Olympisch supporteren is topsport - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Olympisch supporteren is topsport - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Olympisch supporteren is topsport

Blijf op de hoogte en volg Loes

13 Augustus 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Lieve I.

Na zeven dagen OS hoefde ik vandaag voor het eerst geen wekker te zetten. Ik heb dan ook flink bijgeslapen. Met vaak twee Olympische evenementen per dag schiet een fatsoenlijke nachtrust er nog weleens bij in, dus dat was echt heerlijk én nodig. Echt topsport, dat Olympisch supporteren.

Mijn eerste evenement van vandaag is het beachvolleybal om 15.00 uur en daarna ga ik gelijk door naar het atletiek waar Dafne Schippers hopelijk tot grote hoogte gaat stijgen. Ik ga in ieder geval de longen uit mijn lijf schreeuwen. Moedig jij dan ondertussen Kromo voor me aan bij de finale van de 50m vrij? Ik denk dat ze het kan, haar Olympsiche titel verdedigen, want die Kromo kan pieken als geen ander.

Ik hebt geen tijd om een uitgebreide update te geven, dus ik houd het vandaag bij een kort en bondige 'Wist je dat'.

Wist je dat:

- ik zo druk ben dat ik sommige hostelgenoten al zeker vijf dagen niet heb gezien?
- we in het hostel echt een grote Olympische familie zijn?
- een muziekmaatje mij al heeft gespot in het programma van Humberto Tan voordat de OS goed en wel waren begonnen?
- ik op de dag van de openingsceremonie Mark Rutte tegen het lijf liep en de neiging had om 'Hé Mark!' te roepen?
- ik dit niet deed omdat ik me op tijd realiseerde dat hij mij niet kent?
- het Holland Heineken House lang niet zo leuk is als in Vancouver?
- in het HHH zowel het buitenlander gehalte als het Gooise R gehalte (dat er is om te netwerken) extreem hoog is?
- ik vind dat het HHH eigenlijk gewoon een grote kroeg zou moeten zijn waar de échte Nederlandse supporters de wedstrijden kunnen kijken en een feestje kunnen bouwen bij NL succes (en dus niet een of andere chique club met veelal netwerkende kakkers)
- de sfeer in het beachvolleybalstadion echt geweldig is?
- Brazilianen geweldige supporters zijn voor hun landgenoten, maar echt heel onsportief voor de rest?
- ik in totaal vier beachvolleybal kaarten heb, maar geen enkel Nederlands koppel in actie zie?
- vrouwelijke sporters veel fanatieker zijn dan mannelijke?
- mannelijke sporters daarentegen veel sportiever zijn en veel betere verliezers?
- er bij de hockeywedstrijden alleen maar (kak)Nederlanders op de tribune zitten?
- het dus eigenlijk best wel raar is dat zo'n kleine sport Olympisch is?
- handbal echt heel erg gaaf is om naar te kijken en echt bloedspannend is?
- een turnwedstrijd heel moeilijk is om te volgen zonder het commentaar van Hans van Zetten?
- dit komt omdat er vier dingen tegelijk bezig zijn in de hal en je niet weet waar je moet kijken?
- ik het heel gaaf vind dat ik de grootste Olympische sporter allertijden, Michael Phelps, live in actie heb gezien?
- ik er heel veel vertrouwen in heb dat Kromo vanavond een medaille gaat pakken op de 50m vrij?
- ik deze wedstrijd helaas niet kan zien omdat ik bij het atletiek zit?
- jij vannacht dus extra hard voor haar moet juichen namens mij?
- de Olympische Spelen met de start van het atletiektoernooit voor mij pas écht gaan beginnen?
- ik de komende vijf avonden in het atletiekstadion zit?
- ik dit onmeunig gaaf vind?
- vanavond Dafne Schippers Olympische historie gaat schrijven voor NL?
- ik hier ongelofelijk trots op ben?
- zowel de handbaldames, als de volleybaldames en hockeymannen en -vrouwen al door zijn naar de kwartfinales?
- ik heel erg hoop dat de handbaldames en/of volleybaldames de finale halen?
- dit mede is omdat ik voor beide finales een kaartje heb?
- ik behalve de wedstrijden waar ik bij ben zeer weinig zie van de Olympische Spelen?
- dit komt omdat de Braziliaanse televisie alleen maar gericht is op de Braziliaanse sporters en de site van de NOS hier niet werkt?
- ik dus nog veel moet terugkijken als ik weer in Nederland ben?
- dit al over twaalf dagen is?
- dit een raar idee is, maar ik hier ook best wel weer naar uitkijk?
- ik de komende dagen met volle teugen ga genieten van het mooiste deel van de OS?
- ik er nu echt vandoor moet?

Tot schrijfs.

• 13 Augustus 2016 - 19:06

Janet:

Haha, geweldig Loes, het klinkt alsof je wel een vakantie kan gebruiken...

• 13 Augustus 2016 - 19:13

Claudia:

Op tv/radio is het al onmeunig gaaf om alles te volgen , hoe gaaf is het dan wel niet om dat allemaal live te zien!! Geweldig deze ervaring en eigenlijk heel raar om te horen dat je over 12 dagen alweer naar Nederland komt. Begin beetje te wennen aan je buitenlandse avonturen! Ga nog maar lekker genieten! En ja wij schreeuwen Kromo naar een medaille, (Pieter Vd H is overtuigd van goud) als jij Dafne maar naar goud schreeuwt! Leuke wedstrijden komen eraan!! Have fun!!

• 13 Augustus 2016 - 19:50

Sanne:

Haha, loes. Weer lekker aan het schrijven op jouw mooie manier! Vraag dan maar naar een Brown Lady in het Hhh. Kijken of de kakkers, zoals jij dat zegd, dat kennen

• 14 Augustus 2016 - 09:10

Suus:

Haha thanx voor de update. Hoe hard wij ook schreeuwden, het is niet gelukt. Op naar het volgende.

Wij je typte over de supporters bij de hockey had ik ook al geschoten. Ik was zo benieuwd of ik jou zou zien zitten dus de kakkers.

Heel veel plezier met de rest van de wedstrijden en de feestjes!

• 15 Augustus 2016 - 06:38

Harm :

Gaaf hoor, dat je zo verschrikkelijk veel live mee mag maken. Wat een feest en wat een afsluiting van deze wereldreis. Geniet nog zoveel en zo lang mogelijk Loes!

Alle hartelijks, Harm

• 15 Augustus 2016 - 11:43

Monique:

Loes, leuk deze update van jou over "de Spelen". Ik ben zelf op vakantie geweest en heb nauwelijks wat gezien van de Spelen, maar krijg zo toch een aardig inkijkje via jou. Geniet nog van de komende periode!
    Groetjes Monique

• 16 Augustus 2016 - 15:00

Daan Boon:

Geweldig allemaal Loes!

• 22 Augustus 2016 - 19:45

Gerdie W:

Hoi Loes
    De spelen zitten er weer op. Wanneer vlieg je terug?
    Alvast een hele goede reis wens ik je.