Omar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu Omar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes Zijll - WaarBenJij.nu

Omar

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Oktober 2008 | Nederland, Amsterdam

Nee, Omar is niet mijn laatstveroverde vakantieliefde, maar de tropische storm (met af en toe de kracht van een orkaan van de lichtste categorie) die op dit moment Curaçao teistert. Ik zal jullie meteen gerust stellen: Met ons en ons huis is alles in orde. In ons huis lekt het wel in de keuken, maar dit is al zo vanaf het moment dat we hier wonen. Om te voorkomen dat de keuken onder water loopt zetten we er een emmer onder zodra het begin te regenen. Zo is het goed te doen.

Omar is absoluut niet te vergelijken met bijvoorbeeld Katrina van een paar jaar geleden. De omstandigheden zijn absoluut niet levensbedreigend. Je kunt gewoon de weg op. Uiteraard moet je wel voorzichtig rijden, want de plassen zijn echt enorm. Alle wegen staan onder water. De afvoer is toch een stuk minder goed dan in Nederland. Daar kun je aan merken dat ze hier toch niet gewend zijn aan zo veel regen. Een storm met deze hevigheid is ook voor Curaçao al zo'n tien jaar geleden.

Boca Sami is overigens tot nu toe wel de plaats die het ergste wordt getroffen. We hebben afgelopen nacht en vanochtend zonder stroom gezeten en bij de Octopus, het restaurant bij ons om de hoek, is het hele buitengedeelte kapotgeslagen en meegenomen door de zee. Het valt me alles mee dat we nu wel stroom hebben en internet! Het had me niks verbaasd als we nog een aantal dagen zonder stroom zouden zitten. De stranden hebben het over het algemeen erg te verduren. Veel stranden zijn helemaal ondergelopen en er is veel schade aan boten en steigers. Ook de Handelskade is niet meer begaanbaar.
Toen we net thuiskwamen zijn we even doorgereden naar de kust van Boca. De zee was echt hardstikke woest, dat heb ik nog niet eerder zo gezien.

Toch apart om zo'n tropische storm/orkaan mee te maken...

• 15 Oktober 2008 - 12:11

Jette:

ey zus!

Ik zag t idd vandaag opt nieuws (jaja zo af en toe volg ik t wel ;) Lijkt me best spannend zo`n tropische storm, maar ook wel zeer spectaculair, dat moet mooie beelden opleveren.

Xxx

• 15 Oktober 2008 - 17:04

Carolein:

He Loes,

jaja aan het andere einde van de wereld maak je nog eens iets mee. Nou om met de woorden van Jette te spreken....mij lijkt het ook wel spectaculair. Maar.....het moet wel leuk blijven.....

Tot zondag. Dan zal ik je een mail sturen.

xx

• 15 Oktober 2008 - 18:39

Jeroen:

Hoi Loes,
    Het strand ziet er een beetje uit als de binnenwegen hier in Polen na een buitje
    Groetjes Jeroen v D

• 15 Oktober 2008 - 19:35

Jannie En Gosse.:

Wat een weertje he. Dat bij octopus hebben we al een keer eerder mee gemaakt toen was ook vrijwel het strand gehalveerd.Nadien hebben ze daarom het terras boven het water gemaakt. Het heeft wel iets mooie foto's. Zo merk je wel dat we elke dag op je site kijken of er ook wat nieuws is.

• 16 Oktober 2008 - 06:46

Marieke:

Hey Loessie,

Wel spectaculaire foto's hoor. Maar voor de rest lijkt het me niet zo fijn. Hoewel het natuurlijk altijd erger kan. Is altijd wel zonde dat er zoveel verwoest wordt. Nou suc6 ermee!

xx Marieke

• 16 Oktober 2008 - 07:15

Dorothé:

Heee Loes!

Goh, mooi zooitje daar. Het levert wel mooie plaatjes op. Gek genoeg ziet het er toch goed uit. Het zal wel door palmbomen en strandstoel komen hahaha...

Troost je met de gedachte dat het hier in Ollanda nu 12 tot 14 graden is. Het regent, het waait en de lucht is asgrauw. De herfst is begonnen!

Nog even leuk nieuws... Mark en ik werden benaderd door Arke reizen. De vliegmaatschappij mag tussen 2 november en 15 december niet vliegen op zondag, of we even wilden bellen voor een nieuwe boeking (schrik!!!). Het viel allemaal reuze mee. We konden of een dag eerder weg of een dag langer blijven (3x raden waar we voor gekozen hebben hahaha). We blijven een dag langer en vertrekken dus op maandag. We kregen compensatie voor de "geleden schade". Kortom, 1 dag langer vakantie en daarnaast 30 Euro retour op de boeking. Tada!!!!

Nog 6 weken en 2 dagen (and still counting..)

Groet'n uut Dehvuntur
    Door

• 20 Oktober 2008 - 11:49

Laura:

Haaai Loes,
    Hier ook weer eens een reactie van mij!!! Lees dat alles goed met je is, mooi zo! Onvergetelijke tijd heb je volgens mij, in alle opzichten. Leuk hoor, ik lees je verhalen en denk nu vaak ...'waarom heb ik eigenlijk nooit zoiets gedaan...'. Maar ja, ik krijg weer een tweeling haha. Woon inmiddels ook in mijn nieuwe huisje en heb sinds een weekje of 2 weer internet, dus zal je wat vaker een berichtje sturen!
    In elk geval super veel plezier daar...enjoy it!