Van de radar - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Van de radar - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Van de radar

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 Juni 2016 | Peru, Iquitos


Lieve I.

Kuélap en Catarata Gocta waren gaaf! Er staan al een paar foto's op Facebook. De rest volgt later.

Direct na de tour na de Gocta waterval crosste ik met drie verschillende taxi colectivos in zeven uur via Pedro Ruiz en Moyobamba naar Tarapoto. Dat crossen bedoel ik trouwens vrij letterlijk. Met 100 kilometer per uur door de bocht langs een steile afgrond is geen uitzondering. Levensgevaarlijk. Maar, wel onderdeel van het avontuur. Om 23.30 uur was ik in mijn hotel. De planning was in eerste instantie om hier één nacht te blijven en dan naar Iquitos te vliegen. Maar, een paar dagen geleden hoorde ik dat mijn vlucht van 5 juni naar Iquitos was gecanceld en dat ik een dag later zou vliegen. Gelukkig had ik een dag speling voor het begin van mijn trip naar de jungle en was dit dus geen probleem. Mijn hotel in Tarapoto had nog wel ruimte en dus boekte ik bij aankomst gelijk een nacht bij. Deze extra dag heb ik voornamelijk doorgebracht in de hangmat.

Vandaag begaf ik me tegen het einde van de ochtend met een motortaxi naar het vliegveld van Tarapoto. Toen ik het vliegtuig betrad bleek dat ik bij de nooduitgang zat. Wat een ruimte heb je hier zeg! Op zich helemaal niet nodig voor mij, maar best relaxed voor een keer. De vlucht duurde in totaal een uurtje en toen we aankwamen zag je gelijk dat je hier écht middenin de jungle zit. Bomen tot zover het zicht reikt. Erg indrukwekkend. Nadat ik was ingecheckt in mijn hostel liep ik even naar het kantoor van de organisatie waarbij ik mijn jungletrip heb geboekt om te checken waar en hoe laat de tour morgen vertrekt. 8.30 uur morgen is het zover. Om bij de lodge te komen waar ik de komende week slaap (ik slaap de hele week op dezelfde plek en maak vanuit daar de verschillende dagtrips) zit ik morgen twee uur op een boot op de machtige Amazone rivier. Ik heb er écht heel erg veel zin in!

Veel mensen drukken me op het hart dat ik voorzichtig moet doen in de jungle. Maar, de trip die ik doe is volledig georganiseerd. Dus je hoeft je nergens zorgen over te maken. Ik heb alle benodigde vaccinaties en ben gisteren ook braaf begonnen met het slikken van de anti malaria tabletten (waarvan overigens maar de vraag is of dit echt nodig is). Die taxiritten zijn een stuk gevaarlijker en die heb ik tot nu toe ook allemaal overleefd ;).

Omdat ik echt middenin de jungle zit verdwijn ik de komende week even van de radar. Dus mocht je contact willen, dat kan dus niet :). Misschien dat ik nu ook eindelijk eens de tijd heb / neem om een boek te lezen. Tot 14 juni!

Tot schrijfs.

  • 07 Juni 2016 - 06:28

    Sanne:

    Jaaa! Heerlijk. Lekker de jungle in. Veel plezier!! Xx

  • 07 Juni 2016 - 07:45

    Tineke:

    Geniet ervan Loes! Over een week horen we graag hoe het was.

  • 07 Juni 2016 - 08:11

    Harm :

    Boekentip: jungle book :)

    Geniet Loes!

  • 07 Juni 2016 - 14:34

    Inge:

    Heel veel plezier in de jungle!! Ben reuze benieuwd naar je ervaringen straks.

  • 07 Juni 2016 - 18:22

    Toos:

    Dat wordt vast en zeker een heel bijzondere week. Heel veel plezier !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Iquitos

Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 126027

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: