Finally - Reisverslag uit Losser, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Finally - Reisverslag uit Losser, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Finally

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Maart 2009 | Nederland, Losser

En dan is het alweer maart…
Ik ben gewoon alweer ruim vier weken terug in Nederland! De tijd gaat echt snel. Sinds ik weer in Nederland ben, wordt ik weer volledig in beslag genomen door de ‘dagelijkse’ dingen: afstuderen, andere schoolzaken bestuurszaken, muziek maken , enz.
Curaçao lijkt vaak alweer maanden geleden.

Ik zal nu eerst nog even kort iets vertellen over mijn aankomst op Schiphol. Zodra we ons vliegtuig uitstapten, de slurf in, kon je al voelen dat het erg koud was! Maar ik vertikte het om mijn vest aan te trekken, ik had immers niet voor niks zo’n mooie polo laten borduren ;). We hadden nog een extra paspoortcontrole, maar dit ging best snel. Ook hoefden we onze koffers niet open te maken. Al met al zijn we dus soepel langs de controles gekomen. Voordat we de gate doorgingen hebben we ‘als groep’ afscheid van elkaar genomen, omdat we verwachtten hier niet meer aan toe te komen als we eenmaal de gate door waren. En dit was maar goed ook. Toen ik de gate doorkwam stond er een tien man sterk ontvangstcomité (Franc, Monique, Bart, Niels, tante Miny, oom Herman, Marieke, papa, mama en Jette) op mij te wachten, inclusief twee spandoeken. Dit had ik echt niet verwacht! En ik schoot er echt even vol van. We zijn toen met zijn allen nog iets gaan drinken op Schiphol. Daarna ben ik, nadat ze eindelijk de parkeerplaats hadden gevonden waar ze de auto hadden geparkeerd, samen met Marieke en papa,mama en Jette richting Twente gereden. Ik heb de hele dag nog bezoek gehad van familie. Het leek net of ik jarig was! Het was erg leuk om iedereen weer te zien. Ik heb het die dag nog tot 22.00 uur ’s avonds volgehouden (om de jetlag zoveel mogelijk tegen te gaan) en toen was ik echt kapot en ben ik lekker mijn bedje ingedoken.

Als laatste nog even een terugblik op het hele Curaçao avontuur.

Wat ik heb geleerd:
- Wonen en ‘werken’ in een andere cultuur
- Leven in een ander klimaat
- Ik heb beter leren autorijden
- Duiken
- Dat ik zelfstandig genoeg ben om me een half jaar te redden in het buitenland

De dingen die ik mis van Curaçao:
- Het relaxte leventje zonder agenda!
- De zee
- Het duiken
- Het weer (het is toch wel erg lekker om elke dag in een korte broek met een shirtje te
lopen)
- Het vaak uiteten gaan
- De heerlijke spareribs!
- Sanne en Suzanne (met hen heb ik het echt altijd superleuk gehad!)

De dingen die ik niet mis van Curaçao:
- Het niks doen op stage
- Een onredelijke huisbaas (ter illustratie: we hebben nog steeds onze borg niet terug)
- De vieze uitlaatgassen
- De muggen, mieren en kakkerlakken
- Mijn huisgenoten (echt heerlijk om weer mijn eigen gang te kunnen gaan)

Curaçao in cijfers:
-30 Het absolute dieptepun ( tot zo diep ben ik namelijk geweest met het duiken)
1 Zo vaak gingen we (gemiddeld) per week naar het strand
3 Het aantal kilo’s dat ik ben afgevallen (jaja)
4 Gemiddeld aantal uur per week dat ik ‘nuttig’ bezig was op mijn stage
8 Met zoveel mensen heb ik in een Ignis gezeten
10 BN’ers op Curaçao dat ik niet heb gespot (Barry Hay, Theo Bos, Tom Egbers, Wilfred Genee, Jan Smit, Yolanthe Cabeau van Kasbergen, Jeroen van de Boom, 3J’s)
17 Aantal duiken dat ik heb gemaakt
18 Gespotte BN’ers (Candy Dulfer, Monique Hagen, Gerard Joling, Tim Immers, Krezip, Michael Boogerd, Bart Brentjens, Najib Amhali, Hind, Nick & Simon, Derk Bolt, Ronald Koeman, Raymi Sambo ,Jan-Joost van Gangelen, Birgit Schuurman, Katja Schuurman en Thijs Römer)
22 Zoveel kaartjes heb ik gekregen vanuit Nederland (nogmaals onwijs bedankt daarvoor!)
159 Aantal dagen dat ik op Curaçao ben geweest
159 Het aantal dagen dat ik heb genoten van deze topervaring!
375 Het absolute hoog(s)tepunt (dit is nl de hoogte van de Christoffelberg ;))
12509 Aantal pageviews op mijn website t/m de plaatsing van dit (voorlopig) allerlaatste bericht

Tot zover dit afsluitende bericht. Voor de mensen die benieuwd zijn hoe het is afgelopen
met het gesprek met Van Gansewinkel: Ik ben aangenomen! Half april begin ik voor één
dag in de week. En in de zomermaanden kan ik er fulltime aan de slag.

Ik sluit niet uit dat er in de toekomst nog een reis gaat volgen. Zo’n half jaar smaakt
naar meer! Als het zover is dan lezen jullie dat op deze site.

Salut!

  • 03 Maart 2009 - 06:43

    Maaike:

    En daarmee is het gedaan met het curacao-avontuur..

    Gelukkig meteen je zaakjes goed geregeld hier! Echt fijn dat ze je hebben aangenomen :-)

    Nou, op naar het volgende avontuur! Ik ga het zeker volgen!

    Liefs, Maaike

  • 03 Maart 2009 - 07:51

    Sanne:

    Ah Ja, het was me wat he? Ik ben blij dat jij er ook was!
    Ik zie je iig de 10e he?
    Maar daarvoor moet je even een gaatje vrij maken voor mij vind ik. Dus wanneer kan je?
    xx

  • 04 Maart 2009 - 14:21

    Suus:

    Geweldig Loes! Wat een super leuk verhaal! Zit met een traantje in mn ogen. Raar. Moest ff wachten totdat ik klaar met iets was en naar huis kon en ondertussen heb ik dus erg genoten van je LAATSTE :s blog.
    Vond het een super ervaring ook met jou samen!

    tot snel!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Losser

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 126067

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: