Boogie, Padi & Loesie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Boogie, Padi & Loesie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Boogie, Padi & Loesie

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

06 November 2008 | Nederland, Amsterdam

Deze week is er eigenlijk niet zo heel veel boeiends gebeurt.

Op stage was zoals meestal niet zo heel veel te doen. Aankomende donderdag komt mijn stagedocent langs bij het bedrijf en heb ik mijn tussentijdse beoordeling. Van een paar huisgenoten hoorde ik dat de beoordeling gemiddeld zo’n vijf minuten in beslag had genomen, dus het stelt volgens mij niet zo veel voor. We zullen zien.
Aankomende vrijdag moet ik wel werken. Normaal gesproken heb ik deze dag vrij omdat ik dan naar school moet. Of nou ja, gemiddeld moet ik zo’n één keer per drie weken naar school. Maar dat weet mijn baas niet en dat wil ik uiteraard graag zo houden, dan ben ik vrijdags mooi vrij ;). Omdat ik van mijn baas geen vrije dagen krijg heb met hem afgesproken dat als ik een dag vrij wil hebben ik hiervoor een vrijdag moet werken. En omdat ik aanstaande vrijdag geen school heb en één van mijn collega’s nog vakantie heeft kwam dit perfect uit. Dan kan ik mooi een dag vrij nemen als Door en haar broer hier zijn!

Afgelopen vrijdag moesten we om 11.00 uur op school zijn voor een workshop. Mijn medestudenten hielden het gelukkig mooi kort met als gevolg dat we een uur later al weer buiten stonden. Toen ook de workshop van de B-groep afgelopen was zijn we een broodje gaan eten bij de Délifrance. Daarna heb ik mijn was opgehaald bij de wasserette en zijn we doorgereden naar Hertz om de autohuur voor deze maand te betalen. Daarna zijn we weer teruggereden naar Punda en hebben we lekker op het terras gezeten langs de Handelskade. Rond 19.00 uur zijn we naar Otrobanda gelopen en hebben we gegeten bij La Bahia. Het was niet goedkoop, maar het eten en vooral het uitzicht waren heel erg goed. Heb een paar mooie foto’s kunnen maken van de Handelskade by night. Na het eten ben ik naar huis gereden omdat ik de volgende dag weer ging duiken. De rest ging nog even de kroeg in.

Zaterdag was de derde dag van onze duikcursus. We begonnen deze dag met een duik in de zee. In de lunchpauze zijn Sanne en ik even naar de parkeerplaats bij de duikschool gelopen, want hier begon om 14.00 uur de Amstel-Curaçao race. Hier hebben we onder andere Michael Boogerd gespot. Een paar mensen wilden graag met hem op de foto, maar dit heb ik maar niet gevraagd. Hij zat immers in zijn voorbereiding voor de race. Helaas konden we de start niet mee maken, want we werden om 13.30 uur weer terug verwacht bij de duikschool. Hier kregen we nog een klein beetje theorie gevolgd door het examen. Dit examen stelde niet zo heel erg veel voor. Als je alle theorie had gelezen en een beetje logisch nadacht was er geen kunst aan. Na het examen hadden we onze laatste zwembadsessie waarin we nog een aantal oefeningen moesten doen.
’s Avonds heb ik samen met Sanne en Suus gegeten bij De Tropen. Daarna zijn we naar Hato gereden omdat een vriend van Sanne en Suus weer vertrok naar Nederland. Hier hebben we ook een heerlijk kaneelcakeje gegeten. Het was echt mierzoet, de vullingen stonden echt te klapperen in mijn mond. Antillianen houden sowieso erg van zoet. Je hebt hier op Curaçao ook twee soorten frisdrank, Fria en Pop, die echt megazoet zijn. Echt niet te drinken vinden wij, maar de Antillianen vinden het heerlijk.
We hebben de avond afgesloten met een filmpje bij Sanne thuis.

Voor zondag stonden er alleen nog twee open water duiken op het programma. Tijdens de eerste duik bleek, toen we al onder water waren, dat mijn duikfles niet goed vast zat aan mijn vest. Gelukkig wist ik redelijk op tijd contact te maken met Sanne, die mijn buddy was, en zij heeft de fles (op pak hem beet 15 meter diepte) weer goed aan mijn vest bevestigd. Het bleek dat de knip was losgeschoten, kan gebeuren. Thanx Sanne, je bent een goede buddy ;). We hebben er allebei van geleerd dat het belangrijk is om regelmatig naar je buddy te kijken. Want het is niet eenvoudig om dmv het maken van een geluid contact te leggen. Tijdens de eerste duik van deze dag zagen we ook een grote rog, ik schat met een doorsnede van ongeveer een meter. Echt supermooi om te zien. Toen we weer uit de zee waren kwam er ook net een groep terug die een bootduik had gemaakt. Op de terugweg van de boot zwom er een groep dolfijnen langs en daar hadden ze mee gesnorkeld! Komen wij aanzetten met zo’n lullige rog!
Na een uitgebreide lunchpauze was het tijd voor de tweede duik. Hierin doken we naar achttien meter en deden we onze laatste oefeningen. Om te vieren dat we allemaal onze PADI hadden behaald zijn we nog even wat gaan drinken bij Hemingway. Op dat moment begon op het strand ook de Amstel-Curaçao race voor de kids. Was wel een leuk gezicht. Ook Bart Brentjens kwam nog even voorbij fietsen.
Bij Hemingway ontstond ook het idee om nog de advanced cursus voor het duiken te gaan volgen. Deze duurt twee dagen en hierin maak je vijf duiken. Hierdoor krijg je nog iets meer ervaring en mag je in plaats van achttien meter (de diepste waar tot je mag duiken als je Open Water Diver bent) duiken tot 30 meter diepte. Dit gaan we zeer waarschijnlijk doen in het weekend van 15 en 16 november.

Hmm, het is toch wel weer een aardig verhaaltje geworden. Ondanks dat we hier al 10! weken zitten maken we nog elke keer weer nieuwe dingen mee.


http://picasaweb.google.com/loesvanzijll/CuraAoWeek10#

  • 06 November 2008 - 02:24

    Sanne:

    Hey Buddy! Jeetje wat was ik moe op die foto. Ik heb zin in de advanced, en dan duiken wij met dolfijnen! Die snorkelaars komen niet zo diep dat ze een rog kunnen zien dus wij hebben dan en en. Wie is nou beter af? :D PS: ik heb de buddy check niet goed gedaan, waardoor de fles losschoot, waardoor ik hem weer vast kon maken. En ik nou alle credits krijg. Je moet het wel volledig vertellen Loes. ;)

  • 06 November 2008 - 02:32

    Sanne De Jong:

    Goed idee trouwens van eerst advanced dan bootduik. Loes is slim. Ik ben ook blond he...Ik kan er niets aan doen

  • 06 November 2008 - 02:35

    Sanne De Jong:

    Hey! Suus heeft een Polar in dr handen op die laatste foto! waar is jouw rumfruitpunch? ;p

  • 06 November 2008 - 10:41

    Carolein:

    He Loes,

    Gefeliciteerd met het behalen van je PADI. Wat een boel ervaringen. En.....een rog is toch ook heel indrukwekkend om te zien???

    xx Carolein

  • 06 November 2008 - 11:00

    Jannie:

    He Carolein was je me toch even te vlug af.
    Maar Loes fijn te horen dat je het nu wel naar de zin heb. Proficiat met het behalen van de PADI. Ik zit nog te zweten dat ik de notulen goed op papier te krijgen.
    Vanavond generale repetitie voor het concert in Deventer. Ik heb er erg veel zin. Omdat ik nog wat slagwerk mee moet nemen, wachten we nog even om de nieuwe auto op te halen. Wat is het lekker zitten langs de handelskade. Nog heb je ook nog massel zoveel bekende wielrenners te zien. Was zeker wel erg spannend onderwater dat de fles los zat. Peentjes gezweet zeker!
    Maar gelukkig is dat niet te zien onderwater.Ik vind een Rog te zien interesanter dan die dolfijnen.
    Ik dacht dat jij wel zo'n zoete kou was en die drankjes heerlijk zou vinden. Het brood heeft zelfs al een zoete smaak. Daarom haalden wij het brood bij de Hollandse bakker. En bij de buurman de visboer een lekkere zoute haring.
    Maar spijbelen op school!!!
    Zo nu weet ik niets meer.
    Ik wens veel succes met je nieuwe cursus. Groetjes ook van Gosse

  • 06 November 2008 - 12:05

    Suus(Z):

    leuk kort verhaaltje!
    Maar ben ook voor de advanched lijkt me super!
    ik zou trouwens nog ff kijken naar mn polar! Jij in vervolg niet meer zoveel rumfruitpunch drinken he!? Sannee heeft namelijk wel een punt! Je huisgenoten maar wachten!!!;)

    Liefs

  • 06 November 2008 - 18:51

    Dorothé:

    Hoi Loes,
    Wat een heerlijke verhalen weer. Er zullen veel mensen zijn die jou benijden. Wat fijn dat je een dag vrij hebt als mijn broer Mark en ik komen.
    Even het volgende: Ik heb een nieuw telefoonnummer en ik weet niet of ik die aan jou door heb gegeven. Nou ben ik alle nrs. uit mijn oude mobiel kwijt. Heb ze ergens opgeschreven maar ik kan ze (natuurlijk) niet terugvinden. Het lijkt me niet handig dat ik via deze weblog mijn nr. geef. Kan je mij een mailtje sturen met jouw telefoonnummer? Mijn mailadres: tamnitert80@home.nl
    Ik heb trouwens jouw oma gesproken. De moeder van jouw vader. Ik was op zoek naar van Zijlltjes in Losser. Kwam bij haar uit. Ze vond het heel leuk dat ik naar je toe ging en ik moet je de hartelijke groeten doen. Ze kon me niet helpen aan een telefoonnummer van jouw ouders. Ze was al 89 zei ze en ze had niet zo'n goed geheugen meer.... dusss... vanaf deze plaats, de hartelijke groeten van oma!
    Groeten van Door

  • 16 November 2008 - 14:34

    Inge:

    Haa Loes, zoals beloofd: even een inhaalslag met het lezen van je verhalen. :P
    Terwijl ik eigenlijk voor school bezig moet! :P goed toch he
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Finally

30 Januari 2009

Hij past nog!

26 Januari 2009

Kakkerlaklokdoosjes

15 Januari 2009

Met de duim omhoog!

08 Januari 2009

Plopperdeplopperdeplop, waar is de floeper
Loes

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 126058

Voorgaande reizen:

09 December 2015 - 24 Augustus 2016

Kangaroos, kiwi's, Spanish en... Olympics

29 Januari 2010 - 29 Januari 2011

Canada, here I come!

25 Augustus 2008 - 31 Januari 2009

Stage Curacao

Landen bezocht: