Hopi drek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Hopi drek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Hopi drek

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 December 2008 | Nederland, Amsterdam

En toen was het alweer december…
Over een kleine 9 weken ben ik alweer terug in Nederland. Dus nog even optimaal genieten de komende weken en dat is ook precies wat ik de afgelopen week heb gedaan!

Vrijdag hebben we met ‘ons huis’ de tour met de funbugs gedaan langs de noord- en oostkust van Curaçao. Dit was echt supergaaf! Het grootste deel van de tour rijd je off-road, dus veel zand, kuilen en hobbels. En bij de mooiste plekken stopten we even en vertelde de gids wat en konden we foto’s maken. De omstandigheden waren perfect. Het heeft namelijk ongelofelijk veel geregend de afgelopen week. Hier heb ik de hele week van gebaald, maar vandaag was ik blij dat er zoveel regen was gevallen. Want de weggetjes waarover we reden waren daardoor gevuld met lekker veel plassen water en modder. Op de dag zelf was het overigens stralend mooi weer.
We maakten er een sport van om zo vies mogelijk terug te komen en reden zoveel mogelijk met volle vaart door de plassen heen en dan natuurlijk vooral aan de kant van je medepassagier, zodat die lekker smerig werd. We zagen eruit toen we weer terug waren op Jan Thiel! Echt van boven tot onder helemaal onder de drek. Veel van ons zijn dan ook met kleren en al de zee ingesprongen toen we weer terugkwamen. We deden trouwens anderhalf uur langer over de tour dan gepland, want Cheryl en Susanne waren onderweg ergens een wiel verloren. De gids had niet het gereedschap bij zich om dit zelf te fixen en dus moesten we wachten op iemand die dit wel had. Deze gast was zo slim om zichzelf vast te rijden in de modder, waardoor onze gids hem eerst moest opzoeken en hem uit de drek moest zien te krijgen. Maar goed, naar anderhalf uur wachten in de brandende zon, konden we dus onze weg vervolgen.’s Avonds hebben we een lekkere pizza gegeten bij de Zanzibar op Jan Thiel.

Een groot deel van de zaterdag hebben we doorgebracht op het strand van Blue Bay Resort, heerlijk! Om 15.15 uur was het tijd om richting Hato te rijden, want Door en Mark landden om 15.30 uur. Cheryl reed met me mee, want anders zou de rest straks met zes man in één auto moeten en dat is niet echt prettig met deze temperaturen. We hebben nog bijna drie kwartier bij de uitgang moeten wachten voor ze naar buiten kwamen. Ik vond het toch best wel een beetje spannend. Ik had echt zo’n rare kriebel in mijn onderbuik. Je hebt hier toch ruim drie maanden gezeten zonder bekenden om je heen en dan komt er opeens iemand op bezoek. Toen ze eindelijk naar buiten kwamen werd ik begroet met een dikke knuffel. Toch best lekker na drie maanden. Heb me ook maar meteen even voorgesteld aan Mark, want die had ik nog niet eerder gezien. Door en Mark werden met een busje naar Chogogo gebracht en hier ben ik dan ook naar toe gereden zodat we ’s avonds samen konden eten. Heel toevallig kwamen we praktisch tegelijk aan. Nadat we het huisje hadden bewonderd en Door en Mark zich even hadden opgefrist zijn we naar de Zanzibar gelopen. Zo eet je nooit bij de Zanzibar en zo eet je er twee keer in twee dagen. Na een lekkere maaltijd brak dan eindelijk het moment aan waar ze zo lang naar hadden uitgekeken namelijk een kopje koffie op Curaçao. Dit moest dan ook absoluut op foto worden vastgelegd. Beetje jammer dat Mark net zijn ogen dicht heeft. Rond een uurtje of half negen begon de vermoeidheid toch wel toe te slaan bij de twee bleekneusjes en zijn we weer naar hun huisje gelopen. Daar hebben we nog even op het terras gezeten. Toen werd ik opgehaald door mijn huisgenoten en zijn we nog even bij Mambo geweest. Daar heb ik weer een bekende Nederlander gespot namelijk Tim Immers. Heb geprobeerd om een foto te maken en dat is ook min of meer gelukt. Je moet wel goed kijken, maar hij is het echt.

Zondag hebben we lekker op Jan Thiel gelegen. En ik geloof dat Door nu al bruiner is dan ik. Het is niet eerlijk! Zondag lag ik al om 21.00 uur in mijn bed, zo vroeg had ik er nog niet eerder in gelegen. Maandag moest ik erg vroeg opstaan omdat ik met mijn voeten nog in een sodabad moest. Afgelopen vrijdag ben ik namelijk even langs de huisarts geweest omdat ik al drie weken last had van mijn teen. Het blijkt dat ik een ingegroeide teennagel heb en dat is gaan ontsteken. Nu moet ik dus eigenlijk drie keer per dag een voetenbad, maar omdat ik meteen al wist dat dat toch niet gaat lukken heb ik met mezelf afgesproken het in ieder geval ’s ochtends en ’s avonds wel te doen. Woensdag ga ik weer langs de huisarts. Als het dan nog niet beter is krijg ik een antibioticakuur en als dit ook niet help moet de nagel eraf. Maar zover is het nog lang niet. Ik maak me er niet al te druk om.

O ja, nog één ding. Door had ook nog een cadeautje voor me meegenomen uit Nederland. Een kaart van het SOL en een zak pepernoten. Echt superleuk! Hoewel pepernoten hier op Curaçao ook gewoon te verkrijgen zijn in de supermarkt ;). Bij deze allemaal heel erg bedankt!

Zoals vorige week al aangekondigd komt er volgende week een gastblog. Heb ik ook eindelijk een weekje vakantie.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek14#


  • 02 December 2008 - 12:00

    Suus:

    nou ik zie het net hoor, kon het niet beter?

    ;)

    Liefs

  • 02 December 2008 - 22:04

    Carolein:

    He Loes,

    Nou Pepernoten hebben wij zondag ook weer genoeg gezien op het Pepernotenconcert.
    Het was weer een giga succes. De zaal zat bomvol met kleine kinderen, ouders, opa's en oma's. Peter (Luttikhuis) deed het erg leuk, maar ook de hoofdpiet deed het leuk.
    Leuke vlotte muziek, maar natuurlijk ontbraken ook de geijkte liedjes niet. Swingin Saint van Egbert van Groningen was ook erg leuk. Maar Dance Party vond ik persoonlijk het leukst, maar dat was lang niet iedereen met mij eens.

    xxx Carolein

  • 08 December 2008 - 09:25

    Inge:

    Ik moest deze nog even inhalen. Erg tof weer allemaal, je tour met de funbugs, je bezoek, geniet ervan. :D
    We moeten elkaar snel weer spreken via skype.
    XX Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 126036

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: