Vaccinaties! - Reisverslag uit Losser, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Vaccinaties! - Reisverslag uit Losser, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Vaccinaties!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

05 Augustus 2008 | Nederland, Losser

Hallo allemaal!

Sjonge wat gaat de tijd snel! Over een kleine 3 weken zit ik al op Curaçao! Vandaag was het tijd voor de vaccinaties. Nu hoor ik jullie denken: heb je vaccinaties nodig voor Curaçao? Dit is volkomen terecht, want voor Curaçao heb je dit inderdaad niet nodig. Er is echter een grote kans dat ik in de maanden dat ik op Curaçao ben een uitstapje ga maken naar Venezuela of Suriname of iets daar in de buurt en voor die landen moet je wel je vaccinaties halen. Ik heb me laten inenten tegen Difterie, Tetanus en Polio (DTP), Gele koorts en Hepatitis A en B. Voor Hepatitis A en B moet ik over 2 weken nog een tweede spuit halen en als ik terugkom uit Curaçao nog een 3e. Niet al deze vaccinaties waren persé nodig, maar werden wel geadviseerd. Ik heb me tegen alles laten vaccineren waar ik mogelijk mee in aanraking kan komen. Beter te veel dan te weinig, toch? Verder heb ik ook nog een recept gekregen voor Malariatabletten. Deze moet ik ook nog even afhalen bij de apotheek. Als laatste is mij nog met klem aangeraden om ervoor te zorgen dat ik me altijd insmeer tegen de muggen. Deze kleine beesten kunnen nu eenmaal veel virussen overbrengen en veroorzaken. Dat wordt dus smeren de komende 5 maanden, want op Curaçao stikt het van de muggen!

Genoeg over de vaccinaties, tijd voor nog een paar andere zaken. Voor de komende 3 weken heb ik namelijk nog veel op het programma staan. Zondag de 10e ga ik met mijn zusje naar Les Misérables in Rotterdam. Voor vrijdag de 15e heb ik afgesproken met de andere 7 studenten met wie ik op Curaçao een huis ga delen. Erg leuk om nog verder kennis te maken voor we op het vliegtuig stappen. De 17e heb ik nog een optreden met het SOL (mijn orkest in Deventer). Ook de uitnodigingen voor mijn gecombineerde verjaardag/afscheidsparty voor de familie, op vrijdag de 22e, zijn inmiddels de deur uit. Ik hoop dat ik iedereen dan nog even zie. En dan, last but not least, doe ik zondag de 24e (inderdaad, de dag voor ik vertrek) nog mee met de fietstocht van Sempre. Het muziek maken en de mensen van Sempre zal ik ook heel erg gaan missen (deze mensen zijn toch ook een beetje familie) en dit is de perfecte manier om daar ook (voorlopig!!!!) afscheid van te nemen.

Hier wil ik het voor nu bij laten. Ik vind de reacties op mijn berichten echt super leuk. Blijf dit vooral doen!! Ook als ik op Curaçao zit!! Ik ben uiteraard ook zeer benieuwd naar hoe het jullie vergaat als ik aan de andere kant van de oceaan verblijf. Dus mail vooral!

Tot de volgende keer!

  • 05 Augustus 2008 - 21:10

    Monique:

    Hoi Loes, nou de tijd vliegt inderdaad voorbij, als jij al over 3 weken gaat! Ik weet nog dat ik je in de trein tegenkwam en toen leek het nog een hele tijd te duren. Ik hoop dat je geen last hebt/krijgt van de vaccinaties.Ik wens je hier nog een leuke tijd met de musical, het fietsen, muziek maken en... het afscheid nemen! groetjes van monique

  • 06 Augustus 2008 - 10:11

    Carolein:

    Ha die Loes,

    Ik ben wel heel blij je de komende 2 weken nog te zien. Laatste repetitie, laatste activiteit het fietsen, maar.....je zult vast een heel leuke rijd krijgen op Curacao

  • 08 Augustus 2008 - 08:36

    Ton Buurman:

    Heelveel succes in Curacao. Wat ga je doen daar en wat is je studie? Je zit zeker in Sol groet Ton

  • 21 Augustus 2008 - 07:39

    Dorothé:

    Nou Loessie, over een paar dagen gaat het dan echt gebeuren! Ik vind het heel stoer van je dat je dit doet, dat je zooooo ver weg gaat. EN Nog nooit gevlogen.... oh oh!
    Nee hoor, vliegen is geweldig. Jammer dat je zo'n lelijk eiland hebt gekozen, Texel is veel mooier (ha, ha)
    Ik wens je heel, heel, heel veel plezier daar! Geniet!

    Groetjes en een dikke knuffel.

  • 22 Augustus 2008 - 06:18

    Moniquevoortman:

    Ik wens je vandaag een bijzondere verjaardag/ afscheidsparty en zal je de komende tijd zeker via deze site volgen.
    Een fijne tijd in Curacao gewenst en Geniet ervan!!!
    Groetjes Monique

  • 22 Augustus 2008 - 13:02

    Leonie :

    Hoi Loes,

    Even snel je weblog bekeken! Maar heel veel plezier en een goede reis toegewenst.
    We wachten hier je eerste verhaal van een aantal kilometers verderop ;) af.

    groetjes, Leonie

  • 25 Augustus 2008 - 19:42

    Mam:

    Hei Loes,

    Nog een half uurtje en je gaat landen in Curacao. Wat zal je geradbraakt zijn. Hopelijk heb je toch even kunnen slapen in het vliegtuig en alle spanning en inspanning van de (overigens optimale) voorbereidingen achter je kunnen laten. Neem rustig de tijd om te acclimatiseren en even bij te slapen. Het grote genieten komt dan vanzelf. Ik vind het ongelooflijk knap dat je deze stap hebt durven zetten en ben supertrots op je. Je begrijpt dat ik vanaf nu dagelijks achter de computer te vinden ben om al je belevenissen te volgen. Tot gauw.

    groetjes, mam

  • 25 Augustus 2008 - 22:38

    Tineke:

    Hooi Loes!
    Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad! Spannend voor de eerste keer... En ik kijk uit naar je eerste verhaal vanaf Curacao!
    Groetjes!

  • 27 Augustus 2008 - 15:12

    Joke:

    Ik was benieuwd hoe je eerste dagen op Curacao zijn verlopen en hoe je het vliegen is vergaan. Eerst maar even wennen en acclimatiseren. Ik lees/hoor het wel.

  • 27 Augustus 2008 - 16:58

    Gerdie:

    Ha die Loes..

    Hoe gaat het? Goed aangekomen en een goede vlucht gehad. Ik volg je wel hoor. Groetjes uit Oldenzaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Losser

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 126247

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: