Snowy Big Apple - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Snowy Big Apple - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Snowy Big Apple

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

28 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve I.

Jaaaaaaaaaaaaaaa, ik ben er! Met ruim tweeënhalf uur vertraging ben ik vanochtend (zonder de hele nacht ook maar een oog te hebben dichtgedaan) om 9.30 uur aangekomen in the Big Apple of beter gezegd the Snowy Big Apple. Want jemig de pemig, wat ligt hier ONMEUNIG veel sneeuw. Er is geen woord gelogen op het nieuws. De hoeveelheid sneeuw die ik in Canada had verwacht komt ik nu hier tegen. De vertraging werd trouwens niet veroorzaakt door het weer zoals je misschien zou verwachten (de straten zijn goed begaanbaar in Manhattan), maar doordat we tussen 00.30 uur en 03.45 uur ruim drie uur moesten wachten bij de grenscontrole. Er stonden namelijk drie propvolle bussen voor ons en iedereen werd één voor één gescreend. Maar weet je, het maakte me allemaal niks uit. Ik was al lang blij dat ik in de bus zat en onderweg was. Toen ik namelijk vanuit Sherbrooke in Montréal aankwam en vroeg of de bussen naar NYC gewoon volgens schema zouden rijden vertelde de dame achter de infobalie me dat alle bussen (er gingen er vier richting NYC) vol waren en dat ze me niet kon garanderen dat ik nog mee kon. En dat terwijl ik drie weken geleden al een ticket had gekocht! Ik ben blijkbaar niet de enige die Oud & Nieuw viert in NYC. Ze adviseerde me om een slaapplaats te zoeken in Montréal en dan de volgende ochtend ruim op tijd weer te komen voor de eerstvolgende bus die in de ochtend zou vertrekken. Of ik moest gewoon in de rij gaan staan en misschien had ik geluk. Na mijn opties te hebben afgewogen besloot ik maar in de rij te gaan staan. Als ik dan vanavond niet meer mee kon, dan was ik in ieder geval op tijd voor morgenochtend. Uiteindelijk heeft iedereen zich druk gemaakt om niks, want iedereen kon gewoon mee in de beschikbare bussen.

Qua timing zit ik precies aan de goede kant van de lijn. Als ik een dag eerder was vertrokken richting NYC zou het een drama zijn geweest. Hetzelfde geldt voor Wieteke. JFK airport is gelukkig inmiddels weer open. Dus ik verwacht dat het helemaal goed gaat komen morgen en Wieteke gewoon veilig in NYC aankomt morgen rond 16.30 uur.

Ik zit nu bij de Starbucks op 8th Avenue een cappuccino te nuttigen. Zo maar eens op zoek naar de plek waar ik onze toeristenpassen kan afhalen en daarna op zoek naar een plek waar ze weekkaarten voor de metro verkopen. Dan even lekker rondstruinen en zoveel mogelijk van deze megastad in me opnemen. En dan vanavond naar het concert in de Carnegie Hall. Daar heb ik onwijs veel zin in.

Tot schrijfs.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll

  • 28 December 2010 - 16:01

    Leon:

    hey loes,
    ja ik vond het wel erg spannend worden met het weer in new York.Maar gelukkig zijn de goden je goed gestemd!(zeg ik het nu goed??)
    Heel veel plezier in NY!

  • 28 December 2010 - 19:48

    Mam:

    He Loes, fijn dat het gelukt is. "Onmeunig" veel plezier gewenst.
    Groetjes uit Losser.

  • 28 December 2010 - 19:58

    Marieke:

    Gelukkig ben je goed aangekomen in NY. Zag eergisteren allemaal beelden voorbij komen van een onbegaanbaar NY. Je hebt idd geluk gehad! Heel veel plezier in the big apple!!!!!!

    Groetjes uit Losser

  • 29 December 2010 - 08:40

    Sanne:

    Ik wil foto's zien van de frozen Apple!

  • 29 December 2010 - 11:14

    Yvonne:

    Geweldig Loes ,heel veel plezier

  • 29 December 2010 - 18:38

    Monique W:

    Veel plezier in NJC en wij wensen jou een gelukkig en gezond nieuwjaar. Geniet ervan. groetjes van ons allen ook van tante Miny en oom Herman.

  • 30 December 2010 - 14:39

    Suus:

    En het home alone hotel gezien? haha. Vast een super sfeer, kerstboom, sneeuw, oud en nieuw, en NY. Veel plezier.

    x

  • 30 December 2010 - 15:20

    Monique B.:

    hoi Loes,
    de jaarwisseling in New York: dat lijkt me helemaal te gek! En wie maakt het mee??? LOES!!!!!!
    Heel veel plezier en een goed begin van het nieuwe jaar,
    groetjes Monique

  • 01 Januari 2011 - 23:57

    Fam T. Witbreuk:

    Hoi Loes,
    Bedankt voor je wenskaartjes.
    Allereerst wensen we jou een gelukkig nieuwjaar en alle goeds voor 2011.
    We kunnen nu weer je reisverslagen ontvangen op ons nieuw mailadres.
    Veel plezier in NYC.
    groeten Thom Brigitte Ebel en Jord

  • 03 Januari 2011 - 13:07

    Lidy:

    Hai loes,

    ik kan nu weer je verhalen lezen we hadden een poosje geen computer maar nu doet alles weer. ik was weer een eind achter met lezen. toen ik las dat je naar New York ging had ik wel mijn vraag tekens of je daar wel zou komen met al die sneeuw die daar is gevallen. maar ik lees dat het je wel is gelukt. heel veel plezier en nog de beste wensen namens de hele fam.

  • 10 Januari 2011 - 10:49

    Toos:

    Beetje aan de late kant, maar niet minder gemeend, wil ik je nog een heel gelukkig en gezond 2011 wensen.
    Geniet ook nog van deze laatste weken in Canada.
    Groetjes uit Losser.

  • 10 Januari 2011 - 20:46

    Marijke:

    Ha Loes,

    Heb enige tijd niet op de computer gezeten en vandaag weer e.e.a. gelezen! Poe,poe Carnegie Hall! Mooi hoor!
    Natuurlijk wens ik je nog een geweldig mooi 2011; kan het nog mooier en beter dan 2010??
    Groeten uit koud maar inmiddels sneeuwvrij Losser

    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Canada, here I come!

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2011

Back to reality

24 Januari 2011

Surprise!

19 Januari 2011

In de bak

15 Januari 2011

De schaar er in!

11 Januari 2011

I feel 'wicked'
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 126126

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: