wil meegeven voor jou. Bedenk maar iets....

    Heel erg, hartstikke veel plezier nog daar en zorg ervoor dat je geen burn-out krijgt... hahaha

    Groetjes van
    Door en haar (idiote) broer Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 126240

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: