58 graden noord - Reisverslag uit Churchill, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu 58 graden noord - Reisverslag uit Churchill, Canada van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

58 graden noord

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Oktober 2010 | Canada, Churchill

Lieve I.

Na de cd’s te hebben beluisterd van Beauty & the Beast, Wicked, Cats, Chess, Chicago, Joe the musical, Joseph and the amazing technicolored dreamcoat, Rembrandt de musical, Tsjechov, Sunset boulevard, Footloose, Cabaret, Tarzan en Fame, twee films (Wimbledon en Coyote Ugly) te hebben bekeken, vijf dutjes van anderhalf uur, vier dutjes van 45 minuten, twee keer vijftien minuten ‘luchten’, 41 sudoku’s en tien woordzoekers ben ik vanochtend om 9.30 uur plaatselijke tijd veilig aangekomen in Churchill. De trein had maar tweeënhalf uur vertraging, wat best meevalt als je afzet tegen de 43 uur die de reis normaal gesproken duurt.

Eerst mijn Bed & Breakfast maar een opgezocht. Dit was niet zo’n heel moeilijke opgave. Met iets van veertien straten en zo’n 1000 inwoners is Churchill best een overzichtelijk geheel. Om dat ik pas kon inchecken om 12.00 uur heb ik mijn bagage daar gedumpt en mezelf getrakteerd op een stevig Canadees ontbijt bestaande uit twee eieren ‘over easy’, fries, bacon, toast en koffie. Dat ging er goed in na twee dagen geleefd te hebben op broodjes met jam, fruit en snacks (tja, je moet ergens op bezuinigen hè). Na het ontbijt maar eens een rondje gelopen door Churchill. Het is hier koud! -10, brrr. Nog niet oog in oog gestaan met een ijsbeer tot nu toe en dat is misschien maar goed ook. Ze schijnen hier ’s nachts gewoon door het stadje rond te lopen. Toen het 12.00 uur was maar richting mijn B&B gelopen, ik was toe aan een douche.

Zo meteen maar eens kijken of ik een historische, culturele tour kan boeken voor morgen. En daarna een kijkje nemen in het Eskimo museum . Voor donderdag staat de ijsberen tour op het programma. En donderdagavond maak ik me weer op voor een minimaal 43 uur durende treinreis. Tja, je moet er wat voor over hebben om de ijsberen te zien.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 19 Oktober 2010 - 20:45

    Angele:

    Hoi Loes,

    Zat achter de laptop en kreeg je mail binnen en wat blijkt ik ben de eerste vandaag die je leuke verhalen leest. Er is voetbal op televisie dus zodoende ben ik een beetje aan het surfen en ik dacht ik loop een beetje achter dus kon ik even eenzijdig bijpraten met Loes. Afgelopen week heb ik twee Canadezen getroffen in het Haagsche bos tijdens mijn wekelijkse hardloopsessie. Ze vroegen of ik engels kon en of ik kon zeggen hoe ze in Lonneker konden komen. Ik zei dat ik niet zo goed in het engels was als Loes maar ik heb ze hopelijk wegwijs weten te maken. Natuurlijk heb ik even gevraagd of ze Loes kenden die nederlandse dame die in Canada engels aan het leren is maar nee ze hadden nog nooit van Loes gehoord. Loes veel plezier met de ijsberen en hou ze wel een beetje op afstand want het lijken me geen knuffel beren.
    Groetjes uit Losser

  • 20 Oktober 2010 - 13:00

    Monique:

    Hoi Loes,
    -10:dat is behoorlijk fris. Gelukkig is het hier nog een beetje warmer.Wat een reis: 43 uur, maar ja als je daarvoor ijsberen te zien krijgt!!En ik zou 'snachts maar gewoon in je bed blijven, je zult er maar een tegen het lijf lopen.....
    Een fijne tijd in Churchill.
    ps. Ik ben overigens best benieuwd hoe jij de paprika's nu schoon maakt: als dat de helft van de tijd scheelt wil ik het ook graag weten.
    groetjes Monique B.

  • 20 Oktober 2010 - 14:22

    Jette:

    Hey zus

    Lekker door t stadje aan t ijsberen? `t klinkt nu al als een groot avontuur. maar -10 brrrr koud zeg. Hoewel t hier op dit moment ook niet heel erg warm is. T is weer lekker hollands weer. Regen regen en nog eens regen. Als je een ijsbeer tegenkomt moet je m maar n grote knuffel van me geven ;)

    xx

  • 20 Oktober 2010 - 15:07

    Monique Witbreuk:

    Hoi Loes.
    Heb je verhaal gelezen. Ik hoop dat je de ijsberen te zien krijgt. Heel spannend allemaal maar pas goed op!
    Veel plezier de laatste 3 maanden. Groetjes uit Glanerbrug.


  • 20 Oktober 2010 - 16:36

    Mam:

    Jeetje, 2x 43 uur in de trein......een mens moet er wat voor over hebben om ijsberen in levende lijve te zien. Veel plezier morgen tijdens de tour. Hoop dat je een goede winterjas hebt gekocht.

    groetjes, mam
    PS. leuk kaartje voor Jord.

  • 20 Oktober 2010 - 19:06

    Marieke :

    Hey Loessie,

    Bijna is het dan zover! Je grote ijsberenavontuur. Ik hoop wel dat je echt wat leuke momenten krijgt en vooral veel ijsberen te zien krijgt, want anders is het wel een gigantische onderneming geweest. Maar wel cool, zoiets doe je niet gauw weer.

    Heb je trouwens al gehoord dat wij hier in Nederland voor de gek worden gehouden door jouw (bij)naamgenoot Loessie? Ik vond het eigenlijk wel erg geinig dat die naam was gekozen. Heeft zo moeten zijn waarschijnlijk.

    Wendy van Dijk heeft namelijk een nieuwe typetje. Vanaf a.s. zaterdag op rtl4. De voorstukjes beloven veel goeds. Wie weet kun jij het nog wel zien op rtlgemist.

    Heel veel plezier en geniet ervan!!!!! En ik ben benieuwd naar je verhaal!

    liefs Gossie

  • 21 Oktober 2010 - 07:45

    Suus:

    BRrrrrr.. Succes met je winterjas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Churchill

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 126087

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: