Chillen voor de storm - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Chillen voor de storm - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Chillen voor de storm

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Juli 2016 | Brazilië, Ilha Grande

Lieve I.

Eigenlijk heb ik niet zoveel bijzonders gedaan sinds de vorige keer dat ik je schreef. Maar, omdat ik morgen vertrek naar mijn allerlaatste bestemming van deze reis, leek het me toch leuk om nog even iets van me te laten horen.

Het was leuk en supergezellig in Holambra. Veel gekletst (dat was wel even lekker na die tien dagen mijn smoel dichthouden), heerlijk gegeten en lekker gerelaxed. En, ik heb mijn eerst Olympische kaarten in ontvangst genomen. K. was zelf niet in Holambra tijdens de drie dagen dat ik er was, dus ze had ervoor gezorgd dat de kaarten al bij een vriendin (en tevens vriendin van R.) waren en van haar heb ik ze gekregen. Dus, ik heb de persoon die de kaarten voor mij heeft meegenomen vanuit Nederland (en daarmee mijn Olympische superheld) nooit ontmoet. En de kans is ook heel klein dat dit ooit nog gaat gebeuren. Dat vind ik zelf echt heel bizar. Maar ik ben o zo blij dat het 'probleem' van de tickets op deze manier is opgelost. Ik had haar graag persoonlijk willen bedanken, maar ik kon dus niet veel meer dan een flesje wijn voor haar achterlaten. Dus dat heb ik maar gedaan.

De volgende reisbestemming na Holambra was Paraty. Hier ben ik één dag geweest. Het oude stadsdeel is leuk en superknus. Waarschijnlijk is dit te danken aan de kinderkoppen op de straat waarop je amper fatsoenlijk kunt lopen. Niet comfortabel, wel sfeerverhogend. Ik vond het geheel wel wat Europees aandoen.

Na Paraty was het tijd voor Ilha Grande, een eiland dat al in de staat Rio de Janeiro ligt. De keuze voor dit eiland was een bewuste. Nog even genieten van de rust voordat de gekte van de Olympische Spelen losbarst. En dat is dan ook precies wat ik de afgelopen vier dagen heb gedaan. 's Ochtends een stuk lopen en 's middags met een boek in de hangmat. That's all. Islandlife to the max! Het Olympisch vuur kwam hier trouwens ook langs toen ik op het eiland was. Maar, dit was vroeg in de ochtend en toen sliep ik nog. Wel heb ik een foto gescoord met de toorts. Toch cool.

Morgen is het zover, dan reis ik naar Rio de Janeiro, de eindbestemming van deze reis.
Voordat de Olympische Spelen beginnen heb ik nog vier dagen de tijd om de stad te verkennen. En dat is mooi, want de ervaring vanuit Vancouver 2010 leert dat je daar tijdens de OS echt geen tijd voor hebt. Ook heb ik dan mooi even de tijd om uit te zoeken hoe alles werkt met het openbaar vervoer, waar alle wedstrijdlocaties zijn, wat de reistijd is om er te komen en om nog een paar tickets op te halen die ik deze week nog op de kop heb getikt. Dit zijn onder andere een ticket voor hét koningsnummer van de OS, de 100 meter mannen (dus wellicht zie ik Usain Bolt geschiedenis schrijven doordat hij zijn 3e goud op rij pakt) en een ticket voor de team finale paardspringen. Ik heb mijn vooraf vastgestelde budget voor Olympische tickets inmiddels met 38,5% overschreden. Maar hé, je leeft maar één keer en dit is een once in a lifetime experience. Bovendien zit ik over de hele reis nog ruim onder mijn budget. Dus ik kan het nog steeds goed tegenover mezelf verantwoorden :).

Hoewel er veel in het nieuws is dat Rio niet klaar is voor de spelen (dit krijg ik ook écht wel mee), maak ik me hier totaal niet druk om. Uiteindelijk verwacht ik dat het allemaal wel zal loslopen. En mocht er toch iets niet helemaal goed gaan, dan dealen we daar dan wel weer mee. Hier ga ik mijn opperbeste humeur en ongelofelijke zin in de wedstrijden niet door laten verpesten.

Tot schrijfs.

P.S. De foto's hieronder zijn van Paraty en Ilha Grande. De foto's van São Paulo staan staan bij het vorige bericht.

  • 01 Augustus 2016 - 07:26

    Mam:

    Mooie foto's Loes. Heel veel plezier bij alle wedstrijden.

  • 01 Augustus 2016 - 08:47

    Claudia:

    Nog maar een paar daagjes en de OS beginnen!!
    Supertof dat je dat live gaat meemaken! Wij zitten voor de tv en misschien spotten we tussen de Usains, Dafnes en Maartjes, jou ook nog!! Dat zou toch lachen zijn?!
    Veel plezier, geweldig genieten!!

  • 01 Augustus 2016 - 10:19

    Harm :

    Dag Loes,

    heel veel plezier in Rio. Wat een gave eindbestemming. Geniet ook daar met volle teugen!

    Hartelijks, vanuit een regenachtig Bakkeveen, waar het echt met bakke uit de hemel op het veen dondert. :(


  • 01 Augustus 2016 - 19:25

    Gerdie W.:

    Wat vliegt de tijd! Veel plezier in RIO!

  • 01 Augustus 2016 - 20:02

    Monique:

    Hoi Loes, ik wens je superveel plezier bij de Spelen. Wat geweldig dat je bij zoveel wedstrijden kunt zijn!!

  • 02 Augustus 2016 - 20:51

    Gerdie:

    Loes,
    Jou laatste avontuur van je reis alweer de OS. Geniet ervan en schreeuw heel wat Nederlanders naar de overwinning.

  • 04 Augustus 2016 - 20:13

    Inge:

    Ik wens je een supergaaf laatste gedeelte van je reis toe in Rio, heel veel plezier met het kijken van alle gave wedstrijden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Ilha Grande

Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 126011

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: