Nu begint het echte werken... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Nu begint het echte werken... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Nu begint het echte werken...

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

01 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Het inmiddels 1 september en dus hoog tijd voor een tweede bericht. Zoals ik al wel had verwacht hebben we thuis nog steeds geen internet. Angelo zegt dat het vandaag voor elkaar wordt gemaakt. Zo niet, dan mogen we hem straffen, zegt hij. Ik zeg: huurverlaging! Ben heel benieuwd of we vanavond internet hebben.

Vandaag is mijn eerste stagedag, dus het is over met het relaxte leventje. Mijn begeleider is nu aan het bekijken wat voor werk ik kan doen en tot die tijd kan ik mooi even online.
In het vorige bericht zei ik dat ik stage ging lopen bij Aloë plantage, maar dit is allemaal niet doorgegaan.
Ik ben hier vrijdagochtend op gesprek geweest. De omgeving was echt prachtig en de werktijden waren ook heel relaxed. Mijn stagewerkzaamheden zouden voor 80% gaan bestaan uit winkelwerkzaamheden. Dat wil zeggen: het verkopen, labelen en bijvullen van allerlei producten met aloë vera en het schoonhouden van de winkel (een soort 'bodyshop' ). Ik twijfelde of dit wel voldoende was voor een HBO stage en heb dit ook uitgesproken. De stagiaire die er op dat moment was zei ook dat ze de stage zelfs voor het MBO aan de makkelijke kant vond. Ik heb toen met de persoon met wie ik het gesprek had afgesproken dat ik contact zou opnemen met de school om mijn twijfels over het niveau te bespreken. Een uurtje na het gesprek met het bedrijf kreeg ik een telefoontje van mijn stagebegeleider dat ze had gesproken met Aloë plantage. Zij hadden de indruk dat ik niet bij hen wilde komen werken en zagen er vanaf. Mijn stagebegeleider was ook niet zo blij dat ik mijn twijfels had uitgesproken bij het bedrijf, zij wilde het bedrijf graag behouden als een potentiële stageplek. Ik voelde mij na dit telefoongesprek knap klote. Had ik mijn twijfels dan niet uit moeten spreken en één of andere act moeten opvoeren tijdens het kennismakingsgesprek? Gelukkig is alles goed afgelopen. Ik had vanochtend een gesprek met mijn stagebegeleider en daar is alles uitgesproken. Bij Aloë plantage is nu een andere student geplaatst en ik ga stage lopen bij All Star embroidery. Hier kunnen zowel particulieren als bedrijven t-shirts, polo's, blouses, petjes, enz. laten bedrukken met een logo of het erop laten borduren. Er werken met mij erbij 5 mensen. Het bedrijf bestaat nu zo'n 1,5 jaar en gaat binnenkort verhuizen naar een groter pand. De eigenaar wil graag dat ik hem help met het beter organiseren van zijn bedrijf en aangeef hoe één en ander anders/beter kan worden aangepakt. Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar zodra ik meer weet horen jullie dat. Het klinkt in ieder geval erg leuk allemaal.

Natuurlijk is er ook nog meer dan alleen stage ;). Woensdagavond, nadat we op school waren geweest en toch nog even hadden gezwommen, had Angelo een barbecue voor ons georganiseerd. Hij had ook een aantal vrienden van hem uitgenodigd. Het vlees was echt verrukkelijk! We hebben onze buiken helemaal rond gegeten. Ik begrijp nu ook waarom die Antillianen niet zo slank zijn! Ze barbecuen zo'n beetje elk weekend. Ook gaat er dan een gigantische hoeveelheid bier doorheen (net als de rest van de week trouwens).

Donderdag hadden een aantal van mijn huisgenoten al hun kennismakingsgesprek bij het bedrijf waar ze stage gaan lopen. Ik had dit gesprek pas vrijdag en dus was ik nog lekker een dagje vrij. Ik ben samen met Colin en William gaan zwemmen in onze 'achtertuin'. Het water was echt heerlijk. Achteraf bleek het toch niet echt verstandig om op het heetst van de dag te gaan zwemmen (jaha, dit had ik kunnen weten). Màààààààn, wat ben ik verbrand. Niet meer normaal. Maar ja, dat zal ongetwijfeld niet de laatste keer zijn de komende vijf maanden. Ook hebben we donderdag één auto gehuurd. De tweede volgt als het goed is morgen of overmorgen omdat deze nog gerepareerd moet worden. We hebben tot vandaag dan ook al een paar keer met 7 personen in een Suzuki Ignis gezeten. Dit zou ik echt niemand aanraden met deze temperatuur, pffffff.

Vrijdag zijn we, nadat ik terugkwam van mijn gesprek, naar Blue Bay Resort gereden. Dit was echt een prachtig strand. Het kon echt zo op de ansichtkaart. Helder blauwe zee, hagelwit strand en palmbomen. Ook waren er een zwembad, douches en ligbedden. We hebben hier allemaal ontzettend van genoten (ook al ben ik nog meer verbrand dan ik al was) Het is dan ook zeker niet de laatste keer dat we hier zijn geweest, ondanks dat we 15 gulden pp aan entree moesten betalen. Vrijdagavond hadden we een barbecue bij een van de andere studentenhuizen aan de caracasbaai. Hier kwamen alle studenten van Saxion die deelnemen aan de minor op Curacao. Het was een leuke avond. Het eten was echter lang niet zo goed als bij de barbecue van Angelo. Antillianen weten wel hoe ze moeten barbecuen! De avond eindigde voor veel mensen in het zwembad aan de caracasbaai, dronken wel teverstaan. Wat dat betreft zit ik echt in het 'goede' huis. Bij mij thuis zitten mensen die allemaal hun grenzen weten, rustig zijn en niet elke avond hoeven te stappen. Sterker nog, wij zijn tot vandaag nog niet één keer echt wezen stappen. Alleen de jongens zijn een keer op stap geweest met Angelo en een aantal van zijn vrienden. Voor ons komt dit allemaal nog wel.

Zaterdag hebben we eigenlijk weinig gedaan. Ik heb pasfoto's laten maken, ivm het aanvragen van de verblijfsvergunning, en we hebben een aantal boodschappen gedaan. 's middags hebben mijn huisgenoten weer gezwommen in op het strand vlak bij ons huis, Boca Sami. Voor mij deze dag geen zon en water. De zon brandde gewoon door mijn t-shirt heen. Ik trok het niet om in de zon te zitten. Ik heb toen een plekje in de schaduw opgezocht en een paar leuke foto's geschoten van mijn huisgenoten met een (zeer charmante) duikbril op. Heb me prima vermaakt.

Zondag hebben we met de meiden een rondje gereden langs alle stageadressen, zodat we wisten waar iedereen maandag (dus vandaag) moest worden afgezet en hoeveel tijd dit in beslag zou nemen. 's middags hadden we afgsproken met de andere studenten bij Porto Mari. Na een ritje van ongeveer een half uur (wederom met 7 mensen in 1 auto) kwamen we hier aan. Ook dit strand was prachtig. Er waren alleen twee nadelen: het stikte er van de mieren en er was heel weinig schaduw. Ik ben maar zo verstandig geweest om de hele middag mijn t-shirt aan te houden. Ik was al lang blij dat ik de zon weer een beetje kon verdragen op mijn schouders. Het zeewater was echt onvoorstelbaar helder. Ik geloof niet dat ik eerder in zulk helder waten heb gezwommen. Ook heb ik een beetje gesnorkeld en een heleboel mooie vissen gezien. Aan het begin van de avond hebben we hier een prachtige zonsondergang gezien (foto's volgen zsm). Toen we wegreden bij Porto Mari, bleek na pak em beet 300 meter dat we een lekke band hadden. Dit kan ook bijna niet anders als je met 7 man in een 4-persoonsauto over een weggetje rijd met allemaal stenen. In ongeveer een half uurtje hadden de mannen de band verwisseld en konden we onze weg naar huis vervolgen.
We zijn die avond met ons huis uit eten geweest bij Octopus. Dit ligt aan het strand van Boca Sami. Hier hebben we prima gegeten.

En nu is het maandag en zit ik hier op mijn stageadres. Hopelijk heeft Denley, zo heet mijn baas, zo wat werk voor mij.

O ja, ik had jullie nog mijn adres beloofd. Hier komt ie:

Loes van Zijll Langhout
Home 4 students
Kaya ma Pieternella 62 achter
Sint Michiel
Curacao N.A.

Voor verjaardagskaarten zijn jullie overigens al te laat. De post doet er vaak minstens drie weken over ;)
De foto's laten nog even op zich wachten. Dit hangt af van Angelo en of hij internet heeft geregeld in ons huis.

Nou, tot de volgende keer maar weer.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek1#

  • 01 September 2008 - 20:28

    Jette:

    Ey Zus

    Leuke weer iets van je te horen! Je maakt er wel hele verhalen van zeg, veel leeswerk, maar wel errug leuk. Nou doe hennig an daaro.

    xxx

    ps: Ik heb mijn P ^^

  • 01 September 2008 - 21:03

    Mam:

    Hoi Loes,

    Tsjonge, wat een verhaal. Hartstikke leuk om te lezen, ik kijk er echt naar uit.
    Groot gelijk om je twijfels uit te spreken. Met een eerlijke, correcte houding kom je nog altijd het verst. Wel jammer dat je het weekend moest ingaan met een rotgevoel. Je nieuwe plek lijkt me een leuke uitdaging.
    Mail met bijlage is goed overgekomen hoop ik?
    Tot de volgende keer.

    P.S. hoe is het met de hagedis, je hebt hem toch wel gevoederd?

  • 02 September 2008 - 10:54

    Curacao Fans:

    Ha die Loes, geweldig die verhalen. We zien het helemaal voor ons. De gedachten bij een curacoaernaar is komt ik er morgen niet dan wel overmorgen. We hadden al zoiets Loes naar de Aloe plantage!!!!!!!!!Maar gelukkig hebben ze wat anders voor je gevonden. Fijn dat je het boft met je medehuisgenoten. Elke dag uitgaan feesten en BBQen lijkt ons ook niets. Bij Octopus of zoals wij het kennen Wederfoort kun je inderdaad lekker eten. Leuk strand niet zo bekend bij de toeristen.
    Je ben er dus te laat achter gekomen dat het orkaan tijd is en dat er dan weinig wind is en de zon des te harde schijnt, moet je nu op de blaren zitten. Ps wat betreft de auto zorg wel dat er goede banden op zitten want als het begint te regenen is het een stortbui en zijn de straten spiegelglad. We zijn benieuwd naar de foto's Kunnen we kijken waar je precies woont. Succes verder

    Groetjes Jannie en Gosse

  • 02 September 2008 - 11:45

    Inge:

    Heey, jammer dat de stageervaring wat minder begon, maar gelukkig zit je nu ergens anders. Die dingen die je eerst moest doen halen bij lange niet het HBO-niveau dus ik denk dat het alleen maar goed is dat je dat hebt aangegeven. Wel raar dat er nu weer een andere student zit voor een stage. Al die strandverhalen zijn wel jaloersmakend hoor ;) Je gaat toch wel een keertje stappen he, is daar vast erg gezellig. :P
    Joseph is ook begonnen, al gekeken? Ik denk dat Freek Bartels de grote favoriet is.
    Nou ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen! XX Inge

  • 03 September 2008 - 18:25

    Sanne:

    Ik vind dat je het weul moest zegn. Goed gedaan! en volgens mij klinkt de All Stars embroidery toch precies wat je wil of niet!

  • 03 September 2008 - 19:20

    Wieteke:

    Hoi Loes,
    Ik lees; zwemmen, strand en bbq.. Nu weet ik het zeker; ik doe iets fout. Het regent hier, het is koud en bij Sol mis ik een trompet..hahaha.. Geniet er maar lekker van!! Trouwens wat betreft die stageplek; Je hebt het gewoon goed gedaan hoor. De nieuwe plek klinkt een stuk interessanter. Tot horens,
    Groeten Wieteke

  • 03 September 2008 - 20:33

    Ilse:

    He ontzettend stoere meid, ik lees dat alles goed met je gaat! Ik wil wel even met je ruilen, lekker zwemmen, in de zon liggen, andere mensen leren kennen en allemaal mooie gebieden zien. Echt helemaal geweldig. Ik wil je even zeggen dat ik het erg goed van je vind dat je aan hebt gegeven dat de eerste stageplek waarschijnlijk niet helemaal aansluit. Hoop dat deze stage wel bij je past, uiteindelijk ben je hier ook om iets te leren. Veel plezier nog en tot gauw. liefs Ilse

  • 03 September 2008 - 20:49

    Fam: T. Witbreuk:

    Ha die Loes
    Fijn dat alles goed gaat
    Wij hopen dat je er een fijne tijd hebt.
    Groeten Thom en Brigitte
    Een dikke zoen van:
    Ebel en Jord.


  • 04 September 2008 - 15:05

    Laura Van Zutphen:

    Ha die Loes!!

    Leuk om zo je ervaringen te lezen!! Ennuh...groot gelijk dat je je twijfels hebt uitgesproken, goed van je! Genietze daar, ik blijf je site volgen!

    Groetjes !!

  • 04 September 2008 - 19:56

    Ida:

    hoi loes,

    hartstikke leuk om jouw verhalen te lezen, je hebt talent!!
    afgelopen dinsdag wel raar op het SOL zonder loes,
    ik wens je heel veel plezier en sucses, en wacht op je volgende verhaal.

    groetjes Ida

  • 06 September 2008 - 20:08

    Gerdie:

    Ha die Loes, Leuk je verslag te lezen. Ik heb genoten. Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt om niet direkt met het eerste stage adres in zee te gaan. Je hebt nu toch iets wat veel beter bij je opleiding past. Zeg alvast van harte Proficiat met je verjaardag op 8 Augustus en een gezellige dag toegewenst ( maar dat zal vast wel lukken )
    Groetjes vanaf Oldenzaal en tot schrijfs

  • 07 September 2008 - 09:59

    Marga Ter Laak:

    Hoi Loes,

    Wat leuk om je zo een fijne oud-nieuwjaarsdag te kunnen wensen!

    Het is goed altijd om je twijfels uit te spreken. Recht door zee dan kom je het verst toch! Voor 8 september 2008 PROFICIAT.

  • 07 September 2008 - 10:48

    Toos:

    Hoy Loes,

    Wat een leuk verhaal om te lezen en je hebt in 1 week tijd al heel wat meegemaakt. Leuke en minder leuke dingen.
    Hopenlijk ga je ht bij het nieuwe stage-adres geweldig krijgen. Zo te lezem gaat het in je vrije tijd allemaal wel geweldig, behalve dan die heerlijk verschrikkelijke zon.
    Ga zo door met die mooie verhalen,hartsikke leuk. hartstikke leuk.
    PS: Een kreet van een collega van mij die al vaker op curacao is geweest: Ze komt niet erg zonder vriend. Dit was zijn ervaring. Dus ???
    Nog heel veel plezier en ga ook volop genieten.
    Groetjes Toos and family.

  • 08 September 2008 - 08:35

    Gosse En Jannie:

    Hoi jarig jobje van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van.
    Zal wel een feest worden in de openlucht. Hier is het nu slecht weer

  • 08 September 2008 - 10:05

    Iris Leussink:

    Hoi Loes,
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuk feestje van!!
    Groet,
    Iris

  • 08 September 2008 - 15:18

    Sanne:

    Hankipankishanghai! hankipanki shanghai! hankipankishanghaiiii, hankipankishanghai!

    Gefeliciteerd!
    Ik bel je ook nog even.

    groetjes Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 126247

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: