Wave’n Dry - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Wave’n Dry - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Wave’n Dry

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

16 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Op toilet om mijn werk hangt echt een geniaal apparaat!
Nadat ik het TL-discolicht, de veel te lage toiletpot en de wastafel heb getrotseerd breekt het leukste moment aan van dit dagelijkse tripje, namelijk het afdrogen van de handen.
Hiervoor hangt er een apparaat met de tekst: Wave’n Dry. Dit moet je heel erg letterlijk nemen. Om mijn handen te kunnen afdrogen moet ik naar het apparaat zwaaien, dan komt er een papiertje uitgerold en kan ik mijn handen afdrogen. Zwaaien en drogen dus ;)

Mijn verjaardag heb ik maandagavond samen met mijn huisgenoten en met Sanne gevierd bij Sarfundy’s. Dit hadden we als tip gekregen van onze buren Bas en Fialka. Het bleek een goede keuze te zijn, want het was echt een superleuk tentje aan het Spaanse water, de chicste wijk van Curaçao. De huizen waar we langs zijn gereden toen we richting Sarfundy’s gingen waren echt belachelijk groot. Het ergste is dat het waarschijnlijk nog niet eens de ‘normale’ woningen zijn, maar allemaal ‘vakantiehuisjes’ van rijke Nederlanders. Maar goed, terug naar mijn verjaardag. Toen iedereen was gearriveerd kreeg ik mijn cadeaus. Van Sanne kreeg ik een hele charmante groene zonnehoed. Echt een heel groot ding, maar met die zon hier weet ik zeker dat hij van pas gaat komen. Van mijn huisgenoten kreeg ik een snorkelset en een kleine mondharmonica zodat ik toch nog een beetje muziek kon maken. Ik kan er echter niet zo heel veel mee bleek later. Op het ding zitten maar vijf noten, dus zelfs ‘lang zal hij leven’ wordt erg lastig om te spelen bij de volgende verjaardag. Wat betreft het eten koos ik voor de Catch of the day. Dit bleek dradu te zijn, een vis die veel wordt gegeten op Curaçao. Het was echt heerlijk. Als toetje hadden de anderen gezorgd voor een verjaardagscocktail. Het was een groen drankje dat smaakte naar Bailey’s, erg lekker. Ik heb echt een hele leuke verjaardag gehad. Thanx allemaal!!
Vrijdag kreeg ik overigens ook de eerste post op mijn nieuwe adres. Ik heb mijn adres op 1 september online gezet, dus hij heeft er hooguit twaalf dagen over gedaan. Dat valt me hard mee. Het was overigens een verjaardagskaartje van tante Lies. Dank je wel!

Donderdag zijn mijn huisgenoten wezen stappen. Ik moest echter nog aan de gang voor school, want hier was ik ben op mijn werk nog niet aan toe gekomen. Ik ben dus lekker thuisgebleven en hiermee aan de slag gegaan, uiteraard met een lekker muziekje op de achtergrond. Heerlijk om ook eens een avondje alleen te zijn! Dat was er nog niet van gekomen de afgelopen twee weken.

Vrijdag moesten we naar school om onze boeken op te halen. Ik had ook nog een afspraak ivm de Verklaring Omtrent het Gedrag, hiervoor moest de school namelijk ook iets ondertekenen. Het bleek echter allemaal meegevallen. De UDC had dinsdag een afspraak gehad, waarbij alle papieren van de minorstudenten werden ingeleverd ivm het aanvragen van de verblijfsvergunning. De school heeft van deze persoon nog niet vernomen dat er iets niet in orde zou zijn. En alles is ter plekke gecheckt. Dus pap en mam, bedankt voor het uitzoeken, maar zo lang ik niks hoor van school hoef ik geen nieuwe verklaring aan te vragen. Zo heb ik het met ze afgesproken.
We zijn allemaal nog twee uur op school blijven hangen om te internetten. Ik zat zelf buiten in de schaduw op het draadloze netwerk van de school, want ik had mijn laptop meegenomen. Ik hoopte dat ik een aantal foto’s online kon zetten en zoals jullie al wel hebben gezien is dat gelukt. Het uploaden ging overigens best snel en dat had ik niet verwacht. Het internet is over het algemeen namelijk net als de Antillianen, niet zo heel erg snel ;). Ik zal vanaf nu proberen om elke vrijdag de foto’s van de afgelopen week online te zetten. De link zal ik dan onder het bericht zetten waar de foto’s bijhoren. Het kan dus zijn, dat je af en toe naar het vorige bericht moet kijken omdat ik de foto’ er pas later bij kan plaatsen.
Nadat we klaar waren op school zijn we met de meiden even langs het Suikertuintje gegaan, een winkelcentrum. Hier hebben we eerst een broodje gegeten bij de Delifrance. Daarna zijn we het overdenkte winkelcentrum, De Bloempot (onderdeel van het Suikertuintje) rondgelopen. Hier zaten allemaal dure winkels en verder een DA drogist en een Bruna! Uiteraard hebben we hier ook even rondgekeken. De DA was echter heel erg klein en dus zijn we nog even verder gereden naar een grotere, die we ook al hadden gezien. Hier hebben we even flink ingeslagen. Ik heb onder andere een nieuwe fles zonnebrand gekocht, want dit vliegt er werkelijk doorheen. ’s Avonds hebben we de kerels het huis ‘uitgeschopt’ en een lekkere meidenavond gehouden. Eerst allemaal een gezichtsmaskertje, die we ’s middags bij de DA hadden gekocht, en daarna een leuke film, Step Up. Het was echt een heerlijk relaxed avondje.

Zaterdagmiddag zijn we bij de Ostrich Farm, de Struisvogel farm, geweest. Dit was echt superleuk! Eerst hebben we even wat gedronken in het bijbehorende restaurantje. Hier hebben we eindelijk de echte Curaçaose wind ervaren en dat was echt heel erg aangenaam. Sint Michiel, waar ik woon, staat er om bekend dat er weinig wind staat. Wat een mazzel dus weer. Na dit drankje hebben we een safaritour door het park gedaan op een open wagen. De chauffeur/gids vertelde ondertussen wat over de dieren en de farm. Ze proberen daar om een echt ecologisch bedrijf te creëen. Zo zijn er drie krokodillen, die al het vlees opeten die het restaurant niet kan gebruiken en een hangbuikzwijn, die alle resten van het restaurant op eet. En schapen zorgen ervoor dat het gras wordt opgegeten dat de struisvogels niet mogen hebben. We hebben allemaal struisvogels gevoerd, een ei vastgehad en op een ei gestaan. Ook mochten we even een struisvogeltje vasthouden dat net uit zijn ei aan het komen was, dit duurt namelijk zo’n 30 uur. Als laatste gingen we allemaal nog even op de foto met een struisvogel van vijf dagen oud, aaaaah. We eindigden met het eten van struisvogelvlees. Ik heb een tortilla genomen. Wel een erg tegenstrijdig iets. Eerst op de foto met een schattig klein struisvogeltje en er vervolgens een op je bord hebben liggen ;) Het vlees smaakte trouwens erg goed. Het was eigenlijk heel gewoon vlees. Als je me had verteld dat het van een koe was gekomen had ik het ook geloofd.
’s Avonds hadden we weer een verjaardag aan de Caracasbaai. Hier hebben we meteen iedereen uitgenodigd voor de barbecue die wij over twee weken gaan houden bij ons thuis. Iedereen is namelijk ook erg benieuwd hoe wij wonen. Ik denk dat ze niet weten wat hen overkomt op een echte Antilliaanse barbecue. Angelo regelt namelijk alles voor ons. Dat wordt dus erg leuk.

Zondag zijn we bij Jan Thiel geweest, een strand aan de oostkust van Curaçao. Hier heb ik meteen maar even mijn nieuwe snorkelset in gebruik genomen. Je kon hier echt heel mooi snorkelen! Heb heel veel mooie vissen gezien. Rond 18.00 uur zijn we richting Mambo Beach gereden, want hier begon het Happy Hour bij Wet & Wild. Vervolgens zijn we rond 19.30 zijn we naar de Mac gereden, want we hadden geen zin meer om te koken. Ik lag rond 21.30 uur in mijn bed, want ik was echt gesloopt.

Ik zie aan het aantal hits dat mijn waarbenjij.nu door veel mensen wordt gelezen. Echt heel erg tof. Voor mij is het vooral superleuk om jullie reacties te lezen, dus blijf ze vooral plaatsen!!!!

Tot het volgende verhaal.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuracaoWeek3#

  • 16 September 2008 - 14:16

    Pa:

    Zijn die pelikanen ook lekker?

  • 16 September 2008 - 14:32

    Pa:

    Wat een mooie foto van een leguaan!! Heb je die zelf gemaakt ? Ik heb h'm gepromoveerd tot mijn bureau blad achtergrond .

  • 16 September 2008 - 14:37

    Marieke:

    hey loessie,
    om jaloers op te worden al je verhalen en de leuke dingen die je alllemaal beleeft. Vooral als je hier in het toch wel koude Nederland achter je bureau zit!
    x marieke

  • 16 September 2008 - 15:32

    Loes:

    Ja pap, die foto heb ik zelf gemaakt. Goed he! Ik kan mooi ver inzoomen, vandaar dat hij zo goed gelukt is. Het is tot nu toe de mooiste foto die ik heb gemaakt en... ik gebruik hem zelf ook als bureaublad achtergrond :)

  • 16 September 2008 - 21:38

    Mam:

    Hei Loes,

    Wat een belevenissen. Geweldig om er van mee te genieten. Humoristisch geschreven ook, m.n. het eerste stuk over het toilet. De kaart van tante Lies is dus het eerst aangekomen terwijl zij hem later heeft gepost dan ik. Je houd dus nog wat tegoed. De leguaan is inderdaad prachtig maar ik heb als achtergrond op mijn pc gekozen voor een foto van jou en Jette samen (op Schiphol); zo heb ik mijn dochters toch een beetje in de buurt, nietwaar? Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad, dat was dus dubbelop dit jaar! Voor de mondharmonica moet je maar even op les bij Toots Thielemans.
    Tot de volgende keer.

    Groetjes.

  • 17 September 2008 - 14:05

    Marga Ter Laak:

    En het blijft leuk om je verhalen te lezen!

  • 17 September 2008 - 17:46

    Carolein:

    Geweldig Loes, wat een belevenissen.

    Overigens....je hoeft voor mijn geen kaartje voor het Valentijnsconcert van de Brassband te bestellen. We gaan namelijk 14 februari op vakantie.

    xx Carolein, Henk, Lisa

  • 17 September 2008 - 18:07

    Loes:

    Carolein, ik weet zelf nog niet eens of ik ga. Maar je moet cker een keer gaan, is echt supercool. In 2010 dan maar ;) Fijne vakantie alvast, maar ik zie je nog wel vantevoren. Weer naar Denemarken?

  • 17 September 2008 - 19:39

    Jannie En Gosse:

    Loes geweldig hoe je alles op papier zet en je intens geniet.
    Heb je al gegeten met de voeten in het zand bij Hookshut.
    Mooi he dat snorkelen.
    Maar wel een T shirt aan want anders verbrand je levendig. De struisvogelfarm is inderdaad erg leuk.
    Ga je je nog wagen aan de leguanensoep?

  • 18 September 2008 - 18:32

    Sanne:

    Ja! mag ik alvast wat bestellen? één enorme krab alstublieft en een hamer. Danki!

    ps waar zijn de foto's van je verjaardag?

  • 18 September 2008 - 18:35

    Sanne:

    hey bij jou is de tijd een uur eerder. Mag ik jou tijd dan ben i een uur eerder vrij ;)

    En ik ben het eens met je Titel. Veel leuker zo. Alleen niet te hard zwaaien anders zijn we alweer nat onder de oksels... of zijn die doekjes daar ook goed voor?

  • 18 September 2008 - 19:22

    Sanne:

    Ja deze is leuk van jezelf. Mooi. Hey maar vrouwen kunnen ook meerdere dingen tegelijk, dus zelfs als we het druk hebben kunnen we ook nog andere dingen doen. zoals kaartjes kopen...

  • 18 September 2008 - 19:59

    Suzanne T:

    nou loes en sanne, dit kan zomaar niet. De hele dag nixen en waarbenjijen ( nieuw ww) en ook nog eens mega veel fotos op je hyves zetten. Loes, loes, loes. Ik denk dat ik maar ff met die baas van het borduren ga praten om te zeggen dat jij echt wel iets meer mag borduren 20 stuks ofzo, voor onze groep ;)

  • 19 September 2008 - 14:53

    Inge:

    Heey, pff nu pas tijd gevonden om te lezen en te reageren. Klinkt allemaal heel erg tof wat je daar in je vrije tijd aan het doen bent! Ben benieuwd naar de foto's van deze dingen allemaal. Ga je nu nog even krabbelen op hyves. ;)
    Groetjes Inge

  • 22 September 2008 - 10:11

    Dorothé:

    Hé Loes!

    Het is weer tijd voor een nieuw verhaaltje.
    Kom eens met die luie kont uit de zon en vertel weer eens wat!

    Groet'n uut Dehventur

  • 24 September 2008 - 17:49

    Monique Voortman:

    Hallo Loes,
    Ik heb weer genoten van je verhalen. Maar hoe voel je je nu als mama Struisvogel???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 126246

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: