Mucho frio - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Mucho frio - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Mucho frio

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 Juni 2016 | Peru, Cuzco


Lieve I.

Ik had vandaag eindelijk een goede internetverbinding om mijn foto's te uploaden. (De foto's van Kuélap en Catarata Gocta staan bij 'Van de radar' en de junglefoto's bij 'Jungle (dag)book'.) Wel heb ik er er een paar uur voor moeten blauwbekken hier in Cusco. Het is hier 's avonds tegen het vriespunt. En wifi werkt alleen goed als ik buiten zit. Best frisjes na zes maanden zomer ;)

In totaal heb ik drie nachten in Lima geslapen. Bij aankomst in Lima om 19.30 uur groette ik mijn twee kamergenoten, een Engels stel (zij zijn de eersten die ik tegenkom die ook naar de Olympische Spelen gaan!). Ik had best wel honger en vroeg of zij al hadden gegeten. Ze stonden op het punt om weg te gaan om te gaan eten samen met een moeder en zoon uit de VS. En zo kwam het dat ik een half uur later zat te eten met vier onwijs leuke mensen die ik nét had ontmoet. Het was een hele leuke avond en het eten was gruwelijk lekker. We deelden een voorgerecht met cuy (cavia) en daarna ging ik voor de alpaca. Vooral die laatste was om te smullen. Voor Peruvaanse begrippen was het een zeer duur restaurant, maar voor ons viel het mee. Omgerekend was het nog geen € 30,- per persoon. De volgende dag sloot ik aan bij een free walking tour in het centrum van Lima om een indruk te krijgen van de stad. De dag erna ging ik mee met een tour naar Huacachina. Een grote zandoase met gigantische zandduinen. Eerst maakten we een tour in een buggy en vervolgens gingen we duinsurfen. En, we kregen wederom een hele gave zonsondergang. Topdag.

Vanmiddag ben ik naar Cusco gevlogen. Een zeer spectaculaire vlucht dwars over de Andes. Morgen maar eens op zoek naar een leuke tour naar Machu Picchu.

Tot schrijfs.

  • 19 Juni 2016 - 06:55

    Mam:

    WoW, prachtige foto's Loes. En wat een avontuur.

  • 19 Juni 2016 - 08:24

    Harm :

    Geweldig zeg, wat een rijkdom Loes dat je zoveel zien en beleven mag en dat je het zo goed doet ook gewoon. Ik ben echt heel trots op je, weinigen doen jou dit na op deze manier. Wat een kennis doe je op ook en wat maak je maximaal gebruik van de situatie om in deze fase van je leven zoveel te zien zeg. Echt geweldig. En dan ben je d'r nog lang niet, er komt nog zoveel meer. Geniet, geniet!

  • 19 Juni 2016 - 15:47

    Claudia:

    Ha Loes, wat een geweldige foto's en mooie verhalen!

  • 19 Juni 2016 - 17:30

    Inge:

    Van de jungle naar de zandduinen, wat zie je toch veel!!

  • 19 Juni 2016 - 20:47

    Gerdie:

    Geniet nog steeds van je verhalen en mooie foto's . Dank je wel.
    Veel plezier verder nog

  • 20 Juni 2016 - 11:58

    Monique:

    Loes, wat een geweldige foto's van je reis door de jungle. Ik heb ze al 3x bekeken en zie nog steeds weer nieuwe dingen. Ook nu weer heel leuk, maar héél anders deze zandduinen. Kijk al weer uit naar je volgende verhaal! Superbedankt voor het delen van al deze mooie ervaringen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 126089

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: