BZN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu BZN - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

BZN

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Na de gastblog van vorige week en dus een weekje ‘vakantie’ voor mij wordt het nu dan toch wel weer tijd voor een nieuw verhaal.

Dinsdagavond ben ik met mijn huisgenoten naar de bios geweest en wel naar de nieuwste James Bond film. Op dinsdag kun je twee kaartjes kopen voor de prijs van één. Natuurlijk maken wij daar als Nederlanders gretig gebruik van. James Bond was en is nog steeds niet echt mijn ding. Maar toen Susanne en Cheryl aan mij vroegen wie James Bond nu eigenlijk is kon ik ze nog wel antwoorden dat James Bond een geheim agent is met de code 007 ;).

Vrijdagavond zijn we naar Najib Amhali geweest, die hier op Curaçao zijn voorlopig allerlaatste voorstelling speelde. De voorstelling was bij Villa Maria en vond plaats in de openlucht. Maar omdat er een overkapping á la Trosmuziekfeest overheen was geplaatst was het echt snikheet! De voorstelling was erg leuk en ik heb erg gelachen.

Zaterdag ben ik, na lekker te hebben uitgeslapen, samen met Laura naar Natuurpark Hofi Pastor gereden. Hier staat de oudste boom van Curaçao. De 800 jaar oude boom kan wat mij betreft zo in een Harry Potter film. De boom had gigantische wortels en zag er een beetje sprookjesachtig uit. In het park kon je ook nog een wandeling maken, maar omdat we allebei op slippers liepen en na een fotoshoot bij de boom al helemaal onder de mieren zaten besloten we dit maar niet te doen. We zijn toen doorgereden naar de Grote Knip. Hier heb ik ook even geposeerd met kerstmuts. Het resultaat zal de meeste mensen inmiddels wel bereikt hebben. Op het strand hebben we een heerlijk relaxed middagje gehad. Op de terugweg zijn we nog even langs het uitzichtpunt bij Soto gereden. Ook dit uitzicht zou je in eerste instantie niet verwachten als je aan Curaçao denkt. Je waant je meer in Frankrijk of Oostenrijk. Het zag er in ieder geval gaaf uit.
’s Avonds ben ik samen met Colin, William en Laura een aantal kroegen langs gegaan. Na een drankje bij De Heeren, Asia de Cuba en De Nachtwacht kwamen we uiteindelijk terecht bij The Sopranos. Dit is een pianobar en er is dus de hele avond livemuziek. Ik vond de sfeer en de muziek echt superleuk en wil hier zeker nog vaker naar toe!

Na zondagochtend weer rustig te zijn opgestart ben ik met Laura naar Hemingway gereden. We hoopten hier de rest van onze huisgenoten te zien, die dit weekend hun duikcursus hadden. Helaas waren zij aan het duiken op een andere locatie en liepen we ze dus mis. We hebben er overigens wel heerlijk gegeten. Omdat het inmiddels aan het regenen was besloten Laura en ik om 14.00 uur Studio Sport te gaan kijken bij Kontiki Beach. Wel apart om dan te constateren dat er toch echt niks veranderd is. Ik heb het hier totaal niet gemist, maar vond het toen ik er eenmaal zat toch wel erg leuk om een keer te zien. Helemaal als Twente met 1-4 van Groningen wint natuurlijk.
Omdat om 15.00 uur het weer eigenlijk weer prima was zijn we naar Boat house toe gereden. Hier hebben we een rubberen motorbootje gehuurd en een uur over het Spaanse water gevaren. Tijdens één van mijn tochten met De Tukker had ik al eens zo’n bootje bestuurd, dus ik had het sturen redelijk snel onder controle. Echt leuk om nog eens te doen, zeker in zo’n omgeving. De huizen die je daar ziet zijn echt niet meer normaal, zo groot!
’s Avonds hebben we met zijn allen gegeten bij Hooks Hut. Ik nam de kabeljauw en het is tot nu toe het lekkerste gerecht dat ik op Curaçao heb gehad. Na het eten zijn we doorgereden naar Willemstad, want hier vond het koninkrijksconcert plaats. Onderweg kwamen we nog een hele stoet auto’s met zwaailichten tegen. Achteraf bleek dat dit waarschijnlijk onze eigen JP geweest, die ook op het eiland aanwezig was in verband met de Ronde tafelconferentie van maandag. Net als JP misten wij ook het grootste deel van het concert. Wel hebben we Hind nog even zien optreden. Na het afsluitende vuurwerk wilden we over de Pontjesbrug terug lopen naar onze auto. Maar op dat moment vond daar de demonstratie plaats, die jullie waarschijnlijk via het nieuws ook wel mee hebben gekregen. Nadat we geduldig een kleine tien minuten hadden gewacht konden we onze weg vervolgen. We zijn toen nog even bij Wet & Wild geweest.

Ons weekend was deze keer extra lang, want maandag was het Koninkrijksdag. Geen idee wat het precies inhoudt, maar alle bedrijven waren dicht en dus was ik een extra dagje vrij. Mij hoor je niet klagen. ’s Middags ben ik met Cheryl naar National Park Shete Boka geweest. Voor mij was het inmiddels de derde keer dat ik hier was, maar ik kan zeggen: het verveelt echt nooit. Ik zou hier echt uren rond kunnen brengen, kijkend en luisterend naar de zee. Anyway, Cheryl was nog niet bij de Boka Pistol geweest en we besloten om vanaf de parkeerplaats te gaan lopen. De zee was vandaag nog woester dan toen ik er vorige week was met Door en Mark. Dat kwam waarschijnlijk doordat er zo’n harde wind stond. Het heeft weer een aantal mooie foto’s opgeleverd.
Doordat de supermarkten al dicht waren en wij hier geen rekening mee hadden gehouden zijn we ’s avonds pizza gaan eten bij Zanzibar. Ik ben deze week dus in totaal vier keer uit eten geweest! Echt wel een beetje te gek, maar goed.

Helaas mis ik dit weekend twee kerstconcerten. Ik moet dus een andere manier zoeken om in de kerstsfeer te komen. Ik heb nu echt nog totaal geen kerstgevoel. Weliswaar schalt de kersmuziek wel uit de radio, maar toch. 30 graden en kerst, dat klopt gewoon niet! Wel ga ik aankomend weekend een weekendje naar Bonaire, dus ik heb wel weer iets leuks om naar uit te kijken.

De titel van deze blog heeft trouwens niets te maken met die band uit Volendam. Die heb ik (tot nu toe) nog niet gespot. Na achttien verhalen ben ik een beetje door mijn titels heen. Ik moest deze week dus terugvallen op mijn back-up titel, vandaar Blog Zonder Naam.

Ten slotte nog het volgende: Tante Lies, tante Miny en oom Herman en Sempre, bedankt voor jullie kerstkaarten. Heel erg leuk.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek16#

  • 18 December 2008 - 08:55

    Mam:

    Hei Loes, ik kan me voorstellen dat je eens geen passende titel kunt bedenken. BZN kan er overigens best mee door. Ik zit nu thuis aan de koffie vanwege een vrije dag, ik werk voor de verandering een keer op vrijdag.
    Het zal vreemd zijn om hier de kerst zonder jou door te brengen, ik mis je echt. Zo langzamerhand begin ik af te tellen en te verlangen naar je thuiskomst. Maar, de tijd is omgevlogen sinds je we je op Schiphol uitzwaaiden. Veel plezier gewenst op Bonaire komend weekend.

    groetjes, mam

  • 18 December 2008 - 10:16

    Carolein:

    He Loes,

    Wat lees ik nu....naar Bonaire dit weekeinde??? Ga je bekende Nederlanders spotten, of ga je het eiland bewonderen. Ik neem aan dat je volgende week genoeg te vertellen hebt over Bonaire.
    Wij zullen dit weekeinde zweten op het kerstconcert, en vanavond gaan we traditioneel de laatste repetitie van het jaar vieren bij Shalom.

    xxx fijne kerstdagen en alvast een heel goed, muziekaal en vooral gezond 2009!!!.

    We zijn de dagen aan het aftellen dat je terugkomt.

    xx Carolein

  • 18 December 2008 - 10:55

    Marieke:

    Hey Loessie,

    Met al die mooie verhalen van je en al die leuke dingen die je doet lijkt het bijna alsof je daar alleen maar plezier maakt en niet meer werkt. Groot gelijk hoor, het klinkt echt allemaal fantastisch. Ik denk trouwens dat je verhalen wel goed zouden zijn voor in een reisgids. Ik heb tenminste inmiddels helemaal zoiets van: Ik moet naar Curacao al die dingen gaan zien en beleven! Maar ja, dat zit er de komende tijd ff niet in. Nu moet ik gauw weer verder aan het werk anders krijg ik voor de kerst nooit al mijn werk af. In ieder geval heel veel plezier dit weekend en we mailen gauw weer!

    liefs Marieke

  • 18 December 2008 - 11:18

    Monique:

    Hoi Loes, daar zit je dan met de kerstmuts op in de hitte! Hier is wat het weer betreft helemaal niets aan!!
    Ik wens jou fijne kerstdagen en alle goeds voor een fijn 2009
    Groetjes Monique

  • 18 December 2008 - 12:30

    Sanne:

    Je moet me toch echt een keer uitleggen waar pistol precies is... Tot Morgen ochtend! (vroeg) 7 uur aanwezig op airport.
    Liefs S

  • 18 December 2008 - 14:19

    Maaike:

    Hey Loesje!

    Superleuk om je ff gesproken te hebben op skype! Het lijkt mij ook echt absurd, om zo kerst te vieren!! Maar thanx voor je kaartje!

    Ik heb zo gezellig een kerstetentje met m'n huisgenootjes dus ik moet maar eens door de kou heen om boodschappen te doen.. :-( Ik heb zo'n zin om lekker in een rokje rond te lopen en in de blauwe zee te duiken en cocktails te drinken en..

    Geniet er nog maar even van, eind januari is het snel genoeg!

    Liefs, Maaike

  • 18 December 2008 - 14:50

    Inge:

    Knal je er toch weer even een mooi lang verhaal uit. ;) Leuk hoor! :P Ik spreek je dagelijks dus ik weet niet zoveel meer te zeggen hier. ;)
    Doeii xx Inge

  • 22 December 2008 - 21:23

    Gerdie:

    Hoi Loes,

    Naar ik begrijp nog steeds super daar......
    alleen de kerstgedachte ontbreekt wel. Maar je moet maar denken dat al die kou en regen ook niets is daar kun je straks in Nederland nog lang genoeg weer van 'genieten"

    groet Gerdie

  • 22 December 2008 - 21:26

    Gerdie:

    Hoi Loes, Naar ik begrijp heb je het nog steeds naar je zin daar. Super toch dat doet maar.
    Alleen de kerstgedachte ontbreekt bij je maar je moet maar zo denken al die regen en kou is ook niks. Daar kun je straks in Nederland nog lang genoeg van "genieten".
    Fijne kerstdagen en een goed begin voor 2009

    Een dikke knuffel van mij.

    Gerdie

  • 24 December 2008 - 01:23

    Sanne:

    Next story!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 126137

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: