Happy Birthday to me - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Happy Birthday to me - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Happy Birthday to me

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Bon dia!

Maar weer eens een berichtje voor iedereen in het verre Nederland.

Het is hier nu 09.30 uur 's ochtends en ik ben dus weer op mijn stage aanbeland. Er is nog even geen werk, want de eigenaar moest 'even' weg. Het zal dus nog wel een uur (of een paar uur) duren voor hij er weer is ;).
Ik heb de afgelopen week voornamelijk meegeholpen met het borduren van petjes en t-shirts. Dit gaat overigens allemaal machinaal. Ik hoef er eigenlijk alleen voor te zorgen dat de machines lopen en dat de producten er goed in worden geplaatst en weer worden uitgehaald. Hier komt onder andere ook bij kijken dat als er een draad breekt (en dat gebeurt nogal eens!) ik deze weer door het oog van de naald moet zien te krijgen!, ja mam je leest het goed. Hier ben ik echt zoooo slecht in. Maar ik moet zeggen dat naarmate ik het vaker doe me het wel steeds iets beter afgaat. Ik help nu mee omdat een van de werknemers vakantie heeft. Zodra die er weer is ga ik aan de gang met mijn opdracht.

Afgelopen donderdag zijn we 's avonds na stage wezen stappen bij De Nachtwacht. We waren hier rond 23.00 uur en dat was nogal aan de late kant. De Happy Hours beginnen hier al om 17.00 uur. En rond 00.00 uur gaan de meeste mensen al weer naar huis. Deze tijden zijn dus een stuk 'normaler' dan die in Nederland. Bij De Nachtwacht waren bijna alleen maar Nederlanders. Echt heel apart. Zit je op Curacao en dan sta je met een paar honderd Nederlanders in dezelfde kroeg. Omdat wij echt tussen de locals wonen zien wij door de week niet zo veel Nederlanders. Dit vind ik erg leuk. Zo krijg je goed mee hoe de mensen hier leven.

Vrijdag zijn we rond 11.00 uur richting school gereden. Inmiddels hebben we gelukkig twee auto's. Dat is toch een stuk comfortabeler dan met 7 man in één auto. Op school moesten we alle papieren invullen ivm de aanvraag van de verblijfsvergunning. Mijn Verklaring Omtrent het Gedrag was niet meer goed. Deze mag maar twee maanden oud zijn. Ik had die van mij al aangevraagd op 23 juni, op tijd als ik altijd ben. In de info die ik van Saxion heb gekregen stond overigens dat de verklaring drie maanden oud mocht zijn. Met andere woorden, lekkere communicatie! Het komt er al met al op neer dat ik weer de hele aanvraag procedure moet gaan volgen. En dat valt niet mee vanaf Curacao. Maar goed, ik zal jullie de details besparen. Ik hoop in ieder geval dat het allemaal gaat lukken.
Nadat we op school waren geweest zijn we naar Hooks Hut gegaan. Ook dit was weer een erg leuk strandje. De avond hebben we thuis doorgebracht.

Zaterdag zijn we met een aantal mensen vroeg opgestaan. Om 07.30 uur zijn we weggereden richting Punda. Eerst hebben we William afgezet, die de pech heeft dat hij in het weekend moet werken. We hoopten gelijk even de stad in te kunnen, maar alle winkels gingen pas om 09.00 uur open. Omdat we allemaal wel iets nodig hadden hebben we een uur gewacht en vervolgens onze inkopen gedaan. Ik heb zelf twee paar slippers gekocht en een goede verloopstekker zodat ik mijn laptop kan opladen. De stekker paste namelijk niet in de wereldstekker die ik in Nederland had gekocht. Toen we terugreden uit Punda zijn we even langs St Michiel Bay gereden, dat vlak bij ons huis is. Hier was een prachtige baai. Hier hebben we even een leuke fotoshoot gehouden. Mijn digitale camera valt trouwens goed in de smaak. Ik ben de enige die 10X optische zoom heeft :). Dus pap, je hebt een hele goede keus gemaakt. We moesten op tijd thuis zijn omdat onze laptops (eindelijk!) zouden worden aangesloten op het draadloze internet. Maar... zoals je waarschijnlijk al wel had begrepen lukte dit weer niet. Angelo moest nog eerst iets kopen. Dit doet hij vandaag en dan hebben we dinsdag internet zegt hij. Ik reken echter nergens meer op. Dit roept hij immers al twee weken. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk van begin te balen. Ik wil jullie allemaal heel graag foto's laten zien van hoe ik woon en hoe het er hier uitziet. Maar dit lukt echt niet op de computer op mijn werk. Het uploaden neemt veel tijd in beslag en internet is hier niet zo snel als in Nederland. Dus nog even afwachten (hopelijk). We hebben zaterdag ook al onze was gedaan en het huis schoongemaakt. We hadden een deal met Angelo dat we een dag gratis mochten wassen (anders vraag hij 15 gulden per was) als we voor afgelopen woensdag geen internet zouden hebben. Hij begon al bijna terug te krabbelen en was not amused toen hij onze megaberg met was zag. Maar afspraak is afspraak. De was is trouwens niet echt schoon geworden. Ze wassen hier veelal met koud water. De enige voordelen ten opzichte van een handwas is dat je meer in één keer kunt doen en dat de machine centrifugeert. Het was trouwens een heel leuk gezicht, die propvolle waslijn, haha.
Omdat Angelo ons zo hard aan het werk zag (en waarschijnlijk ook omdat hij zich een beetje schuldig voelde omdat we nog steeds geen internet hebben) bood hij aan om voor ons te gaan barbecuen. Hier hebben we uiteraard gebruik van gemaakt.

Gisteren zijn we rond 11.00 uur richting de Grote Knip gereden. Ook weer een prachtig mooi strand. Het water was hier zelfs nog helderder dan bij Blue Bay Resort. Het was echt net zwembadwater (maar dan wel met zout ;)). Om hier te komen moesten we zo’n 40 minuten rijden. Af en toe leek het net alsof je in een achtbaan zat, zo steil ging het soms omhoog en weer naar beneden. Het was wel een hele mooie route in de middle of nowhere met veel bomen, bergen, cactussen, enz. Volgens Edward, een collega, is Curacao op dit moment op zijn mooist, dus dat is ook mooi meegenomen.
’s Avonds zijn we rond 20.30 uur voor de eerste keer richting Mambo Beach gereden. Dit is dé plek voor stagiaires uit Nederland. Hier hebben we een gezellige avond gehad buiten op het strand bij Wet & Wild. Om 23.45 uur zijn we in de auto gestapt richting huis en zo gebeurde het dus dat ik in de auto, achter het stuur, op Curacao 22 jaar ben geworden, haha :). Wel een aparte ervaring! Ik vond het trouwens vet moelijk rijden ’s avonds. Weinig licht, praktisch geen belijning, geen duidelijk borden en dan ook nog eens de gaten in de weg. Maar goed, we hebben het overleefd, misschien wen ik er nog aan.

Vanochtend hadden mijn huisgenoten een Happy Birthday slinger voor me opgehangen in de woonkamer dus dat was, ondanks de korte nacht (we moeten namelijk als we naar onze stages gaan om 06.00 uur opstaan) leuk wakker worden. Vanavond gaan we met zijn allen uiteten om mijn verjaardag te vieren, dus dat wordt ook wel gezellig.

En nu, twee uur nadat ik dit verhaal ben begonnen en een aantal keer ben onderbroken, is het dan zover. Het verslag van mijn tweede week op Curacao kan online. Denley (mijn baas) is rond 10.30 uur weer gearriveerd, dus dat viel mee. Ik hoop dat hij nu wat voor me te doen heeft.

Ayo


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek2#
http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoHetHuis#

  • 08 September 2008 - 16:16

    Curacoa Fans:

    Loes geweldig die verhalen. Voor ons niets vreemd. Alsnog nog maar een keer gefeliciteerd met je verjaardag. Veel plezier vanavond.
    Jammer dat je nog steeds niet aangesloten bent.Volhouden het komt goed. Je moet toch nog een paar maanden
    Vol verwachting kijken we uit naar de foto's

  • 08 September 2008 - 17:10

    Kirsten:

    Hoi Loes

    Wat onzettend leuk om je verhalen te lezen! Wauw, volgens mij is het prachtig (en mooi weer!). Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

  • 08 September 2008 - 17:14

    Carolein:

    He Loes,

    Geweldige verhalen en.....Happy Birthday to you from all of us.

    Geweldig genoten van je verhaal. Tot gauw

  • 08 September 2008 - 17:18

    Fam. T. Witbreuk:

    Ha die Loes.
    Van harte gefeliciteerd met je 22 verjaardag zullen we (ruilen?) haha.

    Mooie verhalen.
    Fijn dat alles goed met je gaat, De foto`s zien we nog wel.
    groeten van Brigitte en Thom.

    Fijne avond.


  • 08 September 2008 - 19:54

    Sanne:

    Het kan opeens snel gaan.
    Ik had er ook een beetje hard hoofd in, dat wij in ons appartement internet zouden krijgen, maar het is inmiddels 3 dagen aangesloten dus... Blijven hopen!

    tot vanavond!
    Ik ga voor je zingen goed? :)

  • 08 September 2008 - 20:45

    Mam:

    Hei Loes,

    Nogmaals gefeliciteerd, ik hoop dat je de e-card hebt gelezen en beluisterd. Had je niet gedacht van je "ouwe" moeder hè? Volgens mij heb ik je nu 4x gefeliciteerd op verschillende wijzen. Alleen het telefonisch gesprek ontbreekt nog. Veel plezier vanavond en eet smakelijk. Ik geniet enorm van je verhalen, het leest prettig. Voor een paar fam.leden zonder internet print ik ze uit. Geweldig dat je leert om een draad door de naald te steken, het begin is er. Wie weet word je ooit nog eens een wonder achter de naaimachine, ahum!!
    Het zou mooi zijn als eindelijk die aansluiting geregeld wordt. Jouw (en mijn) geduld worden zo wel op de proef gesteld. Zou leuk zijn eens met je te kunnen chatten, ook al zal dat voor mij in de late uurtjes zijn.
    Groetjes en tot gauw.

  • 08 September 2008 - 20:55

    Marina:

    Hoi Loes,
    van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag! Je schrijft leuke verhalen over je stage en je verblijf daar, keep up the good work! Morgen gaan we weer muziek maken. Naast me zit morgen een jonge dame die vorige week ook al is geweest om te zien of het haar bij SOL bevalt. Kan haast niet anders of dat moet wel... Als musicalfan zul je het zeker jammer vinden(denk ik) dat je op zoek naar Joseph niet kan zien/volgen. Ik hoop voor je dat jullie gauw internet hebben, kan je het altijd nog zien via uitzending gemist. Er zitten wel leuke deelnemers bij. De uitmarkt met sing along musicals was ook erg leuk(ook op you tube te vinden en uitzending gemist. Pia zong ook nog uit Sunset blvd.
    Vanavond was ik vroeg thuis en zag op mijn mobiel dat je weer wat geschreven had, dus ik dacht, ik reageer meteen.
    Heel veel plezier daar en veel succes. Ik hoop overigens dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Groetjes Marina

  • 09 September 2008 - 08:18

    Pa:

    Loes,
    Ik heb je een mailtje stuurt hoe je het "goed gedrag " probleem op kunt lossen. Laat even weten of dat mailtje is binnen gekomen .( ook naar jvz3xl@hotmail.com )
    Groeten,
    Pa

  • 09 September 2008 - 12:05

    Marieke:

    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel succes en plezier op curacao. Blijf je zeker volgen!

  • 09 September 2008 - 15:55

    Sanne:

    Zijn jullie nog thuis gekomen of hebben jullie in de auto geslapen?


  • 10 September 2008 - 18:51

    Eveline :

    Hoi Loes,

    Helemaal te gek om je verhalen vanuit het verre Curacao te lezen. Wat heb je in die korte tijd al veel meegemaakt. Gelukkig veel leuke dingen!! Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad, maar zo lezen is dat wel goed gekomen.

    Gr.
    Eveline (ex-collega ZSM)

  • 10 September 2008 - 19:46

    Ilse:

    He loes, misschien een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te horen kun je daar dus ook een leuke verjaardag vieren. Ik geniet alweer van je hele verhaal en begin nu wel erg nieuwsgierig te worden naar de foto's die je hebt gemaakt. Ik had je graag willen zien achter het stuur in het donker door de kuilen en gaten!!!! Lachen zeg. Ik begin inmiddels te wennen aan mijn nieuwe werk en collega's. Vraagt wel hele andere vaardigheden en veel meer kantoorwerk. Van alle gezinnen zijn de dossiers mijn verantwoordelijkheid en daar ben ik geen kei in. Maar goed hoort erbij. Ik had op het werk ook al op de site gekeken maar daar stond jouw verhaal nog niet bij. Gelukkig geeft mijn mail steeds aan dat je weer een nieuw stuk hebt geschreven. Kan echter nog steeds niet op onze computer, dus zit ik achter de computer van Tessa te typen. Zou je moeten zien, klein stoeltje en tafeltje. Nou tot gauw maar weer en blijven genieten. Liefs Ilse

  • 12 September 2008 - 19:14

    Maaike:

    Heyz Loes!

    Super grappig om nu al jouw verhalen over Curacao te lezen nadat die andere vriendin van mij geweest is. Heel veel dezelfde dingen (mambo, de nachtwacht,..) Als ik ooit nog een keer op Curacao terecht kom weet ik waar ik heen moet ;-)

    Hoe was je verjaardag? Was het niet gek om die zo ver van huis te vieren? Je foto's ga ik nog eens bekijken, als ik wat meer tijd heb :-)

    Tot spreeks!
    xMaaike

  • 15 September 2008 - 20:45

    Monique B.:

    hoiLoes
    Mijn computer is kapot geweest. ik zie nu pas dat je jarig bent geweest. Proficiat!!
    Erg leuk om over alle (??!belevenissen van jou te lezen.Heel veel sucees nog!
    Groetjes Monique

  • 16 September 2008 - 06:42

    Lidy:

    Hoi loes
    alsnog gefeleiciteerd met je verjaardag.[ ik weet het veel te laat] De computer had het weer eens niet goed maar hij doet het weer. Geweldig die ver-
    halen van jou. En wat een geduld moet je hebben. geniet ervan en veel succes verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 126244

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: