HOT!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu HOT!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

HOT!!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

27 Augustus 2008 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi!

Hier mijn eerste bericht vanaf Curacao. Het moet wel ff snel, want we zitten op het moment in een internetcafé omdat internet bij ons thuis het momenteel niet doet. Vrijdag wordt dit als het goed is geregeld. Maar ik ga er vanuit dat het nog wel iets langer gaat duren. Het wordt immers geregeld door een antilliaan en die doen het allemaal hennig an ;).

Mijn allereerste keer in het vliegtuig is prima verlopen. We vertrokken op tijd uit Nederland, hadden geen turbulentie onderweg en we landden om 15.30 uur plaatselijke tijd. Hier werden we opgewacht door Angelo, onze huisbaas. Het eerste wat ik dacht toen we landen was: Jemig, wat is het hier heet!! Ik was er wel een beetje op voorbereid, maar in tegenstelling tot wat mij allemaal is verteld stond er totaal geen wind. We hebben het geluk dat we in de allerwarmste periode aankomen op Curacao. Voorlopig blijft het ook nog zo, dus daar moeten we maar aan wennen.

Het huis waarin we wonen ligt op 200 meter van de zee, dus perfect. Gisteren hebben we onze eerste duik genomen en dit was heerlijk. Dit is toch waarvoor we naar Curacao zijn gekomen :). Het huis is heel basic. Alles wat we nodig hebben is er. Niks meer en niks minder. Ik kreeg er een beetje een kampeergevoel bij. Mijn kamertje ziet er prima uit en er staat een prima bed. Dat is het allerbelangrijkste. Wel zat er gisteravond toen ik mijn kamer binnenkwam een kleine hagedis op mijn muur. Maar net toen ik er een foto van wilde maken liep hij er vandoor. Waarschijnlijk zit dat beest nu nog wel ergens. Ik moest erg lachen om de gedachte hoe de andere meiden in mijn huis hadden gereageerd als er één op hun kamer had gezeten. Ik denk dat de hele buurt het had kunnen horen, haha.
Zodra ons internet thuis het weer doet zal ik een paar foto's plaatsen van ons stulpje en het adres waar alle kaarten en brieven naar toe gestuurd kunnen worden ;).

In de twee nachten die we hier hebben doorgebracht heeft het flink gestormd en geflitst. Afgelopen avond, toen we net buiten aan ons avondeten zaten, stak er opeens een flinke wind op. En 5 min later barsste de storm los, we waren echt net op tijd binnen. Dit was meteen ook onze eerste avond zonder stroom. Gelukkig had Cheryl, één van mijn huisgenoten, een kaarsje bij zich. Dus hebben we met z'n achten rond één waxinelichtje ons eten opgegeten, best gezellig toch?

Vanochtend zijn we met een busje richting de UDC (de school) gereden. Deze busjes moet je gewoon aanhouden door je hand op te steken. Er rijden geen bussen op vaste tijden.
(We hebben gisteren overigens ook al een helse tocht gemaakt in één of andere propvolle schoolbus, waarin we alleen nog konden staan. Toen we buiten voor de bus stonden, pal in de zon, dachten we: warmer kan het niet worden. Echt niet dus! In de bus was het nog 10 keer warmer, pfff)
Uiteindelijk waren we om 09.30 uur bij de school terwijl we om 09.00 uur een bijeenkomst hadden. Maar meteen een beetje aanpassen aan de Antilliaanse mentaliteit, niet waar? Het grappige was dat we nog als eerste waren ook. De anderen stonden ergens helemaal aan de andere kant van de stad. Uiteindelijk begon de bijeenkomst om 10.00 uur. We moesten nog een hele zooi papieren invullen ivm het aanvragen van de verblijfsvergunning. Ook kregen we te horen waar we stage gaan lopen. Ik ga stage lopen bij Aloë plantage. Dat is minstens een uur rijden van mijn huis. Maar hopen dat het een leuke plek is. Ik ga er vrijdag kennis maken, dus dan weet ik meer.

Als we zo dit café uitkomen moeten we even auto's regelen en boodschappen doen. Hopelijk is er dan vanavond nog even tijd om te zwemmen. Maar die kans schat ik klein in, het is hier namelijk al donker om 18.30 uur.

O ja, nog een leuk feitje. Mijn naam heeft een betekenis is het Papiaments! Loes betekent licht. Dat vertelde Angelo toen ik me voorstelde, echt grappig.

Voordat ik een einde brei aan dit verhaal wil ik mijn (ex)collega's bij ZSM bedanken voor de superleuke laatste werkdag. (ongelovelijk dat dit nog geen week geleden is!).

Verder ook iedereen bedankt voor alle reacties op mijn verhalen. Echt superleuk om te lezen!

Tot een volgende keer!


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/SchipholVliegtuigHato#



  • 27 Augustus 2008 - 18:27

    Inge:

    Heey Loes, leuk om je eerste bericht uit Curacao te lezen. Ik was al erg benieuwd! Succes op je stageplek en met alle nieuwe indrukken die nog op je af gaan komen. :) Ik moet pas volgende week donderdag voor het eerst weer naar school. :O
    Groetjes, Inge!

  • 27 Augustus 2008 - 21:26

    Jette:

    Dag Zus

    fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen op Curacao. Haha het imago van "hennig an doen" is dus behoorlijk waarheidsgetrouw daar. Maar hoe zit het nu met al die gekleurde huisjes :P ?

    groetjes

    ps: Ik heb mijn eerste herkansing gehaald =D Morgen hoop ik mijn P binnen te halen.

  • 27 Augustus 2008 - 22:17

    Mam:

    Dag Loes,

    Verrassend om nu om 24.00 uur (nog net voordat ik ga slapen) je eerste verhaal vanuit Curacao te lezen, had ik niet meer verwacht. Fijn dat je een paar sms-jes stuurde. Kon je nog slapen in het vliegtuig of ben je al die tijd wakker gebleven? Gezellig zo'n hagedis in je kamer, heb je meteen een huisdier (iets voor Jette!!). Ben benieuwd hoe je stageplek zal zijn, maar dat lees ik dan binnenkort wel. Papa en ik hebben afgelopen maandag nog lekker langs het strand gelopen in Scheveningen. Het was prachtig weer en natuurlijk zijn we bij Simonis vis gaan eten. Ik heb de tapas geprobeerd maar dat is helaas niet bevallen, er zaten naar verhouding wel erg veel olijven bij. Dus nog maar een visspies erbij genomen en die was verrukkelijk. Tot de volgende keer maar weer.
    Groetjes.

  • 28 Augustus 2008 - 06:59

    Suzanne:

    nou Loes, daar zit je dan! Super stoer hoor! Zo te lezen ga je een super leuke tijd tegemoet! Geniet ervan!

  • 28 Augustus 2008 - 10:39

    Carolein:

    Wat een ontzettend leuk verhaal. Hoezo.....even kort. Man wat een verhaal. Ik ben blij dat de vlucht goed verlopen is. En....we zullen je vanavond missen. Cker weten. Wat leuk dat jou naam een betekenis heeft in het Papiaments. Ik zal het onthouden. Zodra er hier weer iets te melden valt, zal ik je het niet onthouden. Veel succes, plezier, en ervaring. Tot de volgende keer. xxx Henk, Carolein en Lisa

  • 28 Augustus 2008 - 11:33

    Tineke:

    Leuk om zo snel al een berichtje van je te lezen! Gelukkig maar dat de vlucht goed is gegaan! Veel plezier met je stage op de aloe-plantage, hopelijk ga je het er leuk vinden. En leuk zo'n hagedis op je kamer, vast heel gezellig :) Ik kijk naar je volgende verhaaltje! Groetjes Tineke

  • 28 Augustus 2008 - 20:07

    Pa:

    Hoi Loes,
    Nooit geweten dat jij van die lange verhalen zo uit je mouw schudt.Goed te horen dat de reis voorspoedig is verlopen. Vertrok je vliegtuig precies op tijd ? Stond die toch op een andere plaats dan ik dacht en hebben we een verkeerd toestel uitgezwaaid.Heb je al een naam bedacht voor je huisdier ? Haggy lijkt me wel leuk .

  • 29 Augustus 2008 - 04:32

    Dorothé:

    Hé topper!

    Geweldig om dit allemaal te lezen. Fijn dat alles goed is gegaan. Je mag niet klagen over het warme weer daar hoor want het kan veel beroerder. Hier in Ollanda is het ronduit slecht. Bewolkt, regen en ca. 19 graden. Ik geloof dat we 1 zonnige dag krijgen dit weekend en dan is het al weer voorbij... dusss geen medelijden vanaf deze kant....
    Heel veel succes met je eerste dag bij Aloë, zal vast leuk worden.

    Groetjes van een bleekneusje uit Ollanda!

  • 29 Augustus 2008 - 12:27

    Maria Kamphuis:

    Hallo Loes
    Wat super van jou om naar Curacao te gaan voor stage,heb zelf ook twee dochters...met een een boel "poehei" , maar nee dat durven ze mooi niet. Moedig hoor. Waar heb je trouwens die mooie krullen van (waar moeders soms toch goed voor zijn.... he)
    Zoals je misschien wel weet ben ik die stomme collega van je moeder "Frau Aust".
    (ben dus dat domme blondje). Bij deze wens ik je alle succes toe op je stage enne...ik zal jouw moeder wel in de gaten houden (haha) Uiteraard ben ik zeker nog van plan deze site vaker te lezen, hatstikke leuk geschreven.
    Groeten, Maria

  • 30 Augustus 2008 - 08:52

    Maaike:

    Hee Loessie!

    Je hebt het gered! Veilig aangekomen op curacao! Maak er een fantastische tijd van, probeer alles wat je uit kunt proberen en kom vooral niet te bruin terug; we zijn al jaloers genoeg ;-)

    Het loopt zo wel erg leeg bij Sempre hè..

    Dikke kus!

  • 30 Augustus 2008 - 16:19

    Sanne:

    ja wat is je nr nou? die heb ik nu niet...
    5230024

  • 30 Augustus 2008 - 19:37

    Lidy Borgerink:

    hoi loes,
    je bent nog geen week weg wat je nu al hebt meegmaakt. geweldig wat een uitdaging. Leuk om je verhalen te lezen geniet ervan ik blijf je volgen.
    Gr. Lidy en dikke knuffel uit Agelo.
    Ps 1 letter minder dan je huisbaas Angelo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 126242

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: