Gastblog: NATUURGEWELD(ig) !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Gastblog: NATUURGEWELD(ig) !!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Gastblog: NATUURGEWELD(ig) !!!

Door: Door & Mark

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 December 2008 | Nederland, Amsterdam

Zaterdagavond, 6 december 2008. Op de veranda van Chogogo Resort, huisje 2113 met een vals zingende Antilliaan op de achtergrond en onder het genot van (ja, ja) een kopje koffie…. Is het hoog tijd om iets te gaan schrijven, (onder dwang van Loes hahaha).

Afgelopen woensdag had Loes vrij en ze bood ons aan een dagje naar National Park Shete Boka te gaan. Nou daar zeg je natuurlijk geen nee tegen!

We reden vroeg weg in haar brandschone (ahum) Suzuki Ignis. De rit duurde ongeveer 3 kwartier waar we overigens erg van genoten hebben, van het uitzicht maar vooral van de stuurmanskunsten van Loes. Geen Nederlandse die zo goed kuilen en bobbels kan ontwijken! Lachuh….!!

Eerst maar eens een bezoekje aan het huis waar Loes woont. Nu moet ik iets aardigs gaan zeggen, maar dat wordt lastig. Je kunt je douchen onder de plek waar eerst de lamp hing en de douche heeft 1 stand: KOUD. Laten we het er op houden dat het aanrecht heel groot zou kunnen zijn en ach, waarom zou je opruimen en schoonmaken als je lekker buiten kunt zitten….

Aangekomen in het Park, dit park heeft een kustlijn met 4 Boka’s (inhammen) waarvan de Boka Pistol verreweg de indrukwekkendste is. Bij de ingang vertelde een aardige vrouw ons dat de Boka Pistol niet per auto bereikbaar was in verband met de vele regenval van de afgelopen weken, dus moesten we te voet vanaf de Boka Kalki naar de Boka Pistol. Duss… 25 minuten lopen over rotsen en door een soort mangrove bos. En het was GEWELDIG! Zeldzaam met wat een kracht de golven tegen de rotsen slaan. Heel indrukwekkend. Je kunt daar uren doorbrengen. Maar ja, je moet toch weer terug, duss…. 25 minuten terug over de rotsen….Ik heb de zolen onder mijn slippers vandaan gelopen. Nou ja, de slippers van mijn zus Esther. Sorry zus, jouw slippers zijn overleden…..

Toen we een terug waren en onder een afdakje een broodje kroket aten (ja, ja met mayo) met een blikje fris, brak de hel los. De regen kwam met bakken uit de lucht! Niet normaal meer. Perfecte tijd om naar huis te rijden.

Vandaag zijn we naar de struisvogelfarm geweest wat echt de moeite waard is. We waanden ons in een klein stukje Afrika. (we weten nu de ook de geschiedenis van de struisvogelpolitiek) en daarna reden we naar een prachtig strandje waar we heerlijk gezwommen hebben en een lekkere cocktail hebben gedronken….Wederom een geweldige dag!

Nu zitten wij (nog steeds) op de veranda met inmiddels een borrel voor ons 3-tjes. Op de achtergrond bij het zwembad is er nog een zanger gaan meezingen en het wordt steeds erger… we worden er een beetje melig van. Wat een gejank! Hahaha….
Mark, Loes en ik gaan maar eens kijken wat voor een volk daar aan het jengelen is, en hoe die trompettist is. Volgens mij zit zijn demper vast gesoldeerd in de beker!.....

TOT ZO!..........................

Nou… We zijn terug en we hebben ons rot gelachen! Er bleken 4 muzikanten te zijn met…. (jawel) sombrero’s op. 1 met gitaar, 1 met iets wat lijkt op een okselcello (Wieteke, je kunt die Cello heel anders vast houden!!!), 1 meneertje met trompet en een zanger. Loes heeft een liefdeslied van 37 coupletten in het Spaans aangehoord. Op verzoek werd zelfs Jingle Bells gespeeld. Toen werd het tijd dat wij het heft in handen namen. We hebben onze roeping gemist, echt waar. Zie foto! Nooit geweten dat er zoveel talent in ons zat!
… Vanaf heden zijn wij te boeken als “Les tres Hollandais”.

Alle gekheid op een stokje….
Mark en ik hebben het enorm naar ons zin en we hebben tot zover erg genoten van onze vakantie. We willen Loes bedanken voor de tijd die ze voor ons heeft genomen om ons een stukje van Curaçao te laten zien. Helemaal te gek! Loes, dank je wel!

Zonnige groeten van Sanka en Dolores
(Mark en Door)


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/FotoSDoor#
http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek15#






  • 08 December 2008 - 04:18

    Loes Van Zijll:

    Nou Door en Mark, jullie verhaal staat online. De foto's zal ik er zsm bij zetten. Ik heb genoten van deze week en van jullie gezelschap THANKS! Ik kan er helemaal tegenaan de komende 8 weken. Ik hoop wel dat er meer reacties komen op jullie weblog als op de vorige. Twee reacties is wel een bedroevend dieptepunt. Hopelijk heeft de frisse wind op deze weblog een positieve invloed op het aantal reacties! Ik wens jullie een goede reis en heel veel plezier in het koude, natte en grouwe Nederland. En dan zie ik jullie op 1 februari tijdens het nieuwjaarsconcert!

    saludos

  • 08 December 2008 - 11:30

    Carolein:

    Hey Loes en de rest....

    Leuk zo'n gastweblog. Leuk dat ook Door en Mark het naar hun zin hebben. Loes....bedankt voor de leuke kerstkaart die je naar de club hebt gestuurd. We kijken uit naar de dag dat je terugkomt.

    xx Carolein

  • 09 December 2008 - 13:56

    Dorothé:

    Heeee lichie...

    Ben net een uurtje of 2 thuis en zit in mijn huispakkie op de bank nog even na te genieten van de heerlijke vakantie. Heb me gedouched, de wasmachine draait en in mijn gymschoenen zit nog zand van Curacao... (zucht) Ben ondertussen iets van 28 uur op en echt bekaf. Het is hier KOUD! Sneeuw! Van zandkastelen naar sneeuwpoppen... Ga zo ff een tukkie doen, wil vanavond natuurlijk wel naar het Sol. Moet op Alejandro spelen.

    Groetjes en een dikke kus van Dolores!

  • 10 December 2008 - 12:31

    Hanneke Storm:

    Hallo Loes,
    Je kent me wel niet maar ik heb vorig jaar in wat nu jullie huis is gezeten! Ik heb je verhaal gelezen en sommige dingen zijn nu al zo herkenbaar! Ik krijg gewoon heimwee!
    Doe Angelo maar de groeten van me! ;)
    Als je intresse hebt staan mijn verhalen van vorig jaar op www.krullenbol1986.waarbenjij.nu staan misschien nog wel leuke dingen op. Zie maar. Haha.

    Groetjes Hanneke

  • 11 December 2008 - 17:53

    Lidy:

    Hoi loes,

    je blijft aan het lezen geweldig.Loes het wordt een warme kerst voor jou heerlijk. Hier is het wel zo koud . Loes ik weet niet meer of ik je bedankt heb voor die geweldige kaart die ik van jou heb gekregen zoniet dan alsnog bedankt. Ik wens je fijne kerst een gezond 2009 toe. Ik zie je over een paar weken wel weer terug in Nederland in het koude kikkerland. Loes geniet nog van je weken tot volgend jaar.

    Liefs van Lidy

  • 13 December 2008 - 17:10

    Esther:

    Hoi loes leuk gehad hè met mijn broer en zus ze hebben genoten.
    Maar ben wel blij dat ze weer thuis zijn , wens jou fijne feestdagen en tot ziens.
    groetjes vanuit het koude nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 126024

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: