Quirky - Reisverslag uit Cookshire-Eaton, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Quirky - Reisverslag uit Cookshire-Eaton, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Quirky

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 December 2010 | Canada, Cookshire-Eaton

Lieve I.

Zo, dat klusje zit er ook weer op. Het bespuiten van de heg met een mengsel van eieren, melk, een goedje met vislucht en water. Dit schijnt er voor te zorgen dat de herten de heg voortaan met rust laten. Wat een lucht!

Sinds vorige week maandag verblijf ik in Cookshire-Eaton, Quebéc bij Chuck & Cathy. Het gebied waar ik zit is volledig Franstalig. Gelukkig is de moedertaal van Chuck & Cathy Engels, dat is wel zo makkelijk. Ik kwam maandagavond aan rond etenstijd. Cathy had vegetarisch gekookt omdat ze niet wist of ik vlees at. AAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Hehe, ik kon er de humor wel van inzien. En zo erg was het nu ook weer niet, één dagje kon er nog wel bij. Behalve Chuck & Cathy loopt er hier in huis ook nog een kat rond, die zo dik is dat het lijkt alsof ze zojuist een andere kat heeft verorberd. Het beest heeft de belachelijke naam ‘Pussy willow’. Virginia, hun oudste dochter die in Sherbrooke woont samen met haar eenjarige dochter Cecilia, heeft ook een kat ‘Bob’ genaamd. Dat vind ik dan wel weer een stoere naam voor een kat. Dit even ter zijde.

Mijn hosts hebben een kassenbedrijf. Ze kweken bloemen, planten en kruiden die voornamelijk in de lente worden verkocht in hun winkel in Sherbrooke. De klusjes die ik uitvoer staan vooral in het teken van het opruimen en schoonmaken van de kassen zodat ze weer klaar zijn voor gebruik. Verder heb ik lege wijnflessen schoongemaakt, gevuld met wijn en deze vervolgens voorzien van een kurk. Dit was een leuk klusje. Ze maken hier hun eigen wijn. Waar je in Nederland toch een prima Aldiwijn op de kop kunt tikken voor een eurootje of vier, ben je in Canada voor een goedkope fles toch als snel twaalf dollar verder (omgerekend zo’n acht á negen euro). Als wijnliefhebber loont het dus zeker om je eigen wijn te maken.

Chuck & Cathy zijn leuke lui. Chuck is zeer bijdehand en humoristisch en Cathy heeft een gigantische schaterlach. Een supercombo! Ik lig dan ook regelmatig in een deuk, is het niet om de grap van Chuck, dan wel om de lach van Cathy. Verder zijn we allemaal goed aan elkaar gewaagd, dus dat is leuk. Ik moet toegeven dat bijdehand antwoorden op bijdehante opmerkingen niet altijd meevalt in het Engels, maar ik houd me goed staande :). Sinds een paar dagen heeft Chuck bovendien bedacht dat hij me ‘Lucy’ wil noemen. Ik heb hem daarom maar omgedoopt tot ‘Chucky’. Dat klinkt in ieder geval een stuk belachelijker dan ‘Lucy’. Voordat ik hier kwam waarschuwde Chuck me voor hun ‘quirky’ gevoel voor humor, wat dat dan ook mag betekenen. Ik denk dat je het volgende voorbeeld wel kunt indelen in de categorie ‘quirky’. Afgelopen week werd er keihard gelachen (met name door Cathy) om een groente uit hun moestuin. De betreffende groente wordt dan ook aan iedereen geshowd die op bezoek komt. Toegegeven, het was inderdaad wel erg komisch. Ik heb een foto op de website geplaatst. Ik denk dat deze geen uitleg behoeft. Mocht dit wel zo zijn, dan moet je me dit maar even laten weten.

Gisteren hebben we de verjaardag gevierd van Cecilia, die één jaar is geworden. De andere dochter van Chuck & Cathy, Mary, was er ook samen met haar vriend Chris. Verder waren er nog wat vrienden. We zaten met dertien man aan tafel. Het was erg gezellig. Ik heb net de afwas van gisteren weggewerkt en de keuken een beetje opgeruimd. Das het nadeel als er zoveel mensen komen eten.
Zojuist ben ik er live getuige van geweest hoe Chuck een jonge haan heeft gedood (er is al een wat oudere haan en twee hanen in een groep kippen werkt niet). ‘Gewoon z’n kop dr afhakken’ zei hij en zo was het ook. Wel maf dat zo’n beest nadien nog een halve minuut blijft rondfladderen. Wellicht een wat luguber einde van dit bericht, maar het was weer een nieuwe ervaring voor mij en iets wat ik toch wel een keer gezien wilde hebben.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 04 December 2010 - 01:52

    Joris Bolhaar:

    zozo Loes, klinkt allemaal erg interessant! en goed zo, humor is essentieel :)

  • 05 December 2010 - 00:54

    Monique :

    Hoi Loes,
    nou, zo'n foto heeft inderdaad geen verdere uitleg nodig.
    De prijs van een "goedkoop"wijntje voorkomt wellicht een kater.
    Fijn dat je weer een leuk adres hebt om te verblijven. geniet er nog van!
    Groetjes Monique B.

  • 05 December 2010 - 10:32

    Ida:

    Hoi loes,
    geniet nog steeds van je geweldige verhalen! Jij natuurlijk van je avonturen.
    Ik wens je een fijne "Sinterklaas"

  • 05 December 2010 - 22:17

    Alice:

    I Love Lucy!

  • 10 December 2010 - 12:30

    Sanne:

    hmmm, mooie benen...

  • 15 December 2010 - 08:53

    Suus:

    heerlijk zo'n einde. Hoort bij het leven toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Cookshire-Eaton

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 126086

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: