Felis aña nobo gestoofde leguaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Felis aña nobo gestoofde leguaan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Felis aña nobo gestoofde leguaan

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 December 2008 | Nederland, Amsterdam

JAAAAAA, het is zover! De verf en witte lakens kunnen tevoorschijn worden gehaald en de mars kan worden ingestudeerd. Want over precies een maand keert Loesje weer terug op Nederlandse bodem ;). Voor de volledigheid: op zaterdag 31 januari 2009 om 9.15 uur landt mijn vliegtuig op Schiphol. Wat is de tijd toch ongelofelijk snel gegaan. De meeste dingen die er op Curaçao te zien zijn heb ik inmiddels wel bezocht, in veel restaurants heb ik al gegeten en ook heb ik al veel andere dingen ondernomen. Voor de komende maand zijn er eigenlijk nog twee dingen die ik echt wil doen: naar Klein Curaçao en zwemmen met dolfijnen. Dat moet toch lukken dacht ik zo. Ik kijk er nu ook echt wel naar uit om weer naar Nederland te komen. Curaçao is supertof, maar na vijf maanden is het ook mooi geweest. Eindelijk weer slapen onder een lekker dik dekbed, warm douchen, stamppot eten, fietsen (is serieus vier maanden geleden dat ik dat heb gedaan!) en naar het theater. En natuurlijk de aller-allerbelangrijkste dingen in mijn leven: muziek maken bij Sempre en het Sol en vrienden en familie opzoeken!

Het kerstgevoel is bij mij dit jaar ver te zoeken geweest. Eigenlijk heb ik het maar op één moment gehad en dat was toen we met zijn allen aan het kerstdiner zaten. Ik denk dat het eigenlijk maar aan één ding ligt dat het hier moeilijk is om in de kerstsfeer te komen. En dat is het ontbreken van de kou. Het maakt niet uit of je nu tussen de palmbomen zit en op het strand, als het gewoon koud was geweest was dat kerstgevoel vanzelf gekomen. Ik heb dit jaar de kerst echt op zijn zomers doorgebracht, namelijk aan het strand! Echt weer een leuke ervaring!
Tweede kerstdag ben ik ’s avonds samen met Laura naar Nick & Simon geweest. Hier kwamen we ook nog een aantal mensen tegen van de Caracasbaai. Het optreden duurde helaas maar 45 minuten en ik vond ook dat ze veel hetzelfde deden als de vorige keer toen ik ze zag bij Dauwpop. Maar de liedjes blijven leuk! Heb me dan ook prima vermaakt. Na het optreden zijn we ook nog een tijd gebleven omdat de muziek die ze draaiden echt superleuk was.

Zaterdag ben ik samen met Laura, Susanne en Colin naar Kura Hollanda geweest, beter bekend als het slavenmuseum. Ondanks dat ik niet echt een museummens ben vond ik het erg interessant om hier eens rond te kijken. Het is wel iets waar je geweest moet zijn als je vijf maanden op Curaçao bent. Na ons bezoek aan het museum hebben we wat gedronken aan de Handelskade. Rond 16.45 uur zijn we naar het Rif Fort gelopen, want hier zou om 17.00 uur een cruiseschip vertrekken en hier wilden we graag even naar kijken. Op Curaçao komen erg veel cruiseschepen, zeker in de maand december. Deze maand doen zo’n 40 schepen Curaçao aan. De schepen zijn echt gigantisch! Vaak wanneer we ’s ochtends naar onze stages rijden zien we zo’n cruiseschip liggen.
’s Avonds was ik door Sanne uitgenodigd om bij haar te komen eten. In haar kerstpakket zat een gigantische ham, waar je met twee gezinnen van 6 personen minstens twee dagen van had kunnen eten. Ze kon dus nog wel wat hulp gebruiken ;). Laura ging ook mee en Sjoerd en Suus waren er ook, dus op Francisca na het hele Bonairegroepje. We hebben heerlijk gegeten en ondertussen alle foto’s van ons weekendje weg bekeken.

Zondag kwamen we tot de conclusie dat we eigenlijk bijna alles op Curacao wel gezien hebben en we wisten eigenlijk niet zo goed wat we nog moesten doen. Uiteindelijk besloten we om even naar Kontiki beach te rijden. Hier hebben we een broodje gegeten bij Cabana beach. En daar kwam me toch opeens een hoosbui. Veel personeelsleden, die de kussens nog uit de stoelen moesten halen, waren binnen tien seconden totaal doorweekt.

Na dit weekend kon ik mijn lijstje met gespotte bekende Nederlanders ook weer uitbreiden. Allereerst uiteraard met Nick en Simon (duh!), maar verder ook met Derk Bolt (van Spoorloos), die was ook bij Nick & Simon. En dan heb ik ook Ronald Koeman nog gespot bij Cabana beach, die zat naast ons te lunchen met zijn familie.

Maandag was ik voornemens om de hele dag bezig te gaan met school. Uiteraard met de top 2000 op de achtergrond. Echt super dat ik daar hier op Curaçao ook naar kan luisteren. Als ik thuis ben staat hij eigenlijk altijd aan. Lang leve internet! ’s Ochtends heb ik wel iets gedaan, maar ’s middags is er weinig van terecht gekomen. Had echt gigantische koppijn. Maar goed, dat overleef ik ook wel weer.

Dinsdag had ik om 10.30 uur afgesproken met Sanne, Sjoerd en Suus. We gingen een duik maken Playa Kalki, volgens de experts een van de mooiste duikplekken op Curaçao. En dat was inderdaad zo. Het koraal was echt supermooi en ook de vissen die we zagen waren prachtig. Dit keer was ik degene die als eerste op de helft van zijn luchtvoorraad zat. Mijn luchtfles zat aan het begin al niet helemaal vol. Meestal ben ik degene die aan het eind van de duik nog het meeste lucht overheeft. Blijkbaar gebruik ik niet zoveel lucht. En als je gaat duiken is dat best handig, want dan kun je dus mooi lang onder water blijven. De duik ging eigenlijk perfect. Na de duik zijn we naar Janchies gegaan om wat te eten. Hier hebben ze allemaal lokale gerechten, dus ik kon eindelijk leguaan eten! Ik had gestoofde leguaan en dit was echt donders lekker! Heb echt zitten smullen. Sanne had gekozen voor gestoofde geit en dit heb ik dus ook maar meteen even geproefd. Ook superlekker, die neem ik de volgende keer dat ik naar Janchies ga.
’s Avonds hebben we met ons hele huis en twee vrienden van Ivo, die een week op bezoek zijn, gegeten bij La Pergola bij waterfordboogjes. De locatie was echt super, maar de pizza die ik nam viel tegen. Toen we naar huis wilden rijden begonnen ze ergens in de stad met een gigantisch vuurwerk. Dus wij hebben de auto op de eerste beste parkeerplaats neergezet en zijn lekker gaan kijken. Er wordt hier de hele week al vuurwerk afgestoken. Elke dag is er wel een bedrijf dat een vuurwerkshow geeft. Dat vinden ze hier echt prachtig.

Onze plannen van vandaag zijn nog niet helemaal duidelijk. Het zit in ieder geval wel in de planning om rond 19.00 Curaçaose tijd bij De Tropen te zijn, want hier wordt dan het Nederlandse nieuwe jaar gevierd. Dat zal nog een gezellige boel worden met al die Nederlanders. Voor de rest zullen we het allemaal wel zien. Volgens veel Antillianen gaan wij Nederlanders onze ogen uitkijken. Ik ben benieuwd!

Ilse+fam, tante Trees, Franc-Monique-Bart-Niels, Thom-Brigitte-Ebèl-Jord, Marieke en Mama, onwijs bedankt voor jullie kerstkaarten. De meesten zijn ruim op tijd gearriveerd. Om te bewijzen dat jullie moeite niet voor niks is heb ik een foto gemaakt. Elke kaart die ik tot nu toe heb gekregen heeft een mooie plek gekregen bij mij aan de muur. Jouw tekening hangt er ook Ebèl! Allemaal heeeeeeeeeeeeel erg bedankt daarvoor!

Als laatste wens ik jullie een hele fijne jaarwisseling en alles goeds voor 2009!
Op z’n papiaments: Felis aña nobo!


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek18#

  • 31 December 2008 - 16:58

    Jette:

    Kijk nou toch eens! Ik ben de eerste die reageerd :p Ja je kan niet vroeg genoeg beginnen met de nieuwe voornemens (a) jij ook n gelukkig nieuwjaar, al begint dat van jou wat later dan het onze. Ik hoop voor je dat het als je terugkomt niet meer zo stervensKOUD is brrrrrr, dat wordt nog leuk vannacht! ;)

    *proost*

  • 31 December 2008 - 17:22

    Jette:

    oei oei oei, Wat een spelfout. Ik schaam me diep (a) Ik weet natuurlijk ook wel dat reageerT met een T moet omdat het in de tegenwoordige tijd staat :P

  • 01 Januari 2009 - 08:55

    Carolein:

    He Loes,

    Op dit moment lig jij nog lekker in je bed te knorren, maar vanaf deze plek wensen wij je een heeeeeeel gelukkig, gezond, en muzikaal 2009.

    Carolein

  • 01 Januari 2009 - 15:37

    Suus:

    leuk verhaal Loes!
    Maar een verklaring voor je titel ontbreekt:P

    Liefs

  • 08 Januari 2009 - 13:44

    Suus:

    heey luie doorgewinterde ,op de nederlandse antillen, Makamba. Ik ga me ernstig zorgen maken om jou! Ik denk dat functioneren in NL niet meer gaat lukken. Want ik zie NOG STEEDS GEEN fotos van Bonaire op je foto ding!
    Dat kan toch niet Loes!!!

    Werkse

    Liefs

  • 08 Januari 2009 - 20:41

    Inge:

    En nu is mijn kaart ook binnen... uit eindelijk ;) Leuke foto's van t diner. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 126155

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: