Hieperdepiep hoera! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Hieperdepiep hoera! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Hieperdepiep hoera!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Juni 2016 | Peru, Cuzco


Lieve L.

Vandaag precies een jaar geleden kwam je, twee weken eerder dan verwacht, ter wereld. Ik hoorde van je komst door middel van een foto die je moeder me stuurde via WhatsApp. Wat was je mooi! Je maakte me aan het huilen. Van het ene op het andere moment was mijn beste vriendin, die ik al ken sinds we twaalf zijn, een moeder. Ze had zojuist een prachtig meisje op de wereld gezegd. Echt, apetrots was ik. Op jou en op haar.

Twee dagen nadat je was geboren kwam ik bij jou en je vader en moeder op bezoek in het ziekenhuis. Ik kon me altijd maar moeilijk een voorstelling maken van mijn vriendin als moeder, maar toen ik jullie zo samen zag verdween dat gevoel meteen. Het plaatje klopte helemaal. Na een kwartier vroeg je vader me om in de stoel te gaan zitten die op de kamer stond. Vervolgens stelde hij jou officieel aan me voor en gaf hij je aan mij zodat ik je van dichtbij kon bewonderen. Wat was je klein. En wat rook je lekker. In die stoel heb je vervolgens ruim een uur in mijn armen liggen slapen. Je lag zo rustig bij me dat ik af en toe even moest checken of je nog wel adem haalde. En dat was zo. Gelukkig. Ongelofelijk mooi dat ik voor even onderdeel mocht uitmaken van dit prille familiegeluk. Dat moment zal ik echt nooit vergeten.

Ik heb een flink deel van je eerste levensjaar gemist door mijn reis om de wereld. Gelukkig stuurde je moeder me regelmatig een foto of filmpje om te zien hoe het met je ging en hoe enorm je groeide. En deze week zag ik zelfs dat je inmiddels kunt lopen!

Toen ik in San Francisco was en heerlijk in het zonnetje naar de Golden Gate Bridge zat te kijken hoorde ik het allermooiste bericht van deze reis. Je wordt een grote zus! Super.

O, nu zou ik het belangrijkste toch bijna vergeten.
Gefeliciteerd kleintje. Ik kan niet wachten om je weer te zien.

  • 24 Juni 2016 - 17:06

    Marieke :

    Hey Loessie,

    Met toch wel tranen in mijn ogen (ja, naast moeder ben ik ook een watje geworden) lees ik je berichtje. Wat mag ik trots zijn op zo'n lieve vriendin. Een hele dikke knuffel en kus van ons!

  • 24 Juni 2016 - 17:10

    Claudia:

    Lief!!!!! Enne gefeliciteerd!!

  • 24 Juni 2016 - 17:46

    Tineke:

    Mooi!! En voor L. gefeliciteerd!! :)

  • 24 Juni 2016 - 18:14

    Suus:

    Wat kan jij dat toch altijd mooi verwoorden. Gefeliciteerd natuurlijk voor de jarige

  • 24 Juni 2016 - 19:25

    Mam:

    Mooi geschreven Loes.

  • 24 Juni 2016 - 20:00

    Kirsten:

    Hier ook iets met tranen.
    Zo mooi! Klinkt het stom als ik zeg dat ik trots op je ben? Ik ben dat namelijk!

  • 25 Juni 2016 - 21:47

    Inge:

    Sweet!!

  • 25 Juni 2016 - 22:00

    Gerdie:

    Wat ontzettend attent en lief dat je dit zo verwoord.
    Ik ben dan wel die trotse oma van L. maar pik wel een traantje weg bij je verhaal.
    En ik hoop tegen de tijd dat de kleine uk komt je wederom van de partij zult zijn.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 126029

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: