Kent u dat gevoel? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Kent u dat gevoel? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Kent u dat gevoel?

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

26 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Kent u dat gevoel, dat u in de loop der jaren een gewoonte ontwikkeld die in sommige situaties totaal overbodig is? Nou ik wel.
Altijd als ik ga douchen en de kraan van de douche heb open gedraaid, voel ik even met mijn hand of het water al op temperatuur is gekomen. Ik wil me natuurlijk niet verbranden en ook een te koude douche is niet echt een pretje. Zoals ik misschien al wel heb verteld hebben alle kranen in ons huis op Curaçao maar één knop, aan en uit. Dat wil dus zeggen dat wij alleen maar koud water hebben. Blijkbaar heb ik altijd nog de hoop dat er een keer warm water uit de kraan komt, want na vier maanden op Curaçao voel ik nog steeds elke keer of het water al op temperatuur is gekomen om me na twee seconden te realiseren dat ik het toch echt zal moeten doen met een koude douche.

Afgelopen weekend was ik op Bonaire. In totaal waren we met ons zessen: Sanne en Sjoerd (vriend van Sanne), Suzanne en Francisca (vriendin van Suzanne) en dan Laura en ik. De reis begon vrijdagochtend om 08.00 uur met een superleuke vlucht in een tienpersoons vliegtuigje vanaf Curaçao, die in totaal niet meer dan een half uurtje duurde. We vlogen laag over Curaçao, Klein Curaçao, Klein Bonaire en vervolgens nog een stukje Bonaire. Echt leuk om alles vanuit de lucht te bewonderen. Als je naar buiten keek leek het soms net of je helemaal niet vooruit ging, heel apart. En we vlogen toch echt gemiddeld met een snelheid van 200 kilometer per uur op 600 meter hoogte.
Toen we waren geland konden we zo door de douane. De man vroeg of we stage liepen op Curaçao (ja) en of we geen drank bij ons hadden (nee). Dit vond hij voldoende en we konden zo doorlopen. We konden ook gelijk de huurauto ophalen, die voor ons was geregeld. Het was een Toyota Hillux, een pick-up welteverstaan. Echt een supergave bak!
De plek waar we tijdens dit weekend sliepen was vijf minuten rijden vanaf het vliegveld. We hadden drie huisjes naast elkaar en een heel relaxed zwembad voor de deur. Het zag er echt keurig uit. Nadat we onszelf helemaal hadden geïnstalleerd hebben we boodschappen gedaan voor het hele weekend. Vervolgens zijn we doorgereden naar Nationaal Park Washington-Slagbaai. Hier konden we twee routes rijden. We kozen ervoor om eerst de korte route te rijden en vervolgens ook nog de lange, die langs allerlei bezienswaardigheden ging. De wegen waren erg hobbelig, wat met name voor de mensen in de laadbak soms wat pijnlijke momenten opleverden. Ondanks dat was ik erg blij met ‘onze auto’. Onze good old Suzuki van Curaçao had deze weg waarschijnlijk niet getrokken. Het park was ook weer een mooi stukje natuur en ook het weer was echt super. Helaas heb je als je achter in de pick-up zit niet ‘in de gaten’ hoe warm het is. Bijna iedereen was dan ook wel in meer of mindere mate verbrand. ’s Avonds hebben we gebarbecued op het strand en zijn we redelijk op tijd gaan slapen.

Zaterdag heb ik samen met Sanne, Sjoerd en Suus en duik gemaakt bij 1000 steps, een plek waarvan ik had gehoord dat die erg mooi moest zijn. Om hier te komen moesten we eerst met onze uitrusting aan een stenen trap aflopen, pfffffff. De duik was verre van perfect, maar ondanks alles toch erg mooi. Er waren vooral heel veel verschillende soorten koraal. Helaas weer geen schildpad gezien. ’s Middags hebben we een rondje langs de zuidkust van het eiland gereden waarbij we langs de slavenhuisjes, zoutpannen en flamingo’s kwamen, die zo herkenbaar zijn voor Bonaire. ’s Avonds hebben we zelf pasta gekookt (of nou ja Laura en Francisca). We hebben echt een beregezellige avond gehad, die tot in de late uurtjes (eigenlijk vroege uurtjes) heeft geduurd.

Zondag moesten we vroeg op omdat we gingen windsurfen. Eerst kregen we een uurtje les en daarna mochten we nog een uurtje zelf aanklooien. Ik vond het echt allemachtig moeilijk ;). Het ergste is nog dat wij allemaal zitten aan te klooien, ik in ieder geval, en dat kleine jochies van een jaar of tien je aan alle kanten voorbij crossen. Maar het is echt heel gaaf om een keer gedaan te hebben. Na nog even te hebben geluierd aan het strand was het toch echt tijd om onze spullen op te halen bij het appartement en weer richting vliegveld te rijden. We vlogen jammer genoeg net te vroeg om een zonsondergang vanuit de lucht mee te maken. Desondanks was ook de terugvlucht weer erg leuk. We hebben het weekend afgesloten bij De Tropen waar we zoals altijd lekker gegeten hebben.

Inmiddels is het tweede kerstdag en ben ik er eindelijk aan toe gekomen om dit verhaaltje te typen en online te zetten. Voor de mensen die benieuwd zijn hoe ik hier de kerst doorbreng volgt hier een kort overzicht.

Kerstavond:
- BBQ bij Sanne
- 80’s & 90’s party bij Mambo

1e kerstdag:
- Uitgebreide brunch in de brandende zon
- Een duik gemaakt bij Porto Marie (mooiste duikplek tot nu toe) en daar aan het strand
gelegen
- Lekker thuis gegeten (zalm met kruidenboter, kip met brie en perzik, gevulde
champions, tomaat/mozzerella, groenteprutje dat smaakte naar groentesoep en een
lekker toetje)
- All you need is love kerstspecial gekeken op uitzendinggemist.nl

Prognose 2e kerstdag:
- Jan Thiel
- Thuis pannenkoeken eten
- Nick & Simon bij Mambo!!!!


Foto's Bonaire volgen nog.

  • 26 December 2008 - 16:15

    Jannie:

    Heerlijk weer zo'n verhaal. We zitten bij de open haard.
    Nog 7 weken en een 2 dagen dan vliegen we naar curacoa. Om in 3 weken te ondernemen waar jij zo al bent uit geweest en lekker heb gegeten. Nog veel plezier en geniet van je stage. Prettige jaar wisseling. We kijken uit naar je foto's

  • 26 December 2008 - 16:35

    Sanne:

    Super leuk Loes! Ik heb me vermaakt met je. Vond het leuk dat je erbij was, en ik er bij mocht zijn. ;)

  • 26 December 2008 - 17:37

    Suus:

    En ik sluit me bij Sanne aan. Vond het super leuk met je, vooral zaterdag avond:P haha zit je maar te pesten.
    Vond de rest van de dagen ook super!

    Konden je huisgenoten nog koken?

    Liefs

  • 27 December 2008 - 00:59

    Sjoerd:

    Loes, mooi stukje! Erg leuk om terug te lezen, ik moest lachen om je insiders knipoog. Ik ben ook benieuwd naar jou foto's. Tot snel weer!

  • 27 December 2008 - 09:55

    Henk, Carolein, Lisa:

    He Loes,

    Fijn dat je het ons inwrijft met de temperatuur (geintje). Hier was het 2e kerstdag best koud. Nauwelijks boven 0 overdag. Maar.....we zijn dat wel gewend natuurlijk.

    Vanuit een koud, maar wel droog en zonnig Nederland, wensen wij jou een heel fijne jaarwisseling.

    Tot in 2009.

    xxx

  • 27 December 2008 - 19:40

    Eveline (P&O, ZSM):

    Hoi Loes,

    Leuk om te lezen hoe jij de kerst doorbrengt. Nog bedankt voor je kaartje en een hele fijne jaarwisseling!

    Gr.
    Eveline

  • 29 December 2008 - 15:30

    Simone:

    Hoi Loes,

    Hoop dat je 2e kerstdag ook goed verlopen is. Leuk weer om een stuk te lezen!!!

    Vanuit een koud Utrecht wens ik je vast een goede jaarwisseling en natuurlijk alle geluk en gezondheid voor 2009!

    Nog een paar maandjes dan heb je het er (helaas) weer opzitten!

    Liefs,
    Simone

  • 29 December 2008 - 21:20

    Hans En Wilma Van Hu:

    Dag Loes, we willen je bedanken voor je mooie verhalen en we zijn al helemaal aan het warm lopen voor onze reis met Jannie en Gosse. We wensen jou een heel mooie jaarwisseling en een goed 2009. We zien elkaar dan weer in Losser, maar dat duurt nog eventjes. groetjes hans en wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 126050

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: